Paradicsomot szüretelő robot a jövő napszámosa

Nemrég mutatta be a Panasonic a világ első paradicsomot szüretelő robotját, amelyen bár van még mit finomítani, az éretlen szemeket már kikerüli. A csatlakoztatott tehenekre épülő farmok után az okosültetvények sem tűnnek távoli jövőnek.

Biztosan van mindenkinek olyan ismerőse, akitől évek óta hallgatja, hogy kiégését szívesen gyógyítgatná már egy toszkán szőlőültetvény lankáin szüreti munkával vagy Hollandiában napszámosként paradicsomot betakarítva. Szőlőszüretelő robotokkal Franciaországban már korábban is kísérleteztek, de a Digital Trends cikke szerint lassan már utóbbiról sem érdemes álmodozni. A tokiói nemzetközi robotkiállításon ugyanis már bemutatkozott egy robot, amely egyelőre minimális óvatossággal, de az érett és éretlen paradicsomszemeket megkülönböztetve szüreteli le az elé rakott fürtöket. 

A nagyobb gazdaságokba tervezett, sínen futó, mesterséges intelligenciájával működő robot távolságmérő érzékelőkkel és képfelismerő algoritmusok segítségével azonosítja be a paradicsom helyét, alakját és színét. A Panasonic szerint a robot hat másodpercenként képes egy érett darabot a tálkájába gyűjteni. Ami ugyan teljesítményében nem jobb az emberi munkaerőnél, de mivel folyamatosan képes dolgozni - nem kér ebédszünetet, éjszakai műszakot is vállal, és szabadságra sem megy -, ezért jóval hatékonyabb. És bár a cég még finomít a paradicsomszedő robot gyorsaságán és pontosságán, terveik szerint ezt a gépet majd a függő tálcás termesztési módszerrel dolgozó üvegházakban lehet jól használni.

Hasonló eperszüretelő robotot tesztelnek néhány hónapja az Octinion fejlesztői is a belga üvegházakban, amely például 3D-nyomtatott műanyag karral képes óvatosan leszakítani az érett eperszemeket, az éretlen darabok helyét pedig memorizálja, hogy később visszatérjen azokat begyűjteni. Egy floridai eperültetvényen pedig idén vetik be a GPS navigációs rendszerrel, a számtalan kamerával és lézer alapú távérzékeléssel felszerelt Harvest CROO robotját, amely önjáró módon kutatja fel és takarítja be a méret alapján megfelelő eperszemeket. A gyártó cég szerint a csomagolást is végző gép harminc idénymunkás helyett képes dolgozni. 

Az emberi munkaerőt kiváltani képes robotok kapcsán legutóbb egyébként egy amerikai startup burger-készítő robotja kavarta fel a közvéleményt, amelyet úgy terveztek, hogy egy óra alatt 400 burgert legyen képes összerakni. Ez pedig a cég szerint a gyorséttermükben három, teljes időben foglalkoztatott ember munkáját is képes kiváltani. Nagyjából ezzel egy időben figyelmeztetett a McDonald’s korábbi vezérigazgatója, Ed Rensi is arra, hogy a robotok hamarosan átvehetik az emberek munkáját az éttermekben. Gyorsabbak, költségtakarékosabbak, és jobban megéri a cégnek akár egy 35 ezer dolláros robotkarba beruházni, mint minimálbért fizetni a kevésbé hatékony humán munkavállalóinak.

Szekeres Andrea
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A Magyar Instagram Körkép 3.0 kutatás eredményeinek és az Instagram legfrissebb híreinek ismertetése, a turisztikai szektorra fókuszálva. Május 30., 09:00

Pakk Csomagolásdizájn-verseny célja, hogy megtaláljuk Magyarország legszebben tervezett és kivitelezett termékcsomagolásait. Meghosszabbított nevezési határidő: május 31.

Idén tizedik alkalommal hirdetjük meg az online videótartalmak versenyét. Hosszabbított nevezési határidő: június 1.

Gyakorlatorientált tréning a SAKKOM Interaktív szakmai támogatásával a Google AdWords kampány létrehozásának és optimalizálásának technikájáról és trükkjeiről, egészen a kezdő lépésektől. június 6., 08.30 - 14.00

Nemzetközi PR Best Practices június 7-én: Nemzetközi PR vezetők esettanulmányai és vacsora az ICCO elnökségi tagjaival

Játssz komolyan! – LEGO® SERIOUS PLAY® workshop: Legózz a fejlődésért, legózz a flow élményért! Három LEGO® SERIOUS PLAY® workshop egy napon, válaszd ki a saját témádat! Időpont: június 14.

Ülj a géphez! – Facebook tréning HR-eseknek. Toborzási kampányok a Facebookon, lépésről lépésre, június 20-án.

A verseny célja, hogy díjazza az egyedi belsőépítészeti dizájnt, kreatív vendéglátóipari/hotel kommunikációt és márkamegjelenést. Nevezési határidő: 2018.06.29.

Az Élelmiszer az FMCG szektor meghatározó szaklapja új versenyt indít. A verseny célja, hogy megtaláljuk a hazai piac legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeit. Nevezési határidő: augusztus 31.