Pánikgombos gyűrű véd a támadáskor

Egy 41 éves moszkvai nő a Facebookon írt arról, hogyan támadták meg fényes nappal az utcán 16 évesen, és hogy egy okosgyűrű hogyan segíthet ilyenkor. Újabb okoskütyü a Kreatív és a Telenor közös rovatában.

Elsőre a Nimb gyűrűje pont úgy néz ki, mint a legtöbb ékszer egy hétvégi garázsvásáron: nagy, vastag és látszatra olcsó. Ám ennek a gyűrűnek van egy fontos funkciója: támadás esetén megnyomható rajta egy pánikgomb. A gyűrű tenyérfelőli részébe szerelt apró gomb ilyenkor riasztást küld annak a személynek, akit korábban a gyűrű viselője kiválasztott – írja a The Verge.

Katya Kermlin

A Nimb gyűrűt egy telefonra letölthető alkalmazással kapcsolták össze, amelyben a felhasználó annak a családtagnak, barátnak az elérhetőségét jelöli meg, akit vészhelyzet esetén értesíteni kell. A listán a rendőrség is megadható, riasztás esetén pedig a legközelebbi rendőrőrshöz küldi el üzenetben a bajba került nevét, nemét és pontos tartózkodási helyét. A pánikgomb három másodperces megnyomása után ugyanis a gyűrűbe épített GPS segítségségével válik beazonosíthatóvá a riasztás helyszíne. Mivel a gombot a hüvelykujjal akár véletlen is meg lehet nyomni, a tervezők arra is gondoltak, hogy legyen egy 20 másodperces biztonsági ablak, amikor még törölhető a riasztás. Ilyenkor azonban azonnal egy jelszóval kell jelezni az alkalmazásában, hogy mindez téves volt, amit egy üzenetben el is küld az érintetteknek.

„Ha viszont a támadó észrevette a gyűrűdet, és ő kényszerít, hogy töröld a riasztást, akkor azt a jelszót kell megadnod, amit vészhelyzet esetére találtál ki. Ebből fogja tudni a riasztást fogadó személy, hogy bajban vagy” – idézi a Digital Trends Ekaterina Romanovskaya, a Nimb alapítója szavait, aki videóban mutatta be a gyűrű használatát.

Őt tizenhat évesen egy férfi fényes nappal az utcán azért támadta meg, mert nem akart vele szóba állni. Válaszként a férfi egy előrántott késsel először a torkát vágta el, majd több alkalommal a mellkasába és a hasába szúrt. Életét ma, egy akkor arra járó szomszédjának és a gyorsan kiérkező mentőknek köszönheti. Történetét Facebook-posztjában írta meg a napokban, mielőtt találmányát feltette a Kickstarterre, posztjához pedig egy fotót is csatolt még mindig látszó sérüléseiről. Azóta egy hét alatt a háromszorosa gyűlt össze az adományoldalon kért ötvenezer dolláros összegnek. A tervek szerint a különböző színű és méretű gyűrűket jövő év tavaszától lehet majd kapni.

A cikk megjelenését a Telenor támogatta.

(forrás: Kreatív Online)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Mentes-M Díj újra! Megújult és új kategóriákkal idén is keressük a legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeket hazánkban! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

Keressük Magyarország legszebb, legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásait! Nevezési határidő: 2019.08.30.

Találkozunk szeptemberben! Gyertek el, egyszerre két szakmai konferenciát is adunk a Nagy Kreatív Márkanap két hajóján. Egy egész nap az A38-on együtt! 2019.09.04.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A szeptember 6-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop szeptember 12-én, limitált létszámmal.

Az Üzlet és Pszichológia és a hrpwr.hu ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 3.0 szakmai konferencia szeptember 26-án.

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Nevezési határidő: október 4.

Az eladásösztönző marketing titkai: élmény, adat, taktika. Hogyan ötvözzük az adatokat az élményekkel? Influencerek és eladásösztönzés tartalommarketinggel – jó és rossz példákon keresztül. Tudatos fogyasztó vs. Promo érzékenység – minden kiderül a proMO2019 workshopon! (x)

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Zöld marketing és kommunikáció Itt a zöldár! A tudatos fogyasztók már átlátnak a greenwashingon, de mi jön ezután? Save the date: 2019.10.10.