Övre csatolható légkondi bringásoknak

Nyáron hűt, télen fűt az a jégakku méretű miniklíma, amely a derékra csatolva hordható. A viselhető technológia egy újabb darabja a Kreatív Telenorral közös Next rovatában.

A klíma a kocsidban csak addig működik, amíg benne ülsz, de a MiClimate akkor is ott van veled, amikor leszállsz a bringádról vagy a motorodról – írja a hordható klíma kitalálója az IndieGoGo oldalán, ahol találmányára néhány nap alatt gyűjtötte össze az első darabok gyártásához szükséges összeget.  

Pontosabban nem is saját találmány ez. Az arizonai startup ugyanis mindössze azt a technológiát gondolta tovább, amelyet korábban az amerikai haditengerészetnél fejlesztettek ki a szélsőséges időjárási körülmények között dolgozó katonák számára. A kis cég azonban elsősorban a bringásokat és a motorosokat célozza meg a hordható klímaberendezéssel, amely időjárástól függően, szükség szerint hűt vagy fűt. A tervek szerint pedig szeptemberben el is kezdik a gyártását.

A MiClimate mindössze egy állítható derékövből és két oldalán egy-egy rácsatolható tokból áll, egyik a litium-ionos akkumulátort, a másik a készüléket tartja. Utóbbit a kormányra szerelt, Bluetooth-szal kommunikáló mini vezérlőegységgel kötötték össze, de a tervek szerint az irányításához egy mobilos applikációt is lefejlesztenek. A készülék alig több fél kilónál, és a hőből nyert elektromos energiát, vagyis a termoelektromosság hatását használja ki. A kinti levegőt szívja be, majd a kabát vagy a széldzseki alatt a deréköv apró nyílásain keresztül olyan hőmérsékleten cirkuláltatja, amilyenre a viselője beállította azt.

A MiClimate alapítója az elmúlt hónapokban azon dolgozott, hogy hordozható klímájának híre eljusson a kerekesszékkel közlekedő mozgáskorlátozottakhoz, és, hogy találmányát az egészségügyben is megismerjék. Amire meg is van az esélye. A viselhető technológia az elmúlt években egyre intenzívebben gyűrűzik be az egészségügybe, a brit pszichológusok májusban kiadott tanulmánya szerint pedig ennek jelentősége a közeli jövőben csak még tovább nő.

Az Egyesült Államok lakosságának közel 15 százaléka már most is használ valamilyen okosórát vagy fitnesz karkötőt. Az előrejelzések szerint idén összesen 20 millió, 2018-ra 100 millió ilyen digitális eszköz fogyását jósolják. A tanulmány szerint a jövőben egyre jobban elmosódik a határ az egészségügyi célzattal viselhető eszközök és az orvosi berendezések között. Legutóbb itt a Kreatívon mi is írtunk olyan okosóráról, amely folyamatosan monitorozza viselője napi aktivitását, és egy olyan hordható robotról, amelynek szerepe lehet a sérült emberek mozgás-rehabilitációjában és a tartósan fogyatékkal élőknek segít a mindennapi közlekedésben.

A cikk megjelenését a Telenor támogatta.

(forrás: Kreatív Online)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

PR workshop a Prizma Kreatív PR Díj kiemelkedő kampányainak bemutatására január 25-én.

2017 legdíjazottabb ügynökségeinek és megbízóinak estéje. A 2017-es Kreatív-MAKSZ M+Lista és a Kreatív PR Toplista helyezettjeinek díjazása. Időpont: 2018. február 7.

A HRKOMM Award 2017 győztes pályázatainak bemutatása. Időpont: 2018. február 13.

Digital Pharma: gyógyszerkommunikációs konferencia március 1-jén.

Toborzásaink kiegészítése LinkedIn kampányokkal. Mire jó, hogyan használható, kinek érdemes, kinek nem? Március 6., 08:30

Gyakorlati Facebook útmutató: Recrutiment branding a gyakorlatban, eszközök és lépések több és releváns jelentkezőért. Március 6., 13:00

Kétnapos konferenciákon az FMCG és a kereskedelmi szakma legégetőbb problémáira és kérdésekre keressük a választ. 

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Nevezési határidő: március 09.