Övre csatolható légkondi bringásoknak

Nyáron hűt, télen fűt az a jégakku méretű miniklíma, amely a derékra csatolva hordható. A viselhető technológia egy újabb darabja a Kreatív Telenorral közös Next rovatában.

A klíma a kocsidban csak addig működik, amíg benne ülsz, de a MiClimate akkor is ott van veled, amikor leszállsz a bringádról vagy a motorodról – írja a hordható klíma kitalálója az IndieGoGo oldalán, ahol találmányára néhány nap alatt gyűjtötte össze az első darabok gyártásához szükséges összeget.  

Pontosabban nem is saját találmány ez. Az arizonai startup ugyanis mindössze azt a technológiát gondolta tovább, amelyet korábban az amerikai haditengerészetnél fejlesztettek ki a szélsőséges időjárási körülmények között dolgozó katonák számára. A kis cég azonban elsősorban a bringásokat és a motorosokat célozza meg a hordható klímaberendezéssel, amely időjárástól függően, szükség szerint hűt vagy fűt. A tervek szerint pedig szeptemberben el is kezdik a gyártását.

A MiClimate mindössze egy állítható derékövből és két oldalán egy-egy rácsatolható tokból áll, egyik a litium-ionos akkumulátort, a másik a készüléket tartja. Utóbbit a kormányra szerelt, Bluetooth-szal kommunikáló mini vezérlőegységgel kötötték össze, de a tervek szerint az irányításához egy mobilos applikációt is lefejlesztenek. A készülék alig több fél kilónál, és a hőből nyert elektromos energiát, vagyis a termoelektromosság hatását használja ki. A kinti levegőt szívja be, majd a kabát vagy a széldzseki alatt a deréköv apró nyílásain keresztül olyan hőmérsékleten cirkuláltatja, amilyenre a viselője beállította azt.

A MiClimate alapítója az elmúlt hónapokban azon dolgozott, hogy hordozható klímájának híre eljusson a kerekesszékkel közlekedő mozgáskorlátozottakhoz, és, hogy találmányát az egészségügyben is megismerjék. Amire meg is van az esélye. A viselhető technológia az elmúlt években egyre intenzívebben gyűrűzik be az egészségügybe, a brit pszichológusok májusban kiadott tanulmánya szerint pedig ennek jelentősége a közeli jövőben csak még tovább nő.

Az Egyesült Államok lakosságának közel 15 százaléka már most is használ valamilyen okosórát vagy fitnesz karkötőt. Az előrejelzések szerint idén összesen 20 millió, 2018-ra 100 millió ilyen digitális eszköz fogyását jósolják. A tanulmány szerint a jövőben egyre jobban elmosódik a határ az egészségügyi célzattal viselhető eszközök és az orvosi berendezések között. Legutóbb itt a Kreatívon mi is írtunk olyan okosóráról, amely folyamatosan monitorozza viselője napi aktivitását, és egy olyan hordható robotról, amelynek szerepe lehet a sérült emberek mozgás-rehabilitációjában és a tartósan fogyatékkal élőknek segít a mindennapi közlekedésben.

A cikk megjelenését a Telenor támogatta.

(forrás: Kreatív Online)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Mentes-M Díj újra! Megújult és új kategóriákkal idén is keressük a legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeket hazánkban! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

Keressük Magyarország legszebb, legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásait! Nevezési határidő: 2019.08.30.

Találkozunk szeptemberben! Gyertek el, egyszerre két szakmai konferenciát is adunk a Nagy Kreatív Márkanap két hajóján. Egy egész nap az A38-on együtt! 2019.09.04.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A szeptember 6-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop szeptember 12-én, limitált létszámmal.

Az Üzlet és Pszichológia és a hrpwr.hu ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 3.0 szakmai konferencia szeptember 26-án.

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Nevezési határidő: október 4.

Az eladásösztönző marketing titkai: élmény, adat, taktika. Hogyan ötvözzük az adatokat az élményekkel? Influencerek és eladásösztönzés tartalommarketinggel – jó és rossz példákon keresztül. Tudatos fogyasztó vs. Promo érzékenység – minden kiderül a proMO2019 workshopon! (x)

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Zöld marketing és kommunikáció Itt a zöldár! A tudatos fogyasztók már átlátnak a greenwashingon, de mi jön ezután? Save the date: 2019.10.10.