Övre csatolható légkondi bringásoknak

Nyáron hűt, télen fűt az a jégakku méretű miniklíma, amely a derékra csatolva hordható. A viselhető technológia egy újabb darabja a Kreatív Telenorral közös Next rovatában.

A klíma a kocsidban csak addig működik, amíg benne ülsz, de a MiClimate akkor is ott van veled, amikor leszállsz a bringádról vagy a motorodról – írja a hordható klíma kitalálója az IndieGoGo oldalán, ahol találmányára néhány nap alatt gyűjtötte össze az első darabok gyártásához szükséges összeget.  

Pontosabban nem is saját találmány ez. Az arizonai startup ugyanis mindössze azt a technológiát gondolta tovább, amelyet korábban az amerikai haditengerészetnél fejlesztettek ki a szélsőséges időjárási körülmények között dolgozó katonák számára. A kis cég azonban elsősorban a bringásokat és a motorosokat célozza meg a hordható klímaberendezéssel, amely időjárástól függően, szükség szerint hűt vagy fűt. A tervek szerint pedig szeptemberben el is kezdik a gyártását.

A MiClimate mindössze egy állítható derékövből és két oldalán egy-egy rácsatolható tokból áll, egyik a litium-ionos akkumulátort, a másik a készüléket tartja. Utóbbit a kormányra szerelt, Bluetooth-szal kommunikáló mini vezérlőegységgel kötötték össze, de a tervek szerint az irányításához egy mobilos applikációt is lefejlesztenek. A készülék alig több fél kilónál, és a hőből nyert elektromos energiát, vagyis a termoelektromosság hatását használja ki. A kinti levegőt szívja be, majd a kabát vagy a széldzseki alatt a deréköv apró nyílásain keresztül olyan hőmérsékleten cirkuláltatja, amilyenre a viselője beállította azt.

A MiClimate alapítója az elmúlt hónapokban azon dolgozott, hogy hordozható klímájának híre eljusson a kerekesszékkel közlekedő mozgáskorlátozottakhoz, és, hogy találmányát az egészségügyben is megismerjék. Amire meg is van az esélye. A viselhető technológia az elmúlt években egyre intenzívebben gyűrűzik be az egészségügybe, a brit pszichológusok májusban kiadott tanulmánya szerint pedig ennek jelentősége a közeli jövőben csak még tovább nő.

Az Egyesült Államok lakosságának közel 15 százaléka már most is használ valamilyen okosórát vagy fitnesz karkötőt. Az előrejelzések szerint idén összesen 20 millió, 2018-ra 100 millió ilyen digitális eszköz fogyását jósolják. A tanulmány szerint a jövőben egyre jobban elmosódik a határ az egészségügyi célzattal viselhető eszközök és az orvosi berendezések között. Legutóbb itt a Kreatívon mi is írtunk olyan okosóráról, amely folyamatosan monitorozza viselője napi aktivitását, és egy olyan hordható robotról, amelynek szerepe lehet a sérült emberek mozgás-rehabilitációjában és a tartósan fogyatékkal élőknek segít a mindennapi közlekedésben.

A cikk megjelenését a Telenor támogatta.

(forrás: Kreatív Online)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A Magyar Instagram Körkép 3.0 kutatás eredményeinek és az Instagram legfrissebb híreinek ismertetése, a turisztikai szektorra fókuszálva. Május 30., 09:00

Pakk Csomagolásdizájn-verseny célja, hogy megtaláljuk Magyarország legszebben tervezett és kivitelezett termékcsomagolásait. Meghosszabbított nevezési határidő: május 31.

Idén tizedik alkalommal hirdetjük meg az online videótartalmak versenyét. Hosszabbított nevezési határidő: június 1.

Gyakorlatorientált tréning a SAKKOM Interaktív szakmai támogatásával a Google AdWords kampány létrehozásának és optimalizálásának technikájáról és trükkjeiről, egészen a kezdő lépésektől. június 6., 08.30 - 14.00

Nemzetközi PR Best Practices június 7-én: Nemzetközi PR vezetők esettanulmányai és vacsora az ICCO elnökségi tagjaival

Játssz komolyan! – LEGO® SERIOUS PLAY® workshop: Legózz a fejlődésért, legózz a flow élményért! Három LEGO® SERIOUS PLAY® workshop egy napon, válaszd ki a saját témádat! Időpont: június 14.

Ülj a géphez! – Facebook tréning HR-eseknek. Toborzási kampányok a Facebookon, lépésről lépésre, június 20-án.

A verseny célja, hogy díjazza az egyedi belsőépítészeti dizájnt, kreatív vendéglátóipari/hotel kommunikációt és márkamegjelenést. Nevezési határidő: 2018.06.29.

Az Élelmiszer az FMCG szektor meghatározó szaklapja új versenyt indít. A verseny célja, hogy megtaláljuk a hazai piac legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeit. Nevezési határidő: augusztus 31.