Önbizalmat ad és empátiára tanít Moxie, a világ legaranyosabb robotja

Az alig 40 cm magas robotot szakértők közreműködésével tervezték meg, hogy a lehető leghatékonyabban segítse a kiskorúak érzelmi és kognitív fejlődését. Szándékosan kerek arccal, nagy szemekkel és a mesékből ismert, manósapkás fizimiskával látták el, mert a barátságos formától és a szelíd, halványkék színtől azt remélik, hogy könnyebben képes szimpátiát és bizalmat kelteni az 5-10 éves gyerekekben.

Yves Béhar, svéd dizájner és a kaliforniai Embodied cég közös fejlesztése Moxie, minden idők talán legaranyosabb ábrázatú robotja, amelyet a gyerekek tanuló- és játszótársaként terveztek – írja cikkében a Design Boom. A mesterséges intelligencia és robotika területén működő vállalat évek óta dolgozik olyan robotok fejlesztésén, amelyek képesek valódi segítséget nyújtani az otthoni betegápolásban, a gyerekeknek a tanulásban, és összességében a családok életminőségének javításában. Mindezt olyan, társas interakciókra képes háztartási robotok tervezésével képzelik el, amelyek a mesterséges intelligencia által kapnak az emberihez hasonló személyiséget, és amelyek ezáltal képessé válnak a mindennapokban érzelmileg is támogató társként viselkedni. Pont úgy, ahogyan azt legújabb fejlesztésük, Moxie is teszi.

A szoftverébe csupa jó tulajdonságból álló készletsort programoztak, köztük pl. klasszikus beszélgetési mintákat is, így aztán kisbarátként meghallgatja a gyereket, képes a szemébe nézni, és az adott pillanatban megfelelő arckifejezéssel reagálni. Ezen kívül megtanítja őt meditálni, vagy rajzolásra, olvasásra, kreatív aktivitásra, és a szüleivel való beszélgetésre ösztönzi őt. Moxie beprogramozható, így ha szülőként szeretnénk, akár hétről hétre más és más témájú célokat ad majd gyerekünknek. Ezeket aztán játékos küldetésként teljesíthetik együtt. A kis robot minden héten egy-egy olyan fontos dologról mesél, mint a barátság jelentősége, vagy arról, hogy milyen az, amikor valaki empatikusan viselkedik.

Moxie képes felismerni a család tagjait, és a helyeket a lakásban, ahol már megfordult, de ugyanígy beazonosítja a tárgyakat, sőt, még a gyerek által készített rajzokat is. Mini mentorként a feladatokra adott pozitív értékelésével segít önbizalmat építeni a kicsiben, és támogatni a társas készségei fejlődését. Minden ezzel kapcsolatos adatot és változást egy applikáción belül gyűjt a rendszer, amelyben a szülők a gyerek különböző fejlődési szakaszához illő nevelési tippeket kaphatnak, vagy beállíthatnak olyan mérföldköveket is, mint például az iskolakezdés, hogy Moxie idejében elkezdhesse rá a felkészítést. 

Az alkalmazáshoz havi 60 dolláros (19 ezer forintos) előfizetéssel lehet hozzáférni, bár már maga a robot sem olcsó, jelenleg 1500 dollárért (481 ezer forint) kínálják a cég weboldalán. Mindenesetre nemcsak az Embodied lát nagy jövőt Moxie-ban, de az Amazon, az Intel, a Sony és a Toyota is, akik összesen 41 millió dollárral álltak mögéjük befektetőként – teszi hozzá cikkében a Business Insider.

A sorozatot a Telenor támogatja.

A képek forrása: designboom.com

(forrás: Kreatív Online)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Hetedik alkalommal rendezzzük meg content marketing versenyünket, amelyre most megújult kategóriarendszerben jelentkezhetnek az ügynökségek, médiumok és a megbízói oldal képviselői az elmúlt év legjobb tartalomalapú marketingmegoldásaival.

A Kreatív második alkalommal hirdeti meg az Influt, a közösségi márkavezérek versenyét, melyre az elmúlt év legjobb, influencerek bevonásával készített marketing-, PR- és kommunikációs kampányait és aktivitásait várjuk.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Végső nevezési határidő: 2020. július 31.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2020. szeptember 4.