Novembertől kapható a Facebook képernyős táblatelefonja

Év elején lengette be először a Facebook az első, saját tervezésű okoseszközét, hétfőn azonban bejelentette, a Portal napokon belül rendelhető lesz, és a sajtóközleményük szerint "alapjaiban fogja megváltoztatni a kapcsolattartási szokásainkat". A kijelzője feletti kamera például képes lesz követni a szobában az embert.

Képernyővel felszerelt okoshangszóró, vezeték nélküli videotelefon vagy kamerás digitális képkeret - az elmúlt két napban a Facebook Portal névre keresztelt készülékeit funkcióikat tekintve így definiálták a külföldi techsite-ok, miközben szinte kivétel nélkül felvetették az adatvédelmi kérdéseket, amelyekkel az elmúlt hónapokban egyébként sem állt olyan jól a Facebook. Így aztán az eszköz bejelentése kapcsán sokan egyből az otthonaikba beköltöző illetéktelen fülekről és szemekről vizionáltak; a Washington Post szerzője pedig bár klassznak nevezte a távolsági családi videóbeszélgetés lehetőségét, egyetlen hibájának azt tartja, hogy Mark Zuckerberg áll mögötte.  A témát azonban a Facebook már a hétfői közleményben igyekezett rövidre zárni annak hangsúlyozásával, hogy a kamerával és hangszóróval felszerelt Portal és Portal+ egyetlen érintéssel kikapcsolható, a kamera objektívje fölé applikált retesz pedig egy mozdulattal lehúzható. A hívások csak előzetes engedéllyel fogadhatók, az eszközt pedig egy 12 karakteres jelszóval lehet levédeni, amelyet a Facebook-fiókhoz használt jelszóval lehet megváltoztatni. 

Az eszköz fekete és fehér színben, két méretben kapható, az iPad-méretű 10,1 colos, HD felbontású kijelzős változat mellé egy fekvőképernyős 15,6 colos Full HD-s verziót is terveztek. A felbontás különbségeit leszámítva, mindkét modell ugyanazt tudja: a széles látószögű kameráik maguktól zoomolnak, vagyis képesek az embert azonosítani, lekövetni, szemmel tartani, és kitágítani a látószögüket, ha elmozdulunk előlük. A hangszórója pedig nemcsak, hogy mindent hall, de a háttérzajt képes lehalkítani, a beszédhangot pedig felerősíteni. A Facebook közleményében arról ír, hogy ezzel szeretné megteremteni azt a kiterjesztett valóságélményt, mintha felhasználóik egy szobában beszélgetnének egymással.

És bár a Portal gépeket alapvetően kapcsolattartásra, a Facebook Messengeren keresztül videohívások kezelésére szánták, a két okoskijelző az Amazon digitális asszisztensét, az Alexát is használja. Így a hívást is indító Hey Portal felszólítással arra is meg lehet kérni, hogy sztrímeljen zenét, beszéljen az időjárásról, vagy vezérelje a csatlakoztatott háztartási eszközeinket az Amazon Echojához hasonlóan - írja cikkében a Digital Trends.

Azt még nem tudni, hogy hozzánk mikor jut el, mindenesetre az Egyesült Államokban a karácsonyi vásárlási lázra csatlakozva már elő lehet rendelni a két eszközt Amazonon és a BestBuyon keresztül novemberi szállítással. Az alapmodellt 199 dollárért (56 ezer forintért), a Portal+ készüléket pedig 349 dollárért, közel százezer forintért kínálják.

A sorozatot a Telenor támogatja.

(forrás: Kreatív Online)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Mentes-M Díj újra! Megújult és új kategóriákkal idén is keressük a legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeket hazánkban! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

Keressük Magyarország legszebb, legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásait! Nevezési határidő: 2019.08.30.

Találkozunk szeptemberben! Gyertek el, egyszerre két szakmai konferenciát is adunk a Nagy Kreatív Márkanap két hajóján. Egy egész nap az A38-on együtt! 2019.09.04.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A szeptember 6-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop szeptember 12-én, limitált létszámmal.

Az Üzlet és Pszichológia és a hrpwr.hu ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 3.0 szakmai konferencia szeptember 26-án.

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Nevezési határidő: október 4.

Az eladásösztönző marketing titkai: élmény, adat, taktika. Hogyan ötvözzük az adatokat az élményekkel? Influencerek és eladásösztönzés tartalommarketinggel – jó és rossz példákon keresztül. Tudatos fogyasztó vs. Promo érzékenység – minden kiderül a proMO2019 workshopon! (x)

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Zöld marketing és kommunikáció Itt a zöldár! A tudatos fogyasztók már átlátnak a greenwashingon, de mi jön ezután? Save the date: 2019.10.10.