Novembertől kapható a Facebook képernyős táblatelefonja

Év elején lengette be először a Facebook az első, saját tervezésű okoseszközét, hétfőn azonban bejelentette, a Portal napokon belül rendelhető lesz, és a sajtóközleményük szerint "alapjaiban fogja megváltoztatni a kapcsolattartási szokásainkat". A kijelzője feletti kamera például képes lesz követni a szobában az embert.

Képernyővel felszerelt okoshangszóró, vezeték nélküli videotelefon vagy kamerás digitális képkeret - az elmúlt két napban a Facebook Portal névre keresztelt készülékeit funkcióikat tekintve így definiálták a külföldi techsite-ok, miközben szinte kivétel nélkül felvetették az adatvédelmi kérdéseket, amelyekkel az elmúlt hónapokban egyébként sem állt olyan jól a Facebook. Így aztán az eszköz bejelentése kapcsán sokan egyből az otthonaikba beköltöző illetéktelen fülekről és szemekről vizionáltak; a Washington Post szerzője pedig bár klassznak nevezte a távolsági családi videóbeszélgetés lehetőségét, egyetlen hibájának azt tartja, hogy Mark Zuckerberg áll mögötte.  A témát azonban a Facebook már a hétfői közleményben igyekezett rövidre zárni annak hangsúlyozásával, hogy a kamerával és hangszóróval felszerelt Portal és Portal+ egyetlen érintéssel kikapcsolható, a kamera objektívje fölé applikált retesz pedig egy mozdulattal lehúzható. A hívások csak előzetes engedéllyel fogadhatók, az eszközt pedig egy 12 karakteres jelszóval lehet levédeni, amelyet a Facebook-fiókhoz használt jelszóval lehet megváltoztatni. 

Az eszköz fekete és fehér színben, két méretben kapható, az iPad-méretű 10,1 colos, HD felbontású kijelzős változat mellé egy fekvőképernyős 15,6 colos Full HD-s verziót is terveztek. A felbontás különbségeit leszámítva, mindkét modell ugyanazt tudja: a széles látószögű kameráik maguktól zoomolnak, vagyis képesek az embert azonosítani, lekövetni, szemmel tartani, és kitágítani a látószögüket, ha elmozdulunk előlük. A hangszórója pedig nemcsak, hogy mindent hall, de a háttérzajt képes lehalkítani, a beszédhangot pedig felerősíteni. A Facebook közleményében arról ír, hogy ezzel szeretné megteremteni azt a kiterjesztett valóságélményt, mintha felhasználóik egy szobában beszélgetnének egymással.

És bár a Portal gépeket alapvetően kapcsolattartásra, a Facebook Messengeren keresztül videohívások kezelésére szánták, a két okoskijelző az Amazon digitális asszisztensét, az Alexát is használja. Így a hívást is indító Hey Portal felszólítással arra is meg lehet kérni, hogy sztrímeljen zenét, beszéljen az időjárásról, vagy vezérelje a csatlakoztatott háztartási eszközeinket az Amazon Echojához hasonlóan - írja cikkében a Digital Trends.

Azt még nem tudni, hogy hozzánk mikor jut el, mindenesetre az Egyesült Államokban a karácsonyi vásárlási lázra csatlakozva már elő lehet rendelni a két eszközt Amazonon és a BestBuyon keresztül novemberi szállítással. Az alapmodellt 199 dollárért (56 ezer forintért), a Portal+ készüléket pedig 349 dollárért, közel százezer forintért kínálják.

A sorozatot a Telenor támogatja.

(forrás: Kreatív Online)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Merre tart az orvostudomány a digitalizált világban? Hogyan segíthet a technológia az egészség megőrzésében? Megtudhatod az első MOST Fórumon február 21-én (x)

A Magyar Instagram Körkép 3.0 kutatás eredményeinek és az Instagram legfrissebb híreinek ismertetése, a turisztikai szektorra fókuszálva február 19-én. BETELT!

A HRKOMM Award 2018 nyertes pályázatainak bemutatása február 20-án.

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Nevezési határidő: február 22.

Gondolatok és példák a gyógyszermarketingről az ipar kommunikációs szakembereitől.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye! A verseny shortlistesei és a díjazottjai pontokat szereznek az M+Listán! Nevezési határidő: március 8.

PR workshop a Prizma Kreatív PR Díj kiemelkedő kampányainak bemutatására március 12-én!

Március 13-án ismét megrendezzük néhány órás Facebook, Instagram workshopunkat, ahol gép előtt, az oktatóval együtt, a saját accountunkra belépve közösen végigvesszük, hogy adjunk fel hirdetést.

Hasznos ötleteket, tapasztalatokat és gyakorlati megoldásokat mutatni a munkaerő-megtartással és -hiánnyal küzdő belső kommunikációs csapatoknak. Időpont: március 20., 09.00

Idei kétnapos konferenciánk fókuszában a fogyasztó lesz. Dátum: 2019.04.25-16. Helyszín: Avalon Resort&SPA, Miskolc