Novembertől kapható a Facebook képernyős táblatelefonja

Év elején lengette be először a Facebook az első, saját tervezésű okoseszközét, hétfőn azonban bejelentette, a Portal napokon belül rendelhető lesz, és a sajtóközleményük szerint "alapjaiban fogja megváltoztatni a kapcsolattartási szokásainkat". A kijelzője feletti kamera például képes lesz követni a szobában az embert.

Képernyővel felszerelt okoshangszóró, vezeték nélküli videotelefon vagy kamerás digitális képkeret - az elmúlt két napban a Facebook Portal névre keresztelt készülékeit funkcióikat tekintve így definiálták a külföldi techsite-ok, miközben szinte kivétel nélkül felvetették az adatvédelmi kérdéseket, amelyekkel az elmúlt hónapokban egyébként sem állt olyan jól a Facebook. Így aztán az eszköz bejelentése kapcsán sokan egyből az otthonaikba beköltöző illetéktelen fülekről és szemekről vizionáltak; a Washington Post szerzője pedig bár klassznak nevezte a távolsági családi videóbeszélgetés lehetőségét, egyetlen hibájának azt tartja, hogy Mark Zuckerberg áll mögötte.  A témát azonban a Facebook már a hétfői közleményben igyekezett rövidre zárni annak hangsúlyozásával, hogy a kamerával és hangszóróval felszerelt Portal és Portal+ egyetlen érintéssel kikapcsolható, a kamera objektívje fölé applikált retesz pedig egy mozdulattal lehúzható. A hívások csak előzetes engedéllyel fogadhatók, az eszközt pedig egy 12 karakteres jelszóval lehet levédeni, amelyet a Facebook-fiókhoz használt jelszóval lehet megváltoztatni. 

Az eszköz fekete és fehér színben, két méretben kapható, az iPad-méretű 10,1 colos, HD felbontású kijelzős változat mellé egy fekvőképernyős 15,6 colos Full HD-s verziót is terveztek. A felbontás különbségeit leszámítva, mindkét modell ugyanazt tudja: a széles látószögű kameráik maguktól zoomolnak, vagyis képesek az embert azonosítani, lekövetni, szemmel tartani, és kitágítani a látószögüket, ha elmozdulunk előlük. A hangszórója pedig nemcsak, hogy mindent hall, de a háttérzajt képes lehalkítani, a beszédhangot pedig felerősíteni. A Facebook közleményében arról ír, hogy ezzel szeretné megteremteni azt a kiterjesztett valóságélményt, mintha felhasználóik egy szobában beszélgetnének egymással.

És bár a Portal gépeket alapvetően kapcsolattartásra, a Facebook Messengeren keresztül videohívások kezelésére szánták, a két okoskijelző az Amazon digitális asszisztensét, az Alexát is használja. Így a hívást is indító Hey Portal felszólítással arra is meg lehet kérni, hogy sztrímeljen zenét, beszéljen az időjárásról, vagy vezérelje a csatlakoztatott háztartási eszközeinket az Amazon Echojához hasonlóan - írja cikkében a Digital Trends.

Azt még nem tudni, hogy hozzánk mikor jut el, mindenesetre az Egyesült Államokban a karácsonyi vásárlási lázra csatlakozva már elő lehet rendelni a két eszközt Amazonon és a BestBuyon keresztül novemberi szállítással. Az alapmodellt 199 dollárért (56 ezer forintért), a Portal+ készüléket pedig 349 dollárért, közel százezer forintért kínálják.

A sorozatot a Telenor támogatja.

(forrás: Kreatív Online)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Vedd kezedbe (akár magán, akár szervezeti) céljaidat és dolgozz velük! Vágyakból célok! Változásmenedzsment workshop Limpár Imrével május 14-én

Az MPRSZ tavaly negyedik alkalommal hirdette az Employer Branding Awardot. Május 14-én ezeket a díjnyertes megoldásokat ismerhetik meg a résztvevők.

Mostantól még sűrűbben találkozunk! Ha részt veszel a konferencián, előrébb leszel, mint a konkurenciád. 2018.05.16.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye! A verseny shortlistesei és a díjazottjai pontokat szereznek az M+Listán! Díjátadó: május 16.

Ne róluk, hanem velük beszélgessünk! Kékgallérosoktól , IT-soktól, Y-os tehetségektől, kismamáktól lehet kérdezni egy nyitott kerekasztal-beszélgetés keretében május 22-én.

A Magyar Instagram Körkép 4.0 kutatás eredményeinek és az Instagram legfrissebb híreinek ismertetése. Az aktuális globális és hazai trendek és érdekességek (fun fact-ek) bemutatása, mindezt az adatvezérelt marketing gondolkodás, az adatvizualizáció eszköztárának demonstrálása mellett.

Idén is Sales&Pszichológia konferencia. Foglald le helyed most! 2019.05.28.

Egyre több az aktív, fizetőképes ötvenes és hatvanas fogyasztó - a te célcsoportodban is. Elmondjuk, hogyan kommunikálj velük, nekik!

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop június 6-án, limitált létszámmal.