Nincs több lógás: figyeli az agyi aktivitást a dizájnos okosszemüveg

Szellemi munka közben nagyon könnyű szétcsúszni, a figyelem lankadása pedig a teljesítmény rovására megy. A koncentrációs hullámvölgyekkel küzdőknek kifejlesztett Blueberry okosszemüveg méri a pulzust, figyeli az agyi aktivitást és valós idejű visszajelzést ad, ha már nem fókuszálunk a munkára.

Akár a munkahelyünkön vagyunk, akár home office-ban, elég egy üzenetet jelző villanás a telefonon, vagy egy oda nem illő gondolat, és máris teljesen máshol járunk. A lankadó figyelem mellett a hatékonyság másik fő ellensége a stressz, aminek enyhítéséhez előbb meg kell értenünk, hogy milyen feladat váltja ki. A Blueberry Smart Glasses ebben a két, mindenki számára ismerős jelenség leleplezésében nyújt segítséget.

Mindezt úgy teszi, hogy a halántéklebenyre simuló szenzorral monitorozza az agyi aktivitást és figyeli a pulzust, ezenkívül automatikusan követi, hogy mikor, milyen mértékű a mentális terhelésünk. A szellemi erőfeszítés folyamatos megfigyeléséből származó adatokat a szemüveghez fejlesztett mobilalkalmazás rögzíti, és látványos grafikonokkal szemlélteti. 

A kütyü azt is érzékeli, ha valami elvonja a figyelmünket, és az agyi aktivitásunk csökken. A szemüveg a lencsék színének változásával ad valós idejű visszajelzést a mentális folyamatokról. Figyelmeztet, mikor érdemes más típusú feladatra váltani, beiktatni egy pihenőt, vagy kipróbálni egy irányított relaxációs gyakorlatot – például néhány percig hulló esőcseppeket nézni az alkalmazás által javasolt videón.

És hogy miért hasznos ez? A Blueberry-t azért hozták létre a fejlesztői, hogy segítsék azokat, akik koncentrációs hullámvölgyekkel küzdenek a munkahelyükön. Az agytevékenységünk rendszeres monitorozásával és a pulzusunk mérésével kiderül, mennyi mentális erőfeszítést igényel és mennyire stresszel minket egy-egy feladat, és milyen gyakran kell szünetet tartanunk ahhoz, hogy jobb legyen a teljesítményünk. A mobilapp összefoglaló jelentéseiből megtudhatjuk, hogyan változik a mentális terhelés a napi tevékenységeink során, és még javaslatokat is kapunk a produktivitás növeléséhez.  

A Blueberry működése az ún. funkcionális közeli infravörös spektroszkópián, az fNIRS neurotechnológián alapul. Ez egy olyan képalkotó eljárás, amely infravörös fényt használ, és az egyes agyi régiók aktivitásmintázatához köthető helyi vérátáramlás-változást vizsgálja. Állítólag teljesen biztonságos, a technológiát élsportolók, űrhajósok és vadászpilóták is alkalmazzák a teljesítményük felturbózására. 

További képekért kattints!

Az intelligens szemüveg egy feltöltéssel 12 órán át használható, a szemünk védelméről pedig dizájnos uniszex keretbe foglalt kékfény-szűrő lencsék gondoskodnak. Ha úgy döntünk, szembesülni akarunk azzal, mit művelünk valójában napi 8 órában „munka” fedőnév alatt, 245 kanadai dollárért (56 ezer forintért) rendelhetjük meg az eszközt a Kickstarteren. Az összeg egy szemüvegtokot és egy éves előfizetést tartalmaz. Arra is van lehetőség, hogy a Blueberry-t dioptriás lencsékkel kapjuk meg, ez némi pluszöltséget jelent. A gyártás mindenképp meg fog kezdődni, mert sikerült elég támogatót szerezni a tervezőcsapatnak a Kickstarteren, és ígéretük szerint 2020 karácsonyán már az okosszemüvegben tanulmányozhatjuk az agyunk működését.

A sorozatot a Telenor támogatja.

(forrás: Kreatív Online)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Tarts velünk szeptember 10-én online, a „Kreatív álláshirdetés” workshopon! Előadó: Földi Miklós Dániel, reklám- és neuropszichológus Minden résztvevőnek exkluzív ajándék: ingyen hirdetési lehetőség, ingyen szövegezés

Ünnepélyes online eredményhirdetésünket videóba ágyazva sugározzuk az evgyara.hu oldalon. Írja fel a naptárjába és drukkolja végig velünk az online közvetítést!

Mentes-M Díj 2020-ban is! Idén is keressük a legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeket hazánkban! Nevezési határidő: 2020 augusztus 31.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2020. szeptember 4.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.