Mobilra költöztetett mesék élesztik fel a diavetítő legendáját

Kevés jobb dolog van annál, mint hideg téli estéken a meleg takaró alól diafilmeket nézegetni – gondolta magában a Google fejlesztője, majd mobilra álmodta gyerekkorunk diavetítőjét egy apró műanyag kerék segítségével. Egy újabb okoskütyü a Kreatív Telenorral közös Next rovatában.

„Szülőként felelősségünk, hogy minél izgalmasabban tálalt mesékkel szoktassuk gyerekeinket az olvasásra. Ezért régen esténként a kislányom ágya szélén ülve én is csak árnyékbábozással keltettem életre a mesefigurákat a mobilom fényénél. De ma már a Moonlite mesekerekével színes képekkel és hanghatásokkal turbózhatom fel az olvasás élményét” – ezt Natalie Rebot a Moonlite alapítója mondta, aki szoftverfejlesztőként többek között a Google Adwords termékét rakta össze, és miután egy időre otthon maradt gyerekével, megtervezte a világ első, okostelefonokra szerelhető diavetítőjét is.

A használata egyszerű: a 12 színes diakorongot tartalmazó műanyag tárcsát csak rá kell húzni a mobilra, bekapcsolni az elemlámpát, a mellé fejlesztett alkalmazás segítségével pedig lehet is olvasni a falra vagy plafonra vetített sztorit. A Moonlite applikációban a madárcsicsergéstől, a horkoláson át a mennydörgésig többfajta hangeffekt segíti a történetmesélést. A forgatható kerék pedig nemcsak a kivetített diaképekben, de az alkalmazással elérhető virtuális mesekönyvben is segít lapozni.

„A digitális mesekönyvek és az okoseszközök fényei a gyerekeket túlstimulálják az esti mese olvasása közben. A Moonlite alkalmazása azonban letompítja a telefon fényeit, a képernyőjén a szavak sötét háttérben jelennek meg, és a képek lassú cserélgetése is segít a gyereknek az alváshoz készülődni” – fogalmazott Natalie Rebot a Mashable vírusvideójában, majd hozzátette, egy olyan eszközt akart tervezni, amely képes áthidalni a digitális és a hagyományos könyvek közötti szakadékot úgy, hogy történetmesélés közben a gyerekek kreatív intelligenciáját és fantáziáját is fejleszti.

A New York-i startup a közösségi finanszírozás segítségével, mindössze 12 óra alatt gyűjtötte össze az első darabok gyártásához szükséges összeget, és végül a kitűzött 20 ezer helyett közel 350 ezer dollárral zárta kampányát. Áprilistól szállítják az első csomagokat, nyártól pedig 65 dollárért lehet majd rendelni a mesetárcsát és - A rút kiskacsától, a Babszem Jankón át a Piroska és a farkasig - gyerekkorunk hét régi klasszikus mese diafilmjét.

(forrás: Kreatív Online)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Digital Pharma: gyógyszerkommunikációs konferencia március 1-jén.

Digital Branding Reggeli a Google-lel március 6-án!

Toborzásaink kiegészítése LinkedIn kampányokkal. Mire jó, hogyan használható, kinek érdemes, kinek nem? Március 6., 08:30

Gyakorlati Facebook útmutató: Recrutiment branding a gyakorlatban, eszközök és lépések több és releváns jelentkezőért. Március 6., 13:00

Amit egy hr-esnek a GDPR-ról tudnia kell. Konzultációval egybekötött workshop a Deloitte szakértőivel március 8-án.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, idéntől külföldi kreatívigazgatók is a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Nevezési határidő: 03.09.

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Nevezési határidő: március 09.

A Magyar Instagram Körkép 3.0 kutatás eredményeinek és az Instagram legfrissebb híreinek ismertetése. Március 21., 09:00

Ismét saleskonferencia április 12-én az Üzlet&Pszichológia és a Kreatív szervezésében.

Kétnapos konferencia az FMCG és a kereskedelmi szakma legégetőbb problémáiról és kérdéseiről április 26-27-én.