Mobilalkalmazással segít munkát találni egy magyar startup

A cégeket és a pályakezdőket hozza össze a Zyntern applikációja, amelyen az álláskeresők az üres pozíciók unalmasan tekervényes megfogalmazása helyett interaktív hirdetéseket, a munkaadók pedig közösségi médiafelületekhez hasonló karrier-profilokat találnak. A Telenor Accelerate programjában részt vevő öt startup egyikének alapítójával, Barathi Tamással beszélgettünk.

Egy klasszikus álláskereső weboldal már nem éri el a Z-generáció ingerküszöbét?

Nem. Mert ezek a fiatalok ma már csak azokat a cégeket rakják preferencia-listájukra, amelyek mobilon is elérhetőek. Minden fontos információt okostelefonon keresztül szereznek meg – és aki nem elérhető így, az számukra nem is létezik. Ettől függetlenül a Zyntern.com is egy reszponzív felületű weboldallal indul majd – ez lesz majd később applikációként is elérhető - , ahol a gyakornoki programot kereső diákok és a pályakezdőket kereső cégek regisztrálhatnak. De a célunk tényleg az, hogy egy olyan szolgáltatás jöjjön létre, amely interaktív tartalmaival egy okostelefonos platformon segíti a Z és az Y generáció karrierépítését, és ahol valóban csak érthető álláshirdetésekkel találkozhatnak.

Miért, mi a baj a mai álláshirdetésekkel?

Az, hogy sokszor már maga az álláshirdetés szövege és formátuma is elriasztja a fiatalokat. Nyilván a munkaerő toborzóknak sok esetben szűkösek a lehetőségeik, ezért aztán kötött leírásokkal, bonyolultan fogalmazzák meg a meghirdetett pozíciókat - úgy, hogy a célközönség gyakran a felét sem érti annak.

Az applikációban hogy néz ki egy álláshirdetés?

Az oldalon a látogatók körülményes hirdetések helyett interaktív tartalmakat találnak. A cégek bemutatkozó videókat, fotókat és rövid infografikákat tölthetnek fel, vagy videós munkaköri leírást ágyazhatnak be a hirdetésük mellé, hogy a fiatalok minél gyorsabban és egyszerűbben szerezhessenek információt róluk. Az applikáció segítségével pedig a fiatalok bármikor kapcsolatba léphetnek a munkaadókkal, akár diák- vagy pályakezdő munkát, akár szakmai gyakorlati helyet keresnek maguknak. De még az önkéntes lehetőségeket is megtalálják majd ezen keresztül.

Barathi Tamás, Megyeri Mirtill, Balogi Attila ( Fotó: Szabó Balázs / HetiVálasz)
Barathi Tamás, Megyeri Mirtill, Balogi Attila ( Fotó: Szabó Balázs / HetiVálasz)

A regisztrációs folyamatot is leegyszerűsítettétek?

Regisztráció nélkül is lehet nézegetni az alkalmazásban hirdetéseket. De ahhoz, hogy a képességeidhez és az érdeklődésedhez illő munkát, gyakornoki helyet találj, mindenképpen regisztrálni kell, és egy, a preferenciáidról szóló adatlapot kell kitöltened. Ilyenkor egy CV-hez hasonló karrier-profilt generálunk, ami sokkal több infót tartalmaz rólad és a terveidről, mint egy sima önéletrajz. Aztán ha egy hozzád illő állás kerül fel az oldalra, akkor kapsz egy értesítést a telefonodra, és eldöntheted egy mozdulattal a képernyőn, hogy jelentkezel-e a hirdetésre. Ha jelentkezel, a másik oldalon ülő HR-es egyből látja a karrier-profilodat, és egyszerűen felveheti veled a kapcsolatot.

Mit tapasztaltatok, mi motiválja ezt a generációt, a jó fizetés vagy a gyors karrier?

Sok kutatást végeztünk már ezzel kapcsolatban, de inkább az a fontos, hogy gyakornokként kapnak-e pénzt a munkájukért. Mert ez ma már az alapelvárásuk - ami a multiknál pl. nettó 600-700 forintos órabért jelent. De még ennél is fontosabb számukra, hogy gyakornoki idejük alatt olyan változatos munkát végezzenek, ami előbbre viszi őket. A mai fiataloknak csekély a lojalitása, gyorsan tudnak váltani. Amíg azt érzik, hogy egy adott munkakörben fejlődni tudnak, addig hajlandóak maradni. Ehhez viszont a gyakornok azt várja, hogy különböző feladatokban próbálhassa ki magát, hogy folyamatos visszajelzéseket kapjon, és, hogy támogatói környezetben dogozhasson.

Van már egy nagyobb projekt mögöttetek, amely kapcsán minden évben listázzátok a legjobb gyakornoki programokat kínáló hazai cégeket. Miben más a Telenor Accelerate programja óta indult startupper élet?

Mindhárman külön-külön is dolgoztunk már projekteken, ilyen pl. a Gyakornok.com vagy az előbb említett Colibri Internship Awards, de eddig még nem készítettünk ilyen startup-jelleget adó terméket. Az egyik legjobb dolog volt, hogy kaptunk egy mentort, aki segített, milyen irányba és hogyan haladjunk tovább az ötletünkkel. De túl vagyunk egy 15 alkalmas tréningsorozaton is, ahol különböző gyakorlati módszertanokat ismerhettünk meg, és mindet be tudtuk építeni a termékfejlesztés, - tesztelés és a piacra lépés fázisába. Mindeközben profik mutatták meg, hogyan lehet a leghatékonyabban felhasználni a néhány hónap alatt megszerzett tudást. Ezek miatt aztán alaposan felgyorsultak a dolgok.

És hogyan lesz nektek ebből pénzetek?

A Zyntern.com oldalán a cégek alapvetően ingyen hirdethetik magukat. De tervezünk majd olyan fizetős, prémiumszolgáltatásokat is, amelyek egy-egy jól körülírt kompetenciájú munkaerő megtalálásában segítenek. Mert ma az is probléma, hogy a cégek nagyon nehezen találják meg a direkt targetált csatornákat és jelölteket. Van, hogy egy vállalat egy adott egyetemről, egy adott szakról, vagy meghatározott tudású személyt keres. És mivel nálunk a diákok regisztráláskor minden releváns kompetenciát megadnak, így olyan halmazok jönnek létre, amelyekből aztán a cégek jóval könnyebben szűrhetik ki a számukra megfelelő embert, vagy még láthatóbbá válhatnak a célcsoportjuk számára. Ezért pedig már nekik is megéri fizetni.

Mit vártok az oldal beindulásától?

Nem szeretnénk a magyar piacon egy sokadik portál lenni. A gyakornokokká, pályakezdőkké váló junior talent-vonal a fókuszterületünk. Egy ideje már olyan nemzetközi cégekkel dogozunk együtt, amelyek régiószinten hirdetnek pozíciókat a budapesti, prágai, pozsonyi vagy a krakkói HR-központjuk által. Több hazai egyetemmel közösen építettük ki az eddigi hálózatunkat, rajtuk keresztül kerültünk kapcsolatba külföldi diákszervezetekkel és egyetemekkel, akikkel aztán a felhasználói adatbázist szeretnénk tovább bővíteni.

Az a célunk, hogy legyen egy alkalmazással egybekötött interaktív álláskereső oldal, ami 16-tól 28 éves korig átfogja és támogatja a pályakezdők életgörbéjét, igazodva a munkakeresők és munkaadók jelenlegi elvárásaihoz. A márciusban élesedő, mobilra optimalizált felületünket pedig a környező országokban is szeretnénk majd beindítani.

 

 

Szekeres Andrea
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

FMCG Trafik Workshop, avagy hogyan adj el többet FMCG márkádból a Nemzeti Dohányboltokban? Az Élelmiszer és a Tobacco magazin közös rendezvénye az FMCG szektor számára augusztus 29-én.

Az Élelmiszer az FMCG szektor meghatározó szaklapja új versenyt indít. A verseny célja, hogy megtaláljuk a hazai piac legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeit. Nevezési határidő: augusztus 31.

Célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a Pr Toplistán! Nevezési határidő: augusztus 31.

A Kreatív szaklap ismét meghirdette a business to business kommunikációs versenyt, melyre az elmúlt év legjobb B2B kommunikációs megoldásaival jelentkezhetnek ügynökségek, a megbízói oldal képviselői, szolgáltatók és médiumok. Nevezési határidő:09.07.

A verseny célja, hogy megtaláljuk és díjazzuk a legszebben tervezett és kivitelezett médiatermékeket Magyarországon. Weboldalakat, alkalmazásokat, tévéműsorokat, magazinokat és más nyomtatott kiadványokat lehet nevezni. Nevezési határidő: szeptember 14.

Ismét HR konferencia: ez alkalommal a kékgalléros kihívásokat vesszük górcső alá. Save the date: szeptember 20.

Részletes program hamarosan! SAVE THE DATE: 2018. november 15.