Minden pelenka-hadműveletről mobilon riaszt a Pampers fejlesztése

A szülők hatodik érzékének támogatására raktak össze egy olyan babafelügyeleti rendszert, amelyben a pelenkába kerülő tartalom csak egy kis része mindannak, amit a technológia segítségével monitorozni képes. Hatvan évvel ezelőtt kísérleteztek először az eldobható pelenkával, mára kommunikálni is megtanították.

Két informatikai céggel állt össze a Procter&Gamble, hogy Pampers brandjének összerakhasson egy megfigyelőrendszerrel felszerelt csatlakoztatott terméket. A wifin működő kamerát a Logitech, a szoftveres hátteret pedig az Alphabet ernyővállalat egészségügyi szektorban mozgó oldalága, a Verily biztosítja. A Lumi rendszerrel azonban nemcsak egy intelligens pelenkát akarnak a szülők kezébe adni, hanem a kiegészítő funkciókkal az összes olyan adatot is, amellyel egy csecsemő első teljes éve pontosan végigkövethető – írja a Designboom.

A Lumi - aminek kifejlesztésében és amerikai kommunikációjában részt vett a Saatchi&Saatchi Budapest, a Publicis Groupe tagja is -  0-24-ben érzékeli a pelenka nedvességi szintjét, a nedves vagy súlyosan nedves állapotokról pedig automatikusan értesítést küld a szülők telefonjára. A nagyfelbontású képet adó, széles látószögű HD kamera napszaktól függetlenül monitorozza a baba alvási szokásait, hangszóróján keresztül a baba és mama közötti kapcsolatot is lehetővé teszi, illetve a rendszer segítségével ellenőrizhető válik a szoba páratartalma és hőmérséklete is. 

Egy ilyen szett a két csomagnyi pelenkakészleten túl egy kamerát és egy a pelenkára egyszerűen felpattintható érzékelőegységet tartalmaz, amelyet a hozzá fejlesztett mobiltelefonos alkalmazáson keresztül lehet használni. Az app a baba minden fontosabb aktivitását naplózza, köztük a napi alvásidőket, a pelenkacserék gyakoriságát, az etetések időpontját – mindezek változásait pedig mérföldkövekben jelzi, ezen keresztül a kialakuló szokások és a napi rutin is könnyen megfigyelhető.

Tavaly egyébként a másik nagy pelenkaszállító cég, a Huggies Koreában már piacra dobott egy hasonló, a szülő és a baba között Bluetooth-kapcsolattal kommunikáló okospelenkát, amelyet heteken belül már az Egyesült Államokban is bevezetnek. Így aztán még az is lehet, hogy ebben megelőzi majd riválisát, ugyanis a P&G is ősztől teszi elérhetővé a Lumit, amivel nagy valószínűséggel már az európiai piacot is, elsőként Nagy-Britanniát célozzák majd meg.

Persze ebben a pelenka-technológiai forradalomban nagy kérdés az is, hogy kinek sikerül egyáltalán csatlakoztatott pelenkát eladni akkor, amikor a klasszikusra is egyre kisebb a kereslet az USA-ban tapasztalt egyre alacsonyabb születési arány miatt – teszi hozzá cikkében a Vox. 

A sorozatot a Telenor támogatja.

Szekeres Andrea
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Mentes-M Díj újra! Megújult és új kategóriákkal idén is keressük a legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeket hazánkban! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

Keressük Magyarország legszebb, legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásait! Nevezési határidő: 2019.08.30.

Találkozunk szeptemberben! Gyertek el, egyszerre két szakmai konferenciát is adunk a Nagy Kreatív Márkanap két hajóján. Egy egész nap az A38-on együtt! 2019.09.04.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A szeptember 6-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop szeptember 12-én, limitált létszámmal.

Az Üzlet és Pszichológia és a hrpwr.hu ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 3.0 szakmai konferencia szeptember 26-án.

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Nevezési határidő: október 4.

Az eladásösztönző marketing titkai: élmény, adat, taktika. Hogyan ötvözzük az adatokat az élményekkel? Influencerek és eladásösztönzés tartalommarketinggel – jó és rossz példákon keresztül. Tudatos fogyasztó vs. Promo érzékenység – minden kiderül a proMO2019 workshopon! (x)

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Zöld marketing és kommunikáció Itt a zöldár! A tudatos fogyasztók már átlátnak a greenwashingon, de mi jön ezután? Save the date: 2019.10.10.