Magyar startup effektjeivel kelhet életre a világ összes fotója

„Álmomban nem gondoltam volna, hogy egy 99 százalékban ingyenes appból szinte önfenntartóan tud működni egy brigád" - ezt Czigler Zsolt, a Vimage egyik alapítója mondta, aki csapatával együtt egy újszerű cinemagráf-alkalmazásával került be a Telenor Accelerate második programjába és az Instagram-nemzedék fotóalbumába.

Egy kolibri a hétvégi bakancsos túráról készült fotóra, pezsgő buborékok a sörös poharak harmóniájába, és egy velencei idill, ahol a gondolások alatt hullámzik a víz – cinemagráfok, vagyis olyan statikus fotók, amelyeknek egyetlen apró részlete látványosan mozog, és amelyeknek elkészítéséhez ma már egy mobiltelefon is elég.

Grafikusoknak tervezték, aztán az egész világnak odaadták

„Egyszer egy csillagszórós cinemagráf kapcsán gondolkodtam azon, hogy mennyire nem lehet eldönteni, hogy utólag tették fel a képre, vagy eleve videóként vették fel, majd merevítettek ki belőle egy részletet. Ekkor villant be az ötlet, hogy ezen egy kicsit még csavarni is lehet”- emlékszik vissza Czigler Zsolt, a Vimage alapítója arra a két évvel ezelőtti pillanatra, amikor eldöntötte, hogy ötletére egy Photoshop-terméket épít. Fel is tette egyből egyből online piactérre, hogy megnézze, van-e egyáltalán kereslet a szoftverére. Amikor kiderült, hogy mekkora, rájött, hogy sokkal jobban jár, ha nem szűkíti le célcsoportját, inkább mobilapp formájában teszi elérhetővé bárki számára.

Nem sokkal később, húgával és programozó unokatestvérével együtt döntötték el, hogy belevágnak a fejlesztésbe. Tavaly év elejére pedig összeállt a hétfősre bővült csapat, amelynek tagjai direkt nem húztak éles határokat a különböző feladatköreik közé. Zsolt azt mondja, így működnek jól, erős közöttük a kémia, ma már társtulajdonosok a cégben, és talán ezért van az, hogy mindenki magáénak érzi a projektet.

Igazi buborékok, valódi gőz, finoman lötykölődő vörösbor

„Mások is kísérleteznek különböző mozgóeffektek képekre varázslásával. Az egyediségünket egyrészt az adja, hogy csak valósághű effekteket teszünk az appba, másrészt a cinemagráf-készítés újraértelmezett technológiája” – utalt Zsolt arra, hogy bár egy többszereplős nemzetközi piacra léptek be, a Vimage-nak pont az a lényege, hogy nem az elterjedt videós alapú módszerrel, hanem fotóból készít cinemagráfot. „Egy klasszikus cinemagráfhoz nemcsak jó minőségű videó, szoftver és felszerelés szükséges, de meg kell tervezni az elkészítését. A helyszín megtalálásától számítva legalább 6-8 órára vagyunk a jó végeredménytől.”

Így aztán a Vimage Facebook-oldalán ma már egymást érik a gőzölgő kávé, a lassan csepegő eső, a szivárvány, és a dinamikusan izzó napsütés effektjével felturbózott fotók, de a felhasználók később a szelíden pislákoló gyertyalángot, a képen átszálló madarat és a pohárban kavargó vörösboros lehetőségeket is felfedezték maguknak.

Tavaly év elején a projektjükkel megnyerték a pécsi közgáz Ohio Egyetemmel közös International Video Pitch versenyét, de elhoztak egy díjat a Hiventures Startup Campus versenyéről, és egy másikat a pécsi Simonyi Üzlet- és Gazdaságfejlesztési Központ inkubációs programjának Final Pitch-éről is. Megérkeztek hozzájuk az első befektetői ajánlatok is, de senki nem tudta pontosan, mennyit ér ez a kis cég. Nem akarták elherdálni a lehetőségeiket, de a bizonytalanra építve nagyobb összeget sem szerettek volna a cégbe tolni.

 „Nem volt konkrét visszajelzésünk, hogy amit csinálunk, az tényleg jó. Tavaly ősszel azonban egy olyan pszichológiai boostot kaptunk, ami ránk és az alkalmazásunkra is hatással volt. Olyan tudást és kapcsolatrendszert kaptunk, amikhez másképp nem jutottunk volna hozzá” - utalt Zsolt az időszakra, amikor bekerültek a Telenor Accelerate őszi programjába, és egyben arra, hogy az elmúlt fél év alatt teljesen új kinézetet és új funkciókat kapott az alkalmazásuk. Fél éve még tíz effekttel indultak, ma valamivel negyven felett járnak, év végére pedig a százas listát lőtték be maguknak.

A cél: közösségi appá fejlődni

Az alkalmazás ma már az Apple és a Google Play Store-ban is ingyen letölthető, a jelenlegi egyetlen bevételi forrásuk pedig az, hogy a cinemagráfokból a Vimage vízjelének eltávolításához egy egyszeri, 590 forintos díjat kell fizetni. És bár még egy forintot nem költöttek marketingre, a december végi napokon tízezer, de egy átlagos napon is közel ötezer új felhasználót regisztráltak; néhány napja pedig átlépték a félmilliós letöltést is. Ma mindössze három olyan ország van a világon, ahol nincsenek jelen az appal, a legaktívabb piacuk pedig az USA, Oroszország és India.

És akkor cikkcakkban balról jobbra: Dósa Alex, Gaál Adrián, Czigler Enikő, Czigler Zsolt, dr. Czigler András, dr. Harmouche Ahmed és Horváth Gábor
És akkor cikkcakkban balról jobbra: Dósa Alex, Gaál Adrián, Czigler Enikő, Czigler Zsolt, dr. Czigler András, dr. Harmouche Ahmed és Horváth Gábor

„A cél persze az, hogy a termékeink számát drasztikusan felhúzhassuk. De azt álmomban nem gondoltam volna, hogy már az elején egy 99 százalékban ingyenes appból szinte önfenntartóan tud működni egy brigád”- fogalmazott Czigler Zsolt, miközben hozzátette, bár még béta-verzióban működnek, folyamatosan tökéletesítik az alkalmazást, és nagyondolgoznak azon, hogy nyárra már újdonságokkal felszerelve adhassák a felhasználók kezébe. „Szeretnénk sokkal szociálisabbra alakítani az appot, versenyeket indítani benne, akár a már működő Instagramos kampányunkra építve, ahova a felhasználók feltölthetik a Vimage-effektes fotóikat. Azt látjuk, ez egy jó irány, nagyon szeretnénk ezt kimaxolni.”

A sorozatot a Telenor támogatja.

 

Szekeres Andrea
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Az Élelmiszer az FMCG szektor meghatározó szaklapja új versenyt indít. A verseny célja, hogy megtaláljuk a hazai piac legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeit. Nevezési határidő: augusztus 31.

Célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a Pr Toplistán! Nevezési határidő: augusztus 31.

A Kreatív szaklap ismét meghirdette a business to business kommunikációs versenyt, melyre az elmúlt év legjobb B2B kommunikációs megoldásaival jelentkezhetnek ügynökségek, a megbízói oldal képviselői, szolgáltatók és médiumok. Nevezési határidő:09.07.

Részletes program hamarosan! SAVE THE DATE: 2018. november 15.