Magyar startup által fejlesztett okosasztal segíti a hatékonyságot

Az eddigi legsikeresebb magyar koncepció az Indiegogón a munkavégzést segítő funkciókkal bővíthető, személyre szabható okosasztal – már a közösségi finanszírozási kampány első napján összejött a célösszeg többszöröse. A fejlesztő AiT Smart Products alapítóját, dr. Marczali Tamást is megkérdeztük a termékről. Kiderült, hogyan tud segíteni a koncentráció és a hatékonyság növelésében egy okosbútor, és mire jó a levegőszenzor.

Benjamin Franklin, Ernest Hemingway és Winston Churchill emelt asztal mellett dolgoztak – ők már tudták, amit a 21. századi íróasztal felett görnyedő irodisták, IT-sok, szabadúszók sokszor csak a gerinc- és nyakproblémák árán tanulnak meg. A hosszantartó ülés a keringési rendszerre, az erekre és az idegrendszerre is káros hatással van. Ezen sokat segít, ha naponta legalább néhány órát állva dolgozunk, és időnként beiktatunk néhány gyakorlatot.  

A dr. Marczali Tamás által vezetett AiT terméke sokkal több, mint egy állítható magasságú bútor: az asztalhoz fejlesztett alkalmazás figyeli, mennyi időt töltünk ülve, és figyelmeztet, mikor jött el az idő arra, hogy állva folytassuk a munkát. De nemcsak így törődik az egészségünkkel: szakemberek – gyógytornászok, jógaoktatók – által kidolgozott irodakompatibilis fitnesz- és stresszcsökkentő gyakorlatokat is kínál. Ezenkívül az asztalba épített levegőminőség-szenzor jelez, ha szellőztetni kell. A vezeték nélküli töltés is alapfunkció – az asztal lapjának egy része maga töltőként működik.

Az AiT Desks alapmodellje, az AiT One tetszés szerint bővíthető olyan extrákkal, mint az alkalmazással zárható biztonsági fiók, a bluetooth hangszóró és kihangosító, a monitorállvány, az ergonomikus lábtartó, az ambient LED világítás és aromaterápiás párologtató. A Phantom1 pedig az elitebb kategóriát képviseli nagyobb méretével és az anyaghasználatával. A színek és a felületek egyébként, akárcsak a funkciók, személyre szabhatók a letisztult modellektől az egészen extrém színű megoldásokig. 

Az Indiegogón közzétett közösségi finanszírozási kampány abszolút sikertörténet: már az indulás első napján sikerült elérni kívánt összeg (10 ezer dollár, vagyis 3,2 millió forint) többszörösét. Jelenleg (a cikk írásakor) 155 813 dollárnál (51 millió forintnál) tart a kampány. Még úgy is, hogy az alapmodell ára 449 dollár (közel 150 ezer forintba), a Phantom1 pedig 1099 dollárba (363 ezer forintba) kerül.

Megkérdeztük dr. Marczali Tamást, az AiT alapítóját is a kampányról. 

Kreatív: Miért éppen állítható okosasztalt fejlesztettek?

dr. Marczali Tamás: Az ok rendkívül egyszerű, nem szeretek ülve dolgozni. A sok ülés nemcsak a hatékony és lendületes munkavégzésben gátolt, de hát- és deréktáji panaszaim is jelentkeztek. Cégvezetőként elengedhetetlen, hogy egész nap koncentrált és energikus maradjak, emellett két gyermek édesapjaként fontos számomra az egészségem megőrzése is. Sok megoldást próbáltam, de egyik sem volt megfelelő. A piacon elérhető, állítható magasságú asztalok közül pedig nem találtam olyat, ami igazán elnyerte volna a tetszésemet, minden esetben rögtön szemet szúrt egy-egy hiányosság, vagy kihagyott lehetőség. A fentiek miatt kezdtünk el dolgozni a mérnökcsapatommal az AiT Desks termékcsaládon. 

Készült-e valamilyen kutatás? Hogyan választották ki a funkciókat?

Két terület kutatásait használtuk fel és értékeltük a piacra lépést megelőzően. Az ötletünket alátámasztották az üléssel töltött órák számát és annak az egészségre gyakorolt hatását vizsgáló tanulmányok. Megdöbbentő, hogy egy átlagember csak az irodai asztalnál egy évben több hónapot tölt ülve. Ezt kiegészíti az autóban, otthon és egyéb helyeken töltött idő. Az ülés egészségkárosító hatásait nem is kell részletezni, elég rákeresni az interneten, rengeteg felmérés és cikk készült a témában.

Az állítható magasságú asztalok és okoseszközök piacát vizsgálva arra jutott a cégünk, hogy nincsen olyan termék, ami integrálja a munkavégzést segítő funkciókat. A piacon elérhető asztalok többsége kizárólag a magasság állítására fókuszál. Mi egy olyan eszközt hoztunk létre, ami beépített funkcióival a hatékonyságot és az egészségtudatosságot helyezi a középpontba. A rejtett kábelelvezetéstől kezdve a vezeték nélküli töltőn át, a személyre szabott tornagyakorlatokig mind-mind ezt szolgálják. 

A fentiek mellett a közösségi kampány kezdete előtti időszakban folyamatosan gyűjtöttük az érdeklődők visszajelzéseit arról, hogy milyen funkciókat szeretnének látni az asztalban, az ergonomikus lábtámasz például egy ilyen ötlet alapján készült. 

Marczali Tamás

Mire jó a levegőminőség-szenzor?

Ez egy olyan „underdog” funkció, amit ezzel a termékkel szeretnénk beemelni a köztudatba. Amikor csak tehettem, korábban is használtam ehhez hasonló eszközöket, amelyek saját tapasztalataim alapján jelentősen hozzájárultak a koncentráltabb munkavégzéshez. Sokkal lendületesebben tudtam dolgozni egy-egy szellőztetést követően, és nem utolsó sorban a kávéfogyasztásomat is csökkentettem. A prototípusok tesztelése során rendkívül sok pozitív visszajelzés érkezett. A szenzor minden alkalommal jelez, ha nem megfelelő a levegő minősége és érdemes szellőztetni.

Miért lett ennyire rövid időn belül ennyire sikeres a koncepció?

Az ötletünk egyszerű, érthető és alapvető igényt elégít ki. Mindenkinek az az érdeke, hogy a rengeteg munkával töltött idő produktív legyen és közben az egészségünket is megőrizzük. Bíztunk benne, hogy pozitív fogadtatásra lel a termékünk, és az, hogy alig 24 óra alatt közel 100 ezer dollár gyűlt össze az Indiegogo kampány indulását követően, nagy elismerés a cégünknek.

A közösségi finanszírozási kampányok fő előnye, hogy azonnali visszajelzést kapunk a termék piaci fogadtatásáról és a vásárlók véleményéről. Rengeteg támogató üzenetet, kérdést, együttműködési kezdeményezést kaptunk és kapunk. Nagy munka, különösen most, a kampány indulását követő időszakban, de megéri, így ezúton is szeretnék köszönetet mondani az AiT csapatának a megfeszített munkáért.

Terveznek-e további fejlesztéseket?

Rengeteg fejlesztési tervünk van. Ilyen lesz például az exkluzív AiT Gold íróasztal, amely méretében, minőségében és felszereltségében is kiemelkedő lesz.  Az oktatási és fejlesztési célokat szolgáló AiT Kids is kiemelt fejlesztési prioritás, különösen az online oktatás térhódításával. Az AiT Gamer Edition pedig a játék-és stream élményt helyezi a középpontba.

Tartható-e az augusztusi szállítás?

Természetesen olyan határidőket vállalunk a kampány során, amiket tudunk tartani. A sorozatgyártás előkészítése az utolsó fázisban van. Az Indiegogón jelenleg augusztusi, illetve szeptemberi szállítással rendelhetőek a termékeink, minden ezt követő rendelést későbbi szállítási határidővel fogadunk csak be. A terveink szerint így is reális idén a 2 millió dolláros bevétel, míg 2021-ben már ennek ötszöröse, 10 millió dollár elérése a cél. 

AiT
A magyar cég többek között benzinkutakon használatos technológiákat és új megközelítésű okosotthon rendszereket fejlesztett. Főbb projekteik közé tartozik a Senso Média Zrt.-vel közösen megalkotott iGas okos benzinkút technológia és az Auchan töltőállomások hardverének fejlesztése.

A sorozatot a Telenor támogatja. 

(forrás: Kreatív Online)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Tarts velünk szeptember 10-én online, a „Kreatív álláshirdetés” workshopon! Előadó: Földi Miklós Dániel, reklám- és neuropszichológus Minden résztvevőnek exkluzív ajándék: ingyen hirdetési lehetőség, ingyen szövegezés

Mentes-M Díj 2020-ban is! Idén is keressük a legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeket hazánkban! Nevezési határidő: 2020 augusztus 31.

2 x 1,5 órás tréningünket HR-szakembereknek, vezetőknek ajánljuk, akiknek feladata, hogy önmagukat is eddzék a változásokra, és tovább is tudják adni ezt a tudást. Oktató: Cser Alexandra, trainer partner. Időpont: Szeptember 4. péntek délelőtt

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2020. szeptember 4.

A Kreatív és a Vodafone közös Ready pályázatának célja, hogy ösztönözze, elismerje és támogassa azokat a vállalkozásokat, vállalatokat és magánszemélyeket, akik 2020-ban alkalmazkodni tudtak a járványhelyzet miatt kialakult változásokhoz, és sikeresen leküzdötték a kihívásokat.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.