Kísérletező appot dobott piacra a Google

Öveges professzor talán sosem gondolta, hogy lesz idő, mikor ruhacsipesz és konzervdoboz helyett a telefonunk érzékelőit is szórakoztatónak találjuk majd környezetünk felfedezése közben. Pedig a Google szerint a mobilunkat ma már kísérleti eszközként is használhatjuk. A Kreatív Telenorral közös Next rovatának legújabb kishíre.

A Google közösségi oktatását célzó Making&Sience projektjében régóta foglalkozik az embert körülvevő világ digitális megismerési lehetőségeivel, legújabb alkalmazásával azonban azt bizonyítja, hogy mobiltelefonunkat tudományos célokra is használhatjuk. Az ingyenesen letölthető Science Journal applikáció a fizikai és természeti jelenségek folyamatait segít megfigyelni, az amatőr kutatók által gyűjtött adatokat értelmezni és azokból a működésükre magyarázatot találni.

A tudományos mintavételhez a telefon olyan beépített alap szenzorait használja fel, mint a gyorsulásmérő, a lámpa vagy a mikrofon. Ezekkel indíthatjuk a méréseket, az adatokat pedig rögzítés után táblázatokba és grafikonokba rendezhetjük. A Google az Exploratorium nevű kaliforniai tanuláskutató intézettel is összedolgozott, amely az alkalmazáshoz kompatibilis számos kutató eszközt is legyártott. A különböző kísérletekhez ugyanis külső, többségében Bluetooth-szal csatlakoztatott érzékelőket is vásárolhatunk akár szettek formájában, hogy ellenőrizhessük például a lábosban rotyogó víz forráspontját, az UV-szűrős ablaküveg-fólia biztonságát, vagy a savanyú talaj PH-értékét.

 

A komplett kísérleti projekteket jegyzetekkel, fotókkal és kommentárokkal láthatjuk el, hogy aztán a végén pont olyan hipotéziseket állítsunk fel, mint amilyenek a fizika könyvekben is meg vannak írva. „Az applikáció és a kísérletekhez viszonylag olcsón megszerezhető szenzorok, mikrovezérlők és egyéb egyszerű kísérleti eszközök egészen különleges módon viszik közelebb a tudományt az emberhez”- idézi a Google közleményét a Techtimes, miközben hozzáteszi, az ingyenesen letölthető applikációval elsősorban a diákokat célozták meg, de bárkinek segít megtalálni a benne rejtőző kíváncsi tudóst.

A digitális oktatás jövőjével itthon a Telenor Hipersuli programja foglalkozik, bővebb információ a hipersuli.hu oldalán.

 

A cikk megjelenését a Telenor támogatta!

(forrás: Kreatív Online)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Nevezési határidő: március 24.

Micro moments, Google Adwords és Youtube, videotartalom stratégia, mobilhirdetés, attribúciós modellezés

2017. április 6-7. Országos sales meeting azoknak, akik szeretnek értékesíteni, és még jobbak akarnak lenni!

A Kreatív ismét meghirdeti content marketing versenyét, amelyre várja az elmúlt év legjobb tartalomalapú marketingmegoldásait. Nevezési határidő: április 14.

Idén is megrendezzük az FMCG-szektor egyik legmeghatározóbb, kétnapos eseményét. Időpont: 2017.04.27-28.