Kísérletező appot dobott piacra a Google

Öveges professzor talán sosem gondolta, hogy lesz idő, mikor ruhacsipesz és konzervdoboz helyett a telefonunk érzékelőit is szórakoztatónak találjuk majd környezetünk felfedezése közben. Pedig a Google szerint a mobilunkat ma már kísérleti eszközként is használhatjuk. A Kreatív Telenorral közös Next rovatának legújabb kishíre.

A Google közösségi oktatását célzó Making&Sience projektjében régóta foglalkozik az embert körülvevő világ digitális megismerési lehetőségeivel, legújabb alkalmazásával azonban azt bizonyítja, hogy mobiltelefonunkat tudományos célokra is használhatjuk. Az ingyenesen letölthető Science Journal applikáció a fizikai és természeti jelenségek folyamatait segít megfigyelni, az amatőr kutatók által gyűjtött adatokat értelmezni és azokból a működésükre magyarázatot találni.

A tudományos mintavételhez a telefon olyan beépített alap szenzorait használja fel, mint a gyorsulásmérő, a lámpa vagy a mikrofon. Ezekkel indíthatjuk a méréseket, az adatokat pedig rögzítés után táblázatokba és grafikonokba rendezhetjük. A Google az Exploratorium nevű kaliforniai tanuláskutató intézettel is összedolgozott, amely az alkalmazáshoz kompatibilis számos kutató eszközt is legyártott. A különböző kísérletekhez ugyanis külső, többségében Bluetooth-szal csatlakoztatott érzékelőket is vásárolhatunk akár szettek formájában, hogy ellenőrizhessük például a lábosban rotyogó víz forráspontját, az UV-szűrős ablaküveg-fólia biztonságát, vagy a savanyú talaj PH-értékét.

 

A komplett kísérleti projekteket jegyzetekkel, fotókkal és kommentárokkal láthatjuk el, hogy aztán a végén pont olyan hipotéziseket állítsunk fel, mint amilyenek a fizika könyvekben is meg vannak írva. „Az applikáció és a kísérletekhez viszonylag olcsón megszerezhető szenzorok, mikrovezérlők és egyéb egyszerű kísérleti eszközök egészen különleges módon viszik közelebb a tudományt az emberhez”- idézi a Google közleményét a Techtimes, miközben hozzáteszi, az ingyenesen letölthető applikációval elsősorban a diákokat célozták meg, de bárkinek segít megtalálni a benne rejtőző kíváncsi tudóst.

A digitális oktatás jövőjével itthon a Telenor Hipersuli programja foglalkozik, bővebb információ a hipersuli.hu oldalán.

 

A cikk megjelenését a Telenor támogatta!

(forrás: Kreatív Online)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Gyakorlatorientált tréning az INTREN szakmai támogatásával a Google Ads kampány létrehozásának és optimalizálásának technikájáról és trükkjeiről, egészen a kezdő lépésektől. január 28., 08.30 - 14.00

Gyere, ünnepelj velünk a Best.net díjátadóján! Helyszín: Story Budapest (1075 Budapest Kazinczy utca 21.) Időpont: 2020. január 29. kapunyitás: 19:00, pontos kezdés: 19:30

2019 legdíjazottabb ügynökségeinek és megbízóinak estéje. A 2019-es Kreatív-MAKSZ M+Lista és a Kreatív PR Toplista helyezettjeinek díjazása. Időpont: 2020. február 11.

A HRKOMM Award 2019 nyertes pályázatainak bemutatása február 13-án.

Február 18-án ismét megrendezzük a Kreatív szaklap PR-workshopját, ahol a résztvevők megismerkedhetnek a 2019-es év kiemelkedő PR-kampányaival.

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Nevezési határidő: február 21.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra február 27-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

HR workshop az FMCG és a kereskedelem-piac szereplői számára A workshop célja: HR-finomhangolás az élelmiszer kiskereskedelmi szektort és az élelmiszergyártó cégeket terhelő munkaerőhiány-állapotok közepette, a hatékonyság növelése, a versenyképesség megtartása érdekében.

Ismerd meg a legújabb üzleti trendeket és módszereket, majd próbáld ki a tanultakat március 4-én!

Gondolatok és példák gyógyszeripari szakemberektől: patient journey map, társadalmi felelősségvállalás, élményközpontú PR, dezinformációk az oltásellenességről és további érdekes témák!

Mit tehet az ember a környezetért a saját munkahelyén - és hogyan tegye mindezt a vállalati kultúra részévé? Gyakorlati tippek, információk a témában.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop április 2-án, limitált létszámmal.

Az FMCG és kereskedelmi szektor kiemelkedő éves eseménye! Dátum: 2020. május 13-14. Helyszín: Saliris Resort Spa & Konferencia Hotel, Egerszalók