Képregényt is nyomtat mobilról az újjáéledt zsebprinter

Sőt, bevásárló listát, sudokut, fotót és cikket is - vagyis pénztárblokk formátumban akár egy magazint is nyomtathatunk magunknak vagy másoknak. A csatlakoztatott kis kocka néhány évnyi pihenés után új betűtípussal és funkciókkal tért vissza a papírcetlis jegyzetekért és a miniatűrizált tárgyakért rajongó technofilok nagy örömére.

Eredetileg a londoni BERG dizájncég projektje volt még 2011-ben az a tenyérméretű, okostelefonokhoz tervezett Little Printer, amely tintapatron helyett hőre színeződő pénztárgép-papírt használ. Mindössze hároméves piaci jelenlét jutott neki, és leginkább talán azért, mert ez a kis kocka tényleg csak a felhasználók szórakoztatására született – és még ma is nehéz többet belelátni. Pedig néhány napja érkezett a bejelentés, hogy a koppenhágai Nord Projects felélesztette álmából ezt a kis csatlakoztatott dobozt. Bár a dizájnja megmaradt, fejlesztettek hozzá egy új alkalmazást, és szabadon szerkeszthető, nyílt forráskódú szoftverrel ruházták fel – írja a The Verge.

Little Printers short from Nord Projects on Vimeo.

A telefonra tölthető iOS-alkalmazással kezelhető Little Printer bármilyen szöveget kinyomtat az RSS-olvasóban talált cikkektől kezdve az emotikonokkal felszerelt sms-ekig. A fotókat pedig mostantól még gyorsabban, az eredeti kép részletességét még pontosabban megőrző formátumban nyomtatja ki. Lehet vele jegyzeteket, napi teendő- vagy bevásárló listát készíteni, és az új megosztási modell szerint az üzeneteket most már egyszerre akár több ismerősnek is el lehet küldeni.

nordprojects.co
nordprojects.co

Első használatkor ugyanis minden printerhez egy azonosításra használt, egyedi url-alapú eszközkulcsot kell létrehozni, amit a felhasználók a telefonkönyv névjegyzékéhez hasonlóan kezelhetnek, vagyis üzenetüket csak az általuk kiválasztott - kockaprinterrel szintén rendelkező - címzetthez juttatja el.

És bár arról egyelőre nincs szó, hogy ez a kis zsebnyomtató mikor kerül újra kereskedelmi forgalomba, de ha a korábbi 200 angol fontos (70 ezer forint) árnál sikerül valamivel barátságosabb összeget találni neki, azok között lehet sikere, akik a digitális világban már a papírfecnik betűhalmazáért is képesek hálát érezni.

A sorozatot a Telenor támogatja.

Szekeres Andrea
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Mentes-M Díj újra! Megújult és új kategóriákkal idén is keressük a legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeket hazánkban! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

Keressük Magyarország legszebb, legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásait! Nevezési határidő: 2019.08.30.

Találkozunk szeptemberben! Gyertek el, egyszerre két szakmai konferenciát is adunk a Nagy Kreatív Márkanap két hajóján. Egy egész nap az A38-on együtt! 2019.09.04.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A szeptember 6-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop szeptember 12-én, limitált létszámmal.

Az Üzlet és Pszichológia és a hrpwr.hu ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 3.0 szakmai konferencia szeptember 26-án.

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Nevezési határidő: október 4.

Az eladásösztönző marketing titkai: élmény, adat, taktika. Hogyan ötvözzük az adatokat az élményekkel? Influencerek és eladásösztönzés tartalommarketinggel – jó és rossz példákon keresztül. Tudatos fogyasztó vs. Promo érzékenység – minden kiderül a proMO2019 workshopon! (x)

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Zöld marketing és kommunikáció Itt a zöldár! A tudatos fogyasztók már átlátnak a greenwashingon, de mi jön ezután? Save the date: 2019.10.10.