Itt a világ legszebb retro instant fényképezőgépe

Vintage stílusban élesztették fel a régi idők harmonikás fényképezőgépét, amelyet préselt mahagónifalapokból és sárgaréz kallantyúkkal készítettek. A tervezők a Fujifilm Instax filmtekercsét ültették a masina díszes dobozába, hogy azonnal papírra lehessen nyomtatni a vele lekattintott képeket.

Ukrán dizájnerek 14 hónapon át dolgoztak azon, hogy összeszereljenek egy olyan retro hatású fényképező készüléket, amelynek bár egy Instax minikészülékbe illő filmkazetta a lelke, az elegáns, retro karosszériája talán még a fotográfia hőskoráért rajongók szívét is képes megdobogtatni.

Így kapott a Jollylook névre keresztelt készülékük egy olyan harmonikaszerű illesztést a lencse és a kameratest között, amelyet a XIX. század második felében használtak először a lencse széles határok közötti mozgatásához. És így szerelték fel sárgarézből készült tekerőkkel, reteszekkel és cirádás zárral, amelyek legfőképp az óvatos, finom kézmozdulatoknak engedelmeskednek. 

Az első ránézésre csak egy csinos zenedoboznak tűnő masina a kihajtogatása után mutatja meg magát teljes szépségében. Minden eleme újrahasznosítható, préselt mahagónifa-lemezekből készült, és mindet lézerrel szabták szépen ívelt formájúra.

A tervezők szerint a másik, hasonlóan jó tulajdonsága abban rejlik, hogy a legtöbb instant kamerához képest jóval több lehetőséget ad felhasználójának a képfelvételi folyamat kontrollálásra. A használatához mindössze a Fujifilm Instax mini filmkazettáját kell behelyezni a számára kialakított tartóba, majd a kézzel tekerhető, skálaként használható fókuszáló sínnel beállítani az ideális fókusztávolságot, az oldalán található kerékkel pedig a megfelelő rekeszértéket. 

 

Majd miután felhajtottuk a kamera keresőjét, egy kallantyúval feltöltöttük a vakut, egy másikat pedig lenyomtunk az exponáláshoz, egy pici forgatókarral szépen lassan kitekerhetjük belőle a fotót színes vagy monokróm változatban. Hasonlóan a legendás Polaroid-gépekhez, azzal a különbséggel, hogy amíg azok automatán tolják ki magukból a papírképet elkattintás után, addig a Jollylook csak némi kurblizás után adja ki a bankkártyaméretű fotót.

A klasszikus kialakítást a környezetbarát anyaghasználattal, a manuális beállítási lehetőséget az automatikus expozícióval kombináló fényképezőgép egyelőre még csak egy Kickstarter-kampányon belül rendelhető barna-zöld és fekete-piros színben 89 USA dollárért (27 ezer forintért). A tervezői azonban abban reménykednek, hogy mivel a kézzel fogható, valódi fényképek iránti vágy manapság éli reneszánszát, az év végére már saját webshopjukból is árulhatják ezt a dísztárgyszerű kismasinát.

A sorozatot a Telenor támogatja. 

(forrás: Kreatív Online)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A Kreatív és a Vodafone közös Ready pályázatának célja, hogy ösztönözze, elismerje és támogassa azokat a vállalkozásokat, vállalatokat és magánszemélyeket, akik 2020-ban alkalmazkodni tudtak a járványhelyzet miatt kialakult változásokhoz, és sikeresen leküzdötték a kihívásokat.

Az Üzlet és Pszichológia és a HRPWR.HU ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 4.0 online szakmai konferencia szeptember 24-én.

2 x 1,5 órás tréningünket HR-szakembereknek, vezetőknek ajánljuk, akiknek feladata, hogy önmagukat is eddzék a változásokra, és tovább is tudják adni ezt a tudást. Oktató: Cser Alexandra, trainer partner. Időpont: október 2. péntek délután

Idén a Nagy Kreatív Hét teljesen biztonságosan, online stream formájában érkezik, ráadásul stúdióminőségben! Érdekel? Akkor ne hagyd ki! Jelentkezz!

Célunk, hogy megtaláljuk a hazai legszebb és legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásokat. Normál nevezési határidő: 10.30. Meghosszabbított nevezési határidő: 11.06.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU, a Kreatív és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Napot! - A digitális az új normális? Legyél nyolckarú HR SHIVA 1 nap alatt!