Itt a világ legszebb retro instant fényképezőgépe

Vintage stílusban élesztették fel a régi idők harmonikás fényképezőgépét, amelyet préselt mahagónifalapokból és sárgaréz kallantyúkkal készítettek. A tervezők a Fujifilm Instax filmtekercsét ültették a masina díszes dobozába, hogy azonnal papírra lehessen nyomtatni a vele lekattintott képeket.

Ukrán dizájnerek 14 hónapon át dolgoztak azon, hogy összeszereljenek egy olyan retro hatású fényképező készüléket, amelynek bár egy Instax minikészülékbe illő filmkazetta a lelke, az elegáns, retro karosszériája talán még a fotográfia hőskoráért rajongók szívét is képes megdobogtatni.

Így kapott a Jollylook névre keresztelt készülékük egy olyan harmonikaszerű illesztést a lencse és a kameratest között, amelyet a XIX. század második felében használtak először a lencse széles határok közötti mozgatásához. És így szerelték fel sárgarézből készült tekerőkkel, reteszekkel és cirádás zárral, amelyek legfőképp az óvatos, finom kézmozdulatoknak engedelmeskednek. 

Az első ránézésre csak egy csinos zenedoboznak tűnő masina a kihajtogatása után mutatja meg magát teljes szépségében. Minden eleme újrahasznosítható, préselt mahagónifa-lemezekből készült, és mindet lézerrel szabták szépen ívelt formájúra.

A tervezők szerint a másik, hasonlóan jó tulajdonsága abban rejlik, hogy a legtöbb instant kamerához képest jóval több lehetőséget ad felhasználójának a képfelvételi folyamat kontrollálásra. A használatához mindössze a Fujifilm Instax mini filmkazettáját kell behelyezni a számára kialakított tartóba, majd a kézzel tekerhető, skálaként használható fókuszáló sínnel beállítani az ideális fókusztávolságot, az oldalán található kerékkel pedig a megfelelő rekeszértéket. 

 

Majd miután felhajtottuk a kamera keresőjét, egy kallantyúval feltöltöttük a vakut, egy másikat pedig lenyomtunk az exponáláshoz, egy pici forgatókarral szépen lassan kitekerhetjük belőle a fotót színes vagy monokróm változatban. Hasonlóan a legendás Polaroid-gépekhez, azzal a különbséggel, hogy amíg azok automatán tolják ki magukból a papírképet elkattintás után, addig a Jollylook csak némi kurblizás után adja ki a bankkártyaméretű fotót.

A klasszikus kialakítást a környezetbarát anyaghasználattal, a manuális beállítási lehetőséget az automatikus expozícióval kombináló fényképezőgép egyelőre még csak egy Kickstarter-kampányon belül rendelhető barna-zöld és fekete-piros színben 89 USA dollárért (27 ezer forintért). A tervezői azonban abban reménykednek, hogy mivel a kézzel fogható, valódi fényképek iránti vágy manapság éli reneszánszát, az év végére már saját webshopjukból is árulhatják ezt a dísztárgyszerű kismasinát.

A sorozatot a Telenor támogatja. 

(forrás: Kreatív Online)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Végső nevezési határidő: 2020. július 31.

Elhalasztva! A rendezvény új időpontban kerül megrendezésre! Mit tehet az ember a környezetért a saját munkahelyén - és hogyan tegye mindezt a vállalati kultúra részévé? Gyakorlati tippek, információk a témában.

Elhalasztva! A rendezvény új időpontban kerül megrendezésre! Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop április 2-án, limitált létszámmal.

Elhalasztva! A rendezvény új időpontban kerül megrendezésre! Milyen tapasztalatok vannak az egészségügyben a GDPR életbe lépése óta? Mit kellene tenni annak érdekében, hogy az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér (EESZT) használata megfeleljen az európai uniós szabályoknak? Hogyan lehetne ad

Elhalasztva! A rendezvény új időpontban kerül megrendezésre! Digitális automatizáció a marketingben: Mire való a chatbot és mikor érdemes használni? Milyen lehetőségek vannak vele a márkaépítésben? Mi a szerepe az ügyfélkapcsolatban? Mi a jó chatbot stratégia?

Elhalasztva! A rendezvény új időpontban kerül megrendezésre! A Kreatív szaklap először szervezi meg a Best of Best.net & Lollipop workshopot, amelyen az ügynökségek bemutatják a két versenyen legeredményesebben szereplő kampányaikat.

A verseny célja, hogy egy olyan díjat indítson el az FMCG, és az ezzel a szegmenssel szorosan összefüggő Horeca-piac számára, amely felhívja a figyelmet az elmúlt év sikeres innovációira a fogyasztók, a kereskedelem, a vendéglátás és a szállodaipar területén. Nevezési határidő: június 3.

Elhalasztva! A rendezvény új időpontban kerül megrendezésre!

Elhalasztva! A rendezvény új időpontban kerül megrendezésre! ÚJ IDŐPONT HAMAROSAN!