Itt a letörölhető papírtömb, ami digitalizálja a kézzel írt jegyzetet

Bár szintetikus papírból készült, a jövő környezetbarát jegyzetfüzeteként fogalmazták meg annak a húszlapos tömbnek a jelentőségét, amelyre a tollal írt feljegyzést egy alkalmazás segítségével lehet digitalizálni. Lehet írni négyzetrácsos, ponthálós vagy csíkos kottalapra, ha pedig már nincs szükség a jegyzetre, egy spongyával lehet az oldalakat tisztára törölni. Az okospapírfüzetnek talán azok fognak a legjobban örülni, akik még szeretnek kézzel jegyzetelni, ugyanakkor lusták mindazt a gépükbe is bepötyögni. 

Újrahasznosítható, testreszabható, felhőszolgáltatókhoz csatlakoztatható és a bolygónk fáit kímélő – erre a néhány hívószóra építettek közösségi finanszírozós kampányt a Rocketbook ötletgazdái, akik még 2015-ben léptek az okos jegyzetfüzetek piacára, akkor például a Wave névre keresztelt mikrohullámú sütőben törölhető füzettel és mellé egy hőérzékeny zselétintás tollal. Ezúttal Orbit néven tervezték meg a papírpocsékoló firkálás kiváltására a közeli jövő még újabb, szintén letörölhető, műanyag papíroldalakból készült jegyzettömbjét, és be is kötötték a digitális univerzumba. 

 

A szervetlen rostokkal dúsított, polipropilén gyantából préselt papír még tapintásra is hasonlít a fából készült papírlapokra, azzal a különbséggel, hogy ezek a lapok tartósak, masszívak, fény- és vízállóak, egy speciális toll vagy kiemelő filcet használva pedig bármikor újraírhatók. A mágneses - ezért pl. a hűtőre is feltapaszható - műanyag tartóba két rozsdamentes acélgyűrű segítségével különböző papírcsomagokat lehet bepattintani és cserélgetni attól függően, hogy épp egy négyzethálós, vonalas, pontrácsos, határidőnaplószerű vagy pl. kottalapra van szükségünk.

Persze, a szintetikus papírhoz használható toll sem a hagyományos fiókból került elő: a Pilot FriXion zselétintás írószerszámát ajánlják hozzá, az ezzel írt szöveget ugyanis egy benedvesített, mikroszálas rongydarabbal ia könnyedén el lehet tüntetni az oldalról. Ha azonban valaki inkább megtartaná remek ötleteit vagy vázlatait, akkor nincs más dolga, minthogy letöltse a mellé tervezett applikációt, és analóg jegyzetét egyszerűen digitalizálja.

 

A telefon ugyanis a lap bal alsó sarkában jelölt QR-kódon keresztül olvassa be a szöveget, a minőségét vizuálisan feljavítja, élesíti, és ha kell, feltölti azt a Dropbox, Evernote, Google Drive, Box, iCloud vagy a Slac tárhelyeire. És még ezt is úgy, hogy mindössze a lap alján kell egy kézzel írt ikszet tenni arra a helyre, amely az appban sorrendben, az adott tárhelyszolgáltatóhoz rendelt szimbólumát jelzi. Ugyanígy lehet a jegyzetet elküldeni mailben, vagy megosztani azt másokkal, annál is inkább, mert optikai karakterfelismerő szoftvere a beszkennelt kézírást digitális szöveggé képes alakítani.

A Rocketbook termékeit egyébként 2017 év vége óta egy magyar cég forgalmazza, és bár azt nem tudni, hogy mikor és mennyiért lesz rajtuk keresztül megrendelhető ez a legújabb Orbit is, mindenesetre a projekt Kickstarter-oldalán most 29 dollárért (~8700 forintért) kínálják egészen nagy népszerűség közepette.

A sorozatot a Telenor támogatja.

(forrás: Kreatív Online)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

2 x 1,5 órás tréningünket HR-szakembereknek, vezetőknek ajánljuk, akiknek feladata, hogy önmagukat is eddzék a változásokra, és tovább is tudják adni ezt a tudást. Oktató: Cser Alexandra, trainer partner. Időpont: október 2. péntek délután

A Kreatív és a Vodafone közös Ready pályázatának célja, hogy ösztönözze, elismerje és támogassa azokat a vállalkozásokat, vállalatokat és magánszemélyeket, akik 2020-ban alkalmazkodni tudtak a járványhelyzet miatt kialakult változásokhoz, és sikeresen leküzdötték a kihívásokat.

Idén a Nagy Kreatív Hét teljesen biztonságosan, online stream formájában érkezik, ráadásul stúdióminőségben! Érdekel? Akkor ne hagyd ki! Jelentkezz!

SAVE THE DATE - 2020. október 21. Te mennyire ismered az embert? És hogyan tudsz neki még többet, még több csatornán eladni? Teszi fel a fő kérdéseket a konferencia, melyekre igyekszünk válaszokat találni, garantáltan túllépve a közhelyeken, néhány előadásban a pszichológia segítségével.

Célunk, hogy megtaláljuk a hazai legszebb és legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásokat. Normál nevezési határidő: 10.30. Meghosszabbított nevezési határidő: 11.06.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU, a Kreatív és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Napot! - A digitális az új normális? Legyél nyolckarú HR SHIVA 1 nap alatt!