Itt a légzsák, amit a mobiltörők fognak igazán szeretni

Német egyetemisták bütykölték össze azt az iPhone-ra tervezett légzsákot, ami rugólábakat pattint ki magából abban az óvatlan pillanatban, amikor elejtjük a telefonunkat. A gyorsulásmérővel felszerelt, esést tompító telefontoknak az egészségre is kedvező hatása van, a hirtelen szívmegállás esélyét a jövőben várhatóan csökkenti.

Bár a zuhanás közben rugalmas lábakat növesztő telefontok még nincs az üzletek polcain, amióta megjelent a világhálón, máris remek értékeléseket kapott. Még a Német Mechatronikai Társaság legjobbaknak járó díját is elnyerte azon a pályázaton, ahol német diákcsapatok innovatív találmányait versenyeztették meg – írja cikkében a Bored Panda. Az ADcase névre keresztelt eszközt Philip Frenzel, az Aaleni Egyetem hallgatója tervezte hirtelen felindulásból, amikor három évvel ezelőtt pókhálósra törte vadonatúj iPhone-jának kijelzőjét. Ezt követően egy csomó védőtokkal próbálkozott, de - ahogy az lenni szokott - egyikkel sem volt elégedett, ezért tervezett magának egy sokkal jobbat.

Forrás: ADcase / Facebook
Forrás: ADcase / Facebook

Ehhez első körben azzal kísérletezett, hogyan tud a tokba olyan szenzorokat építeni, amelyek érzékelik a szabadesést. De még mindig nagy kérdés volt, mi lesz az a kis kiegészítő, amit aktiválni kell a leesés pillanatában. A kocsik légzsákjaihoz hasonló habalapú verziót gyorsan elvetette, helyette inkább szárnyszerű, dupla rugólábakat nyomtatott 3D-ben a tok négy sarkára. Csapatával összesen két és fél évig dolgozott azon, hogy ezek az apró, gumival borított fémrugók tényleg pont akkor pattanjanak ki a tokból, miután a telefon elkezd zuhanni.  

A tokot úgy tervezték, hogy a hatos szériától kezdve az összes iPhone-nal kompatibilis legyen. A prototípus már megvan, néhány napon belül el is indítanak egy Kickstarter-kampányt, a találmányuk szabadalmaztatásán pedig már túl vannak. Hasonló célú szabadalmi jog bevésése egyébként már az Apple kapcsán is felmerült, az elképzelés szerint egy apró forgómotor úgy változtatja meg az iPhone esésének irányát, hogy az minél kevesebb sérüléssel járjon.

Néhány éve egyébként a Honda is kísérletezett látványra egészen valószerű légzsákkal, amit a telefon köré burkolva képzelt el. Persze a mérnökök akkoriban inkább csak viccnek és egy remek pr-fogásnak szánták, hogy megmutassák, a márka bármit képes megtenni azért, hogy fogyasztói minden értékét biztonságban tudhassa.  

A sorozatot a Telenor támogatja.

Szekeres Andrea
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye! A verseny shortlistesei és a díjazottjai pontokat szereznek az M+Listán! Meghosszabbított nevezési határidő: március 19.

Hasznos ötleteket, tapasztalatokat és gyakorlati megoldásokat mutatni a munkaerő-megtartással és -hiánnyal küzdő belső kommunikációs csapatoknak. Időpont: március 20., 09.00

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra március 22-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

JobXperience – HR konferencia a még jobb hangulatú munkahelyekért. Időpont: Április 02. 09:00

Konferencia az influencerek helyes bevetéséről, velük való gyümölcsöző kapcsolat kialakításáról, konzekvens imázsépítésről, hatékony eladásösztönzésről, saját tartalmak gyártásáról, külföldiek adaptálásáról április 4-én!

A CMA nevezései között ismét keressük az elmúlt év legjobb tartalomalapú marketingmegoldásait! Új versenyünkre, az Influra az elmúlt két év legjobb, influencerek bevonásával készített marketing-, PR- és kommunikációs kampányait és aktivitásait várjuk. Nevezési határidő: április 11.

Idei kétnapos konferenciánk fókuszában a fogyasztó lesz. Dátum: 2019.04.25-16. Helyszín: Avalon Resort&SPA, Miskolc