Insta-sztorikba bújtatta néhány könyvét a New York-i könyvtár

Digitális könyvespolcot nyitott a New York-i közkönyvtár, amely ezúttal az Instagramra költöztette fel az irodalmat. És mivel erről a polcról minden darabot angolul lehet levenni, még a nyelvet tanulók is megláthatják benne a fantáziát.

A manhattani Ötödik sugárút és a 42. utca sarkán található New York-i közkönyvtár 1911-ben nyílt meg a látogatók előtt, ma a négy szintjének több mint hatvanezer négyzetméterén kutathatunk benne. Ezúttal azonban az intézmény azokért indított közösségi média-kampányt, akik még sosem voltak termeiben. Ezért a Mother reklámügynöséggel közösen azt találták ki, hogy az Instagram Stories funkcióját használva klasszikus és/vagy népszerű regényeket tesznek fel a könyvtár közösségi csatornájára. Így aztán az Insta Novels néven futó projektben néhány könyv digitális olvasmánnyá alakul, amelyeknek oldalait különböző vizuális művészek illusztrálják állóképek, gifek és videók segítségével - írja oldalán a Design Boom.

Az olvasás népszerűsítésére kitalált kampánnyal az okoseszközön létező fiatalabb generációt célozzák meg. Elsőként például az Alice Csodaországban története került fel, de a napokban már Charlotte Perkins Gilmantól A sárga tapéta, és Franz Kafkától Az átváltozás című novella is elérhető lesz. A digitalizált olvasás során a klasszikus könyvek lapozgatásához hasonló élmény is megjelenik: elég, ha olvasás közben a képernyőn megjelenő lap jobb alsó sarkában pihentetjük a hüvelykujjunkat, majd felengedjük, ha végeztünk egy oldallal. A gyors hírfolyamban a könyvekről senki nem tud lemaradni, az Instagram-csatornájuk rögzített digitális könyvespolcán bármikor visszakereshetők. Persze azok, akik letöltik a könyvtár e-olvasó alkalmazását azok bár kevesebb élményelemmel felszerelve, de több ezer könyvet is olvashatnak digitálisan.

Nem ez az első alkalom, hogy a könyveket az élet szerethető tartozékaként jelenítve futtatják meg a közösségi médiában. Két évvel ezelőtt például arról készült egy kisvideó, hogyan foglalják el az enciklopédiák, szótárak, katalógusok és évkönyvek a könyvtár polcait. 2014-ben ugyanis a központi olvasóterem mennyezetének egyik eleme leszakadt, így a városiak két évig nem használhatták a felújítások miatt. Azonban amint befejezték a munkálatokat, két és fél perces time lapse videóban örökítették meg, hogyan került a helyére 52 ezer könyv, és hogyan váltották közben egymást a nappalok és éjszakák. 

A sorozatot a Telenor támogatja.

Szekeres Andrea
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Merre tart az orvostudomány a digitalizált világban? Hogyan segíthet a technológia az egészség megőrzésében? Megtudhatod az első MOST Fórumon február 21-én (x)

A Magyar Instagram Körkép 3.0 kutatás eredményeinek és az Instagram legfrissebb híreinek ismertetése, a turisztikai szektorra fókuszálva február 19-én. BETELT!

A HRKOMM Award 2018 nyertes pályázatainak bemutatása február 20-án.

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Nevezési határidő: február 22.

Gondolatok és példák a gyógyszermarketingről az ipar kommunikációs szakembereitől.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye! A verseny shortlistesei és a díjazottjai pontokat szereznek az M+Listán! Nevezési határidő: március 8.

PR workshop a Prizma Kreatív PR Díj kiemelkedő kampányainak bemutatására március 12-én!

Március 13-án ismét megrendezzük néhány órás Facebook, Instagram workshopunkat, ahol gép előtt, az oktatóval együtt, a saját accountunkra belépve közösen végigvesszük, hogy adjunk fel hirdetést.

Hasznos ötleteket, tapasztalatokat és gyakorlati megoldásokat mutatni a munkaerő-megtartással és -hiánnyal küzdő belső kommunikációs csapatoknak. Időpont: március 20., 09.00

Idei kétnapos konferenciánk fókuszában a fogyasztó lesz. Dátum: 2019.04.25-16. Helyszín: Avalon Resort&SPA, Miskolc