Insta-sztorikba bújtatta néhány könyvét a New York-i könyvtár

Digitális könyvespolcot nyitott a New York-i közkönyvtár, amely ezúttal az Instagramra költöztette fel az irodalmat. És mivel erről a polcról minden darabot angolul lehet levenni, még a nyelvet tanulók is megláthatják benne a fantáziát.

A manhattani Ötödik sugárút és a 42. utca sarkán található New York-i közkönyvtár 1911-ben nyílt meg a látogatók előtt, ma a négy szintjének több mint hatvanezer négyzetméterén kutathatunk benne. Ezúttal azonban az intézmény azokért indított közösségi média-kampányt, akik még sosem voltak termeiben. Ezért a Mother reklámügynöséggel közösen azt találták ki, hogy az Instagram Stories funkcióját használva klasszikus és/vagy népszerű regényeket tesznek fel a könyvtár közösségi csatornájára. Így aztán az Insta Novels néven futó projektben néhány könyv digitális olvasmánnyá alakul, amelyeknek oldalait különböző vizuális művészek illusztrálják állóképek, gifek és videók segítségével - írja oldalán a Design Boom.

Az olvasás népszerűsítésére kitalált kampánnyal az okoseszközön létező fiatalabb generációt célozzák meg. Elsőként például az Alice Csodaországban története került fel, de a napokban már Charlotte Perkins Gilmantól A sárga tapéta, és Franz Kafkától Az átváltozás című novella is elérhető lesz. A digitalizált olvasás során a klasszikus könyvek lapozgatásához hasonló élmény is megjelenik: elég, ha olvasás közben a képernyőn megjelenő lap jobb alsó sarkában pihentetjük a hüvelykujjunkat, majd felengedjük, ha végeztünk egy oldallal. A gyors hírfolyamban a könyvekről senki nem tud lemaradni, az Instagram-csatornájuk rögzített digitális könyvespolcán bármikor visszakereshetők. Persze azok, akik letöltik a könyvtár e-olvasó alkalmazását azok bár kevesebb élményelemmel felszerelve, de több ezer könyvet is olvashatnak digitálisan.

Nem ez az első alkalom, hogy a könyveket az élet szerethető tartozékaként jelenítve futtatják meg a közösségi médiában. Két évvel ezelőtt például arról készült egy kisvideó, hogyan foglalják el az enciklopédiák, szótárak, katalógusok és évkönyvek a könyvtár polcait. 2014-ben ugyanis a központi olvasóterem mennyezetének egyik eleme leszakadt, így a városiak két évig nem használhatták a felújítások miatt. Azonban amint befejezték a munkálatokat, két és fél perces time lapse videóban örökítették meg, hogyan került a helyére 52 ezer könyv, és hogyan váltották közben egymást a nappalok és éjszakák. 

A sorozatot a Telenor támogatja.

(forrás: Kreatív Online)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Cél: a reklám- és tágabb értelemben vett kommunikációs ipar gyártói oldalának legkiválóbb megoldásait jutalmazni. Nevezési határidő: október 31.

A novemberi FinTechRadar konferencián bankok, startupok, vállalatok és állami szereplők osztják meg tapasztalataikat és mondják el véleményüket a magyar fintech legaktuálisabb kérdéseiről, és közben bemutatjuk azokat a területeket, ahol a fintechnek még nagy lehetőségei vannak.

2018. november 15. Az Employer Branding alapszabályai konferencia

A Kreatív magazin ismét megrendezi a Nagy Kreatív Napot! Még nagyobb, még kreatívabb: itt a helye minden reklámosnak, kommunikációs szakembernek, marketinggel és PR-rel foglalkozó ügyféloldali megbízónak! Save the date: 11.27.

A HR emberi oldala - hogy még többet tehess másokért! A hrpwr.hu és az Üzlet & Pszichológia konferenciája november 29-én.

A Kreatív év végi médiakonferenciája mindig arra keresi a választ, mi vár a piacra a következő évben. Időpont: december 4.