Humanoid robotok hotelekben és reptéren

Először használ humanoid robotot az IBM a szállodaiparban. Connie a hotel concierge tanácsadó feladatait látja el: köszönti a vendégeket és válaszol a kérdéseikre. A turizmusban használt robotok célja az utazásélmény növelése és a vendégigények feltérképezése. A Kreatív Telenorral közös Next rovatának új cikke.

Vendégfogadó robotot tesztel az IBM a Hilton szállodalánc egyik virginiai McLean hoteljében. A robotot a szállodalánc alapító-igazgató Conrad Hilton után Connie-nak nevezték el, és feladata, hogy a vendégeket üdvözölje, majd információkkal lássa el a hotel szolgáltatásaival és a környező turisztikai látnivalókkal kapcsolatban. Az utazással kapcsolatos kérdésekre például a WayBlazer utazási oldalon keresztül ad válaszokat. Így tud többek között menetrendeket, és egyéb, személyre szabott szabadidős lehetőségeket ajánlani a vendégeknek - írja az Engadget.com.

 

A technológia alapja egy NAO kis ember formájú robot, amit a francia Aldebaran robotikai cég gyárt, és típusát egy ideje sikerrel is alkalmazzák pl. a japán bankokban tanácsadásra, egyetemeken oktatásra, és laboratóriumokban kutatásra. Connie egyébként az IBM cég Watson nevű, mesterséges intelligencia kutató programjának része, és azt vizsgálják vele, hogyan képes az emberekkel kommunikálni, megérteni kérdéseiket és azokra logikus, tudásalapú választ adni.

Az IBM közleményében azt írja, a robotokkal nem kiváltani, hanem támogatni akarja a szolgáltatóiparban dolgozók munkáját. A program célja pedig, hogy a robot minél több interakcióba kerüljön a vendégekkel, és minden feltett kérdést eltároljon, hogy később gyorsabban és nagyobb választékot kínálva tudjon válaszolni azokra. Connie-t ugyanis a recepció közelébe állították, így a menedzserek is reagálhatnak a felmerülő kérdésekre és vendég igényekre, ami mind segítségükre lehet a hotel későbbi szolgáltatásbővítésében. A hotellánc tervei szerint a jövőben egyre több Hiltonban fogja majd egy Connie köszönteni a vendégeket.

Japánban egyébként tavaly júliusban nyílt meg a világ első robotszemélyzettel működő Henn na Hotele (japánul furcsa hotel), amit a Huis Ten Bosch holland tematikájú élménypark részeként működtet tulajdonosa. Nem titkolja, hogy ezzel nemcsak a technológiai újítások fontosságára szeretné felhívni a figyelmet, de a munkabéreken is spórolni. A vendégeket a recepción japánul csevegő női humanoid robot és angolul beszélő dinoszauruszrobot fogadja, de egy érintőképernyő is segít a bejelentkezésben. A szállodavendégek és a drága robotok biztonságát azonban egy szobában biztonsági kamerákon keresztül hús-vér emberek őrzik – írta tavalyi cikkében a brit Telegraph.

Idén februárban pedig a Japan Airlines légitársaság tesztelte hat napon át szintén egy NAO típusú humanoid robotját a tokiói Haneda nemzetközi repülőtéren. A hatvan centis, ránézésre gyerekjátékszerű robotot az utas felvételi pulton helyezték el, az utasok pedig tőle kérhettek segítséget a reptéri szolgáltatásokkal, a járatok indulásával és a célállomáson várható időjárással kapcsolatban.

Itthon sem kell sokat várni a robotcsodákra. 2016. szeptember 10-én a budapesti Hungexpo ad otthont a Drónverseny és Robotika Show-nak. Az egész napos rendezvény során a Drone Prix Hungary drónverseny sorozat döntősei Közép-Európa legnagyobb, mintegy 2 700 négyzetméteres fedett drón-versenypályáján mérhetik majd össze tudásukat a kupáért, miközben a látogatók több csarnokban a drón és robotika világ legújabb vívmányaival találkozhatnak. Az esemény kiemelt támogatója a Telenor.

 

(forrás: Kreatív Online)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Gyakorlatorientált tréning az INTREN szakmai támogatásával a Google Ads kampány létrehozásának és optimalizálásának technikájáról és trükkjeiről, egészen a kezdő lépésektől. január 28., 08.30 - 14.00

Gyere, ünnepelj velünk a Best.net díjátadóján! Helyszín: Story Budapest (1075 Budapest Kazinczy utca 21.) Időpont: 2020. január 29. kapunyitás: 19:00, pontos kezdés: 19:30

2019 legdíjazottabb ügynökségeinek és megbízóinak estéje. A 2019-es Kreatív-MAKSZ M+Lista és a Kreatív PR Toplista helyezettjeinek díjazása. Időpont: 2020. február 11.

A HRKOMM Award 2019 nyertes pályázatainak bemutatása február 13-án.

Február 18-án ismét megrendezzük a Kreatív szaklap PR-workshopját, ahol a résztvevők megismerkedhetnek a 2019-es év kiemelkedő PR-kampányaival.

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Nevezési határidő: február 21.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra február 27-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

HR workshop az FMCG és a kereskedelem-piac szereplői számára A workshop célja: HR-finomhangolás az élelmiszer kiskereskedelmi szektort és az élelmiszergyártó cégeket terhelő munkaerőhiány-állapotok közepette, a hatékonyság növelése, a versenyképesség megtartása érdekében.

Ismerd meg a legújabb üzleti trendeket és módszereket, majd próbáld ki a tanultakat március 4-én!

GYÓGYKOMM március 12-én!

Mit tehet az ember a környezetért a saját munkahelyén - és hogyan tegye mindezt a vállalati kultúra részévé? Gyakorlati tippek, információk a témában.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop április 2-án, limitált létszámmal.

Az FMCG és kereskedelmi szektor kiemelkedő éves eseménye! Dátum: 2020. május 13-14. Helyszín: Saliris Resort Spa & Konferencia Hotel, Egerszalók