Homokból nyomtattak tengeri világot idéző hangszórókat

Egészen pontosan a tengeri sünök és egy kihalt tengeri állatfaj, a szabályos spirálban csavarodó házú puhatestűek formája ihlette a világ első, homokszemekből nyomtatott hangszóró-rendszerét. A Deeptime hangfalaiban a zene és a víz alatti őskövületek őstörténete talált egymásra.

Évek óta kísérletezik atipikus anyagokból és innovatív technológiával készülő hangfalak tervezésével a cseh Deeptime csapata, amely ezúttal a tengerben keresett és talált magának inspirációt – írja a Newatlas.com. Az Ionic Sound System két hangszóróból és egy mélysugárzóból áll, amelyeket 3D-vel nyomtattak, és amelyek formáját a legtisztább hangzás érdekében az aranymetszés tökéletes arányaihoz köthető arany spirálos geometrai szabályok alapján terveztek meg – teszi hozzá a cseh Czechcrunch magazin.

A cég weboldalán részleteiben is olvasható az az elegáns filozófia, amit a lakás miniszobrainak is beillő hangszóró-rendszer dizájnja mögé állítottak. A tervezői szerint ugyanis a forma és a zene pontosan annyira hat egymásra, mint ahogyan azt az ókori ión gondolkodók is vallották, akik a matematikai és geometriai tudományukat is a természetben látott formákra alapozták. 

A csigáspolipról elnevezett két Spirula (Fotó: Deeptime)
A csigáspolipról elnevezett két Spirula (Fotó: Deeptime)

Ezért a két, Spirula névre keresztelt hangszóró formáját az egykor főleg a Jón-tengerben élő ammoniteszek, vagyis egy már kihalt, puhatestű állatfaj ihlette, amelyeknek háza nem vertikális tengely körül, hanem síkban, szabályos spirálban csavarodik. És mivel évszázadok óta a mennydörgés a legmélyebb hang, amit az ember hallhat, a felvilágosodás időszaka előtt pedig sokan hitték, hogy amibe dübörgő hangok kíséretében belecsap a villám, az kővé változik, ezért a mélysugárzójukat Thunderstone-nak nevezték el, és egy tengeri sün alakjáról mintázták.

Ez pedig a tüskéitől megfosztott tengeri sünt megformáló Thunderstone (Fotó: Deeptime)
Ez pedig a tüskéitől megfosztott tengeri sünt megformáló Thunderstone (Fotó: Deeptime)

De persze, a hangszórók alapanyagválasztása sem volt véletlen, ehhez a tengeri üledékekben megtalálható kvarchomokot vették alapul. Ám mivel frissen, 3D-vel nyomtatva ezek a homokszemek sérülékenyek, egy saját fejlesztésű tartós, szilárdító anyagot kevertek hozzá. A három dimenziós nyomtatás során a homokszemek apró, finom barázdákat, és kövekre emlékeztető mintázatot hoznak létre, amelyek a kvarcos csillogással együtt jól látszanak a burkolaton is. A hangerőt a mélysugárzó közepén található gombbal lehet szabályozni, a tetején lévő gyűrűvel a basszus fokozható, de Bluetooth-szal telefonról és táblagépről is vezérelhető.

Fotó: Deeptime
Fotó: Deeptime

Minden egyes Deeptime hangszóró kézzel készül, egyetlen gyártási folyamat eredménye; sem illesztés, sem csavar nem tartja össze. És mindez az árcéduláikon is megjelenik. A leginkább talán audiofil szíveket megdobogtató hangfalszettet limitált kiadásban, összesen 1618 példányban gyártják, szettenként 3 141 euróért (közel egymillió forintért), a Spirula hangszórót önmagában pedig 899 euróért (285 ezer forintért) kínálják.

A sorozatot a Telenor támogatja.

(forrás: Kreatív Online)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A Magyar Instagram Körkép 4.0 kutatás eredményeinek és az Instagram legfrissebb híreinek ismertetése. Az aktuális globális és hazai trendek és érdekességek (fun fact-ek) bemutatása, mindezt az adatvezérelt marketing gondolkodás, az adatvizualizáció eszköztárának demonstrálása mellett.

Nyerő SSC people-management stratégiák. Fluktuációcsökkentő minikonferencia június 7-én.

A versenyre nevezhető bármely olyan mozgóképes alkotás, amely 2018.01.01. és 2019. 05.24. között bármilyen online, illetve mobileszköz-alapú felületen került elsődlegesen publikálásra. Nevezési határidő: május 24.

Idén is Sales&Pszichológia konferencia. Foglald le helyed most! 2019.05.28.

Gyakorlatorientált tréning az INTREN szakmai támogatásával a Google Ads kampány létrehozásának és optimalizálásának technikájáról és trükkjeiről, egészen a kezdő lépésektől. május 31., 08.30 - 14.00

Egyre több az aktív, fizetőképes ötvenes és hatvanas fogyasztó - a te célcsoportodban is. Elmondjuk, hogyan kommunikálj velük, nekik!

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop június 6-án, limitált létszámmal.

Burnout - Ismerd fel, ismerd meg és lábalj ki belőle Csatlós Csillával június 12-én!

Leendő ügyfeled már nálad van – csak észre kell venned! Az adatvezérelt marketing lehetőségei és kihívásai. Hogyan szerezz új ügyfeleket digitális marketinggel, hogyan tartsd meg a régieket? Weboldal-monitoring, tartalommarketing, email-marketing június 12-én.

Egy laza szakmai délután szuper előadásokkal, influencer best practice-ekkel és borkóstolással! Ráadásul igazi influencereket is kérdezhettek majd!

A Pont Itt gasztro/szállás/utazás szaklap idén is meghirdeti a hazai Horeca-szakma körében legrangosabb, leglátványosabb design versenyét, a ma már igazi nemzetközi brandnek számító Gastro&Hotel Design Award-ot. Nevezési határidő: július 5.