Házak tetejéről leugró emberek életét menti meg egy diákok által tervezett drón

Kínai egyetemistáktól származik annak a négy, mentőhálót kifeszítő drónnak az ötlete, amelyek az épületek tetejéről és a hídpillérek csúcsairól mélybe ugró emberek életét menthetné meg, ha időben kapnának telefonos riasztást. A szenzorokkal ellátott repkedő szerkezetek segélyhívásra aktiválódnak, GPS-szel tájékozódnak, és a bajba jutottak minden apró mozgását érzékelik.

Net Guardnak nevezte el szerkezetét a kuangtungi műszaki egyetem hat hallgatója, akik arra építették ötletüket, hogy a tűz miatt a toronyépületek tetejére menekülő emberek életét négy, együtt repülő drón menthesse meg a jövőben. Ezek ugyanis olyan helyekre is képesek eljutni, ahova a tűzoltóautók emelőkosara vagy mentőpárnája nem tudna kitelepülni.

Fotó: Golden Pin Concept Design Award / Facebook
Fotó: Golden Pin Concept Design Award / Facebook

A rendszer lényege, hogy a segélyhívó központba beérkezett hívás után a szerkezetek a kezelő utasítására aktivizálódnak, majd a műholdas navigációs rendszer által megadott koordináták alapján felkutatják a riasztás helyét, ahol egymástól elválva nyítják ki védőhálójukat. A négyes poliuretánból készült háló a tervezők szerint elég stabil ahhoz, hogy egy átlagos testsúlyú felnőttet elbírjon, a drónok érzékelői pedig arra is alkalmasak, hogy hőtérkép segítségével letapogassák a tűzfészket, és lekövessék az épületekben menekülő emberek mozgását – írja cikkében a brit Metro.  

Persze, ezek után jogosan mehet a matek arról, hogy egy nyolcvan kilós emberrel fel tudnak-e egyáltalán emelkedni ezek a kvadrokopterek, és ha igen, mekkora magasságban képesek lavírozni, miközben az aggodalmak listáját bővíti az is, vajon kalkuáltak-e a tervezők a rántóerővel a test hálóba érkezésekor. És bár ez a kérdéslista folyamatosan bővül, az ígéretesen hangzó ötletet november végén a tajvani Golden Pin Concept Dizájn verseny is elismerte egy fődíjjal. Így az elnyert 13 ezer dolláros összeget most már a koncepció részletesebb kidolgozására, fejlesztésére és közben a válaszok megtalálására fordíthatják.

Az 1981 óta minden évben más-más tematikára épített versenyre a dizájn- és technológiai innovációk legkreatívabb tervezőit várják. Az idei évben a zsűri azon pályamunkákat minősítette legjobbaknak a 29 ország 7500 nevezett projektje közül, amelyek üzenetében a tervezők társadalmi érzékenysége is mérhető volt.

A cikket a Telenor támogatta.

Szekeres Andrea
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye! A verseny shortlistesei és a díjazottjai pontokat szereznek az M+Listán! Meghosszabbított nevezési határidő: március 19.

Hasznos ötleteket, tapasztalatokat és gyakorlati megoldásokat mutatni a munkaerő-megtartással és -hiánnyal küzdő belső kommunikációs csapatoknak. Időpont: március 20., 09.00

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra március 22-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

JobXperience – HR konferencia a még jobb hangulatú munkahelyekért. Időpont: Április 02. 09:00

Konferencia az influencerek helyes bevetéséről, velük való gyümölcsöző kapcsolat kialakításáról, konzekvens imázsépítésről, hatékony eladásösztönzésről, saját tartalmak gyártásáról, külföldiek adaptálásáról április 4-én!

A CMA nevezései között ismét keressük az elmúlt év legjobb tartalomalapú marketingmegoldásait! Új versenyünkre, az Influra az elmúlt két év legjobb, influencerek bevonásával készített marketing-, PR- és kommunikációs kampányait és aktivitásait várjuk. Nevezési határidő: április 11.

Idei kétnapos konferenciánk fókuszában a fogyasztó lesz. Dátum: 2019.04.25-16. Helyszín: Avalon Resort&SPA, Miskolc