Hajléktalanoknak tervezett napelemes sátrat néhány középiskolás

A Los Angelesben élő diáklányok minden különösebb műszaki tapasztalat nélkül álltak neki egy hátizsákká hajtogatható high-tech sátrat tervezni, hogy minél több utcán élő emberen segíthessenek. Amikor a legendás elit geek-képző MIT pénz adott ötletükre, meg is építették belőle az első prototípust. Most befektetőket keresnek, de nagyon bánnák, ha csak a turisztikai szektor látna fantáziát a sátrukban.

A sztori még tavaly nyár elején kezdődött, amikor a Massachusettsi Műszaki Egyetem (MIT) pályázatot írt ki olyan technológiai innovációkra, amelyek valódi, mindennapi problémákra jelentenek megoldást, és képesek egy picit megkönnyíteni a különböző okból a társadalom perifériájára került emberek mindennapjait. Erre a pályázatra lett figyelmes néhány kaliforniai diák, akiket a DIY Girls nevű civil szervezet hozott össze.

A cég 2012-ben indította mentorprogramját, amelyben azóta is a nehéz anyagi körülmények között élő, de a technológia iránt érdeklődő 10-18 éves lányokat támogat speciális fakultációkkal. Az a céljuk, hogy az itt szerzett tapasztalataiknak köszönhetően minél több lány kerülhessen be a felsőoktatási intézményekbe, és minél többen válasszák majd a programozói, fejlesztőmérnöki pályát. Az erősen gyakorlatorientált oktatási módszerükben az elmúlt öt évben 1200 diáklány vett részt, akik saját projektjeiken keresztül kerülhettek közelebb a technológiai innovátorok világához, és egy kicsit saját álmaik megvalósulásához.

A tizenkét San Fernando-i középiskolásnak például az volt az álma, hogy minél több hajléktalanon segíthessen, mert közvetlen lakókörnyezetükben is napról napra egyre több embert látnak az utcán élni. Ezért egy napelemes mobil menedékben kezdtek gondolkodni – írja a brit Huffington Post. A sátor prototípusa közel egy évig készült, a lányok minden különösebb műszaki tudás nélkül kezdtek a tervezésébe. Minden nap suli után és az évközi szünetekben is ezen dolgoztak. Ha nem értettek egy műszaki kifejezést, rágugliztak. Mivel nem tudták, hogy lehet a napelemeket beszerelni, YouTube-videókat néztek róla. Majd utánajártak, hogyan kell 3D-ben nyomtatni vagy C++ nyelven programozni.  

DIY Girls
DIY Girls

De a netről összegereblyézett infók alapján tervezték meg az elektronikát is, és így tanulták meg, hogy mit mivel kell összekötni ahhoz, hogy egy gombnyomásra világos legyen a sátorban, vagy, hogy mobiltöltő tápegységként működjön a sátor egyik beépített panele. Olvastak az ultraibolya sugarak csíraölő hatásáról – a Boeing mérnökei is ennek kapcsán kísérleteznek egyébként az első öntisztító wc-vel –, ezért egy UV-fénysugárzáson alapuló eszközt terveztek a sátor fertőtlenítéséhez.

Amikor ötletükkel megnyerték a Lemelson-MIT program tízezer dolláros pályázati pénzét, meg is építették az első prototípust. Pontosabban kettőt, mert saját minőségellenőrző tesztjükön megbukva, az elsőt inkább szétvágták. A másodiknak már strapabíró, vízálló szigetelőanyagból varrtak ponyvát, ez alá csúsztatták be a napelemeket, majd LED-es égőkkel, két USB- és egy micro-USB porttal szerelték fel, és még egy biztonsági zárrendszert is megálmodtak hozzá. Úgy tervezték, hogy könnyen hátizsákká lehessen hajtogatni, és a tartózsákját is kerekkel látták el, hogy akár gurulós bőröndként is húzható legyen – teszi hozzá a Business Insider.

Amikor elkészültek vele, a MIT meghívta a lányokat Bostonba, hogy mutassák be találmányukat élőben is. Nem volt az utazásra pénzük, ezért indítottak egy közösségi finanszírozós kampányt a GoFundMe oldalán. Ezen pont annyi pénz gyűlt össze, hogy az egész csapat elutazhatott pitchelni a június közepén tartott EurekaFestre. A lányok most nagyon reménykednek, hogy hamarosan találnak egy komoly befektetőt, aki akár a MIT jól csengő hívószavára látja meg a fantáziát a tömeggyártásban. Még akkor is, ha csak egy innovatív túrafelszerelésként értelmezi azt. Mert az ő céljuk mégiscsak az lenne, hogy az akár csak átmenetileg is utcára kerülőknek egy kicsit elviselhetőbbé tegyék a világot.

 

(forrás: Kreatív Online)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Az első benyomás megismételhetetlen. Légy rá felkészülve! Konferencia a POME-ról és fontosságáról szeptember 21-én

A verseny célja, hogy megtaláljuk és díjazzuk a legszebben tervezett és kivitelezett médiatermékeket Magyarországon. Weboldalakat, alkalmazásokat, tévéműsorokat, magazinokat és más nyomtatott kiadványokat lehet nevezni. Meghosszabbított nevezési határidő: szeptember 22.

Célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Hosszabbított nevezési határidő: 09.22.

Szeptember 28-án ismét Gyógyszerkommunikációs konferencia. Fókuszban a technológiai fejlődés előnyei és kihívásai: E-recept, Data Science, okos eszközök.

A 2017. október 4-én megrendezésre kerülő rendezvényen a nyomdaipar és marketing találkozik egymással!

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Nevezési határidő: október 6.

Mindennapi marketing a turizmusban – adatelemzés, szegmentálás, termékfejlesztés és kommunikáció a gyakorlatban. Turisztikai marketing konferencia 2.0 október 10-én.

Workshop a Kreatív szervezésében a Sakkom Interaktív szakmai támogatásával. Október 11.

Október 12-én ismét Youtube hajó a Google és a Kreatív szervezésében!

Elindult a Lollipop 2017 nevezési időszaka. A verseny célja: kreatív btl-megoldások és kapcsolódó kommunikációs kampányok díjazása. Nevezési határidő: 2017.10.13.

Cél: a reklám- és tágabb értelemben vett kommunikációs ipar gyártói oldalának legkiválóbb megoldásait jutalmazni. Nevezési határidő: október 27.