Farönkből farag hangfalakat egy amerikai focista

Minden Rockit Log hangládának van egy története: az egyik egy elhanyagolt udvar rakásának volt régi darabja, a másikat egy erdőszélen kidőlt fából kuglizták darabokra – ezt Jay DeMerit a Vancouver Whitecaps egykori hátvédje írja weboldalán, aki mostanában hangszóróként ad életet a kiszáradt farönköknek. Újabb csatlakoztatott eszköz a Kreatív Telenorral közös Next rovatában.

Nemrég írtunk arról itt a Kreatívon, hogy az esztétikum milyen gyorsan utolérte a hangtechnika világát, és hogy ma már a minőségi hangzást is dizájn tárgyakba csomagolják. Ilyen például a ONEclassic  átlátszó plexiből készült hangládája, ilyen a magyar alapítású CossackSound hordozható bőrönd-hangfala, és ezen az újrahasznosított kézműves vonalon utazik a Rockit Log csatlakoztatott zenedoboza is. Utóbbi azonban nem a gardrób mélyén elfekvő bőröndöket ruházza fel szórakoztató funkcióval, hanem a kiszáradt farönköknek ad még egy életet.

 „A fa valami egészen különleges helyet foglal el a legtöbb audiofil szívében. A kiváló akusztikai tulajdonsága miatt gyakran alakítják nagyobb hangfallá vagy apró fülhallgatóvá. A Rockit Log azonban még tovább megy: nemcsak az alapanyagát, de az előéletére utaló formáját is megtartja a fának. És mindezt azért, hogy a tulajdonosa pontosan tudja, hogy hangsugárzóját milyen fából faragták” – írja a Digital Trends.

Jay DeMerit
Jay DeMerit

Az ötlet gazdája Jay DeMerit, a Premier League egykori játékosa, aki sportoló pályafutása előtt a Chicagói Egyetem ipari formatervező szakán szerzett diplomát. Ezt porolta le néhány hónapja, és összeállt egy egészen új csapattal, hogy fából készített hangsugárzókra építsen vállalkozást. Füves pályák helyett ma fatelepeket látogat, hogy a legjobb akusztikai hangzást adó cédrus, fenyő és kiszáradt bürök fa rönkjeit válogathassa ki. A kuglikra aprított darabokat aztán addig farigcsálja, amíg egy szép kerek, a focilabdánál valamivel nagyobb hangládát csiszol össze. DeMerit szerint nincs két egyforma farönk, az évgyűrűik és az öreg csomóik számában is különböznek. Ettől pedig minden egyes 30 centiméter átmérőjű fakorong más-más akusztikai élményt nyújt, amikor az erősítő keresztül tolja rajta a 60 wattos teljesítményét.

A vezeték nélküli, hordozható, füllel ellátott hangládához egy aux kábelen keresztül bármilyen hangforrást csatlakoztathatunk, de bluetooth kapcsolattal Rockit Log néven az okoseszközökön is megtaláljuk. Így aztán minden, ami a mobilunkon hallgatható - a YouTube-on át a Deezerig-, az ebből a csinos kis farönkből fog szólni. A hangsugárzó akksija tíz órát bír, a rászerelt USB-portnak köszönhetően pedig a telefonunkat is tölthetjük vele. A csapat közösségi finanszírozásban kalapozta össze az első darabok gyártásához szükséges összeget, amelyekből az egyelőre csak sötét és világos színben kapható darabokat májustól lehet 300 dollárért megrendelni. A tervek szerint ötszáz dollárért azonban hamarosan limitált kiadású, Tim Howard focista, Eddie Lack jégkorongos és Sean Pettit freestyle síelő által tervezett darabokat is piacra dobnak.

A cikk megjelenését a Telenor támogatta.

(forrás: Kreatív Online)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Nevezési határidő: február 21.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra február 27-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Ismerd meg a legújabb üzleti trendeket és módszereket, majd próbáld ki a tanultakat március 4-én!

Hozd a laptopod! – Facebook és Instagram tréning HR-eseknek, lépésről lépésre, március 12-én!

Gondolatok és példák gyógyszeripari szakemberektől: patient journey map, társadalmi felelősségvállalás, élményközpontú PR, dezinformációk az oltásellenességről és további érdekes témák!

Mit tehet az ember a környezetért a saját munkahelyén - és hogyan tegye mindezt a vállalati kultúra részévé? Gyakorlati tippek, információk a témában.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop április 2-án, limitált létszámmal.

Milyen tapasztalatok vannak az egészségügyben a GDPR életbe lépése óta? Mit kellene tenni annak érdekében, hogy az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér (EESZT) használata megfeleljen az európai uniós szabályoknak? Hogyan lehetne adatvédelmi szempontból is jól (fel)használni a hazai adatvagyon

Digitális automatizáció a marketingben: Mire való a chatbot és mikor érdemes használni? Milyen lehetőségek vannak vele a márkaépítésben? Mi a szerepe az ügyfélkapcsolatban? Mi a jó chatbot stratégia?

A verseny célja, hogy egy olyan díjat indítson el az FMCG, és az ezzel a szegmenssel szorosan összefüggő Horeca-piac számára, amely felhívja a figyelmet az elmúlt év sikeres innovációira a fogyasztók, a kereskedelem, a vendéglátás és a szállodaipar területén. Nevezési határidő: április 3.

A nagy sikerrel zajló Év Gyára verseny ötéves jubileuma alkalmából egy egész napos konferenciával egészítjük ki díjátadó gálánkat, ezzel teremtve meg az év egyik kiemelkedő ipari eseményét. Ismerje meg a nemzetközi és a hazai év gyára verseny győzteseinek legjobb gyakorlatait!

Nagy Kreatív Nap május 7-én! További részletek hamarosan...

Az FMCG és kereskedelmi szektor kiemelkedő éves eseménye! Dátum: 2020. május 13-14. Helyszín: Saliris Resort Spa & Konferencia Hotel, Egerszalók