Farönkből farag hangfalakat egy amerikai focista

Minden Rockit Log hangládának van egy története: az egyik egy elhanyagolt udvar rakásának volt régi darabja, a másikat egy erdőszélen kidőlt fából kuglizták darabokra – ezt Jay DeMerit a Vancouver Whitecaps egykori hátvédje írja weboldalán, aki mostanában hangszóróként ad életet a kiszáradt farönköknek. Újabb csatlakoztatott eszköz a Kreatív Telenorral közös Next rovatában.

Nemrég írtunk arról itt a Kreatívon, hogy az esztétikum milyen gyorsan utolérte a hangtechnika világát, és hogy ma már a minőségi hangzást is dizájn tárgyakba csomagolják. Ilyen például a ONEclassic  átlátszó plexiből készült hangládája, ilyen a magyar alapítású CossackSound hordozható bőrönd-hangfala, és ezen az újrahasznosított kézműves vonalon utazik a Rockit Log csatlakoztatott zenedoboza is. Utóbbi azonban nem a gardrób mélyén elfekvő bőröndöket ruházza fel szórakoztató funkcióval, hanem a kiszáradt farönköknek ad még egy életet.

 „A fa valami egészen különleges helyet foglal el a legtöbb audiofil szívében. A kiváló akusztikai tulajdonsága miatt gyakran alakítják nagyobb hangfallá vagy apró fülhallgatóvá. A Rockit Log azonban még tovább megy: nemcsak az alapanyagát, de az előéletére utaló formáját is megtartja a fának. És mindezt azért, hogy a tulajdonosa pontosan tudja, hogy hangsugárzóját milyen fából faragták” – írja a Digital Trends.

Jay DeMerit
Jay DeMerit

Az ötlet gazdája Jay DeMerit, a Premier League egykori játékosa, aki sportoló pályafutása előtt a Chicagói Egyetem ipari formatervező szakán szerzett diplomát. Ezt porolta le néhány hónapja, és összeállt egy egészen új csapattal, hogy fából készített hangsugárzókra építsen vállalkozást. Füves pályák helyett ma fatelepeket látogat, hogy a legjobb akusztikai hangzást adó cédrus, fenyő és kiszáradt bürök fa rönkjeit válogathassa ki. A kuglikra aprított darabokat aztán addig farigcsálja, amíg egy szép kerek, a focilabdánál valamivel nagyobb hangládát csiszol össze. DeMerit szerint nincs két egyforma farönk, az évgyűrűik és az öreg csomóik számában is különböznek. Ettől pedig minden egyes 30 centiméter átmérőjű fakorong más-más akusztikai élményt nyújt, amikor az erősítő keresztül tolja rajta a 60 wattos teljesítményét.

A vezeték nélküli, hordozható, füllel ellátott hangládához egy aux kábelen keresztül bármilyen hangforrást csatlakoztathatunk, de bluetooth kapcsolattal Rockit Log néven az okoseszközökön is megtaláljuk. Így aztán minden, ami a mobilunkon hallgatható - a YouTube-on át a Deezerig-, az ebből a csinos kis farönkből fog szólni. A hangsugárzó akksija tíz órát bír, a rászerelt USB-portnak köszönhetően pedig a telefonunkat is tölthetjük vele. A csapat közösségi finanszírozásban kalapozta össze az első darabok gyártásához szükséges összeget, amelyekből az egyelőre csak sötét és világos színben kapható darabokat májustól lehet 300 dollárért megrendelni. A tervek szerint ötszáz dollárért azonban hamarosan limitált kiadású, Tim Howard focista, Eddie Lack jégkorongos és Sean Pettit freestyle síelő által tervezett darabokat is piacra dobnak.

A cikk megjelenését a Telenor támogatta.

(forrás: Kreatív Online)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A verseny célja, hogy megtaláljuk és díjazzuk a legszebben tervezett és kivitelezett médiatermékeket Magyarországon. Weboldalakat, alkalmazásokat, tévéműsorokat, magazinokat és más nyomtatott kiadványokat lehet nevezni. Meghosszabbított nevezési határidő: szeptember 22.

Célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Hosszabbított nevezési határidő: 09.22.

Szeptember 28-án ismét Gyógyszerkommunikációs konferencia. Fókuszban a technológiai fejlődés előnyei és kihívásai: E-recept, Data Science, okos eszközök.

A 2017. október 4-én megrendezésre kerülő rendezvényen a nyomdaipar és marketing találkozik egymással!

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Nevezési határidő: október 6.

Mindennapi marketing a turizmusban – adatelemzés, szegmentálás, termékfejlesztés és kommunikáció a gyakorlatban. Turisztikai marketing konferencia 2.0 október 10-én.

Workshop a Kreatív szervezésében a Sakkom Interaktív szakmai támogatásával. Október 11.

Elindult a Lollipop 2017 nevezési időszaka. A verseny célja: kreatív btl-megoldások és kapcsolódó kommunikációs kampányok díjazása. Nevezési határidő: 2017.10.13.

Ismét YouTube a Hajón október 12-én a Google és a Kreatív szervezésében!

Cél: a reklám- és tágabb értelemben vett kommunikációs ipar gyártói oldalának legkiválóbb megoldásait jutalmazni. Nevezési határidő: október 27.