Ezzel az okoseszközzel csak akkor süt a hasadra a nap, ha te is akarod!

A wifin keresztül mozgatható redőnyök és a telefonos alkalmazásban egy koppintásra besötétedő ablakfóliák után nagyon úgy néz ki, hogy még mindig lehet újat lerakni az ébredésbarát technológia asztalára. A hangvezérelhető függönyhúzogató tili-toli például bármilyen, karnison lógó textilt képes felokosítani.

Egész pontosan a SwitchBot Curtain nevet adták annak a motorizált eszköznek, amely távvezérlésre húzogatja szobánkban a függönyt be és ki, még pedig olyan sebességgel, és abban az időben, amikor mi akarjuk. A függöny egyik ráncában elférő, alig 20 dekás műanyag doboz egyetlen pillanat alatt rögzíthető bármilyen típusú karnisra, majd telepítés akár hangparanccsal is működtethető – az eszköz ugyanis kompatibilis a Google Home, az Amazon Alexa, és az Apple Sirijével illetve HomePodjával is.

Persze, ha valaki semmilyen virtuális okosasszisztenciával nem él együtt, akkor is használhatja ezt a kis kütyüt egy alkalmazáson keresztül vagy egy apró távirányító segítségével. Az előbbiben a felhasználók például pontosan beidőzíthetik, hogy mikor nyíljanak és záródjanak függönyeik; így ha az a vágyuk, hogy napfelkeltével és napnyugtával tegyék azt az ablak drapériái, akkor annak megfelő utasítást adhatnak neki az alkalmazásban. A bluetooth-szos tili-toliba ugyanis a gyorsulásmérő szenzor mellé fényérzékelőt is építettek, vagyis ahogy kinn szürkülni kezd, úgy kezdi automatikusan besötétíti a szobát.

Ha pedig valakinek csak a melóhelyén jut eszébe, hogy reggel elfelejtette behúzni a sötétítőt - amivel a nagy kánikulában klimatizál - , akkor pl. a telefonján keresztül távolról is megteheti azt. De pl. a betörők elriasztására is beidőzíthetnek ilyen szövetmozgásokat azokon a napokon, amikor senki nincs a lakásban, és persze egy kivételes szerda délutáni szunyókálásnál is bárki magára húzhatja függönyeit a távirányító egyetlen gombnyomására. A karbantartással sem kell sokat vesződni, az eszköz akkumulátora használattól függően 8-12 hónapot bír ki egyetlen feltöltéssel.

Az ember természetes alvási ciklusát is követni tudó szerkezetet most a Kickstarteren futtatta meg az elektronikai mérnőkökből és tervezőkből álló hongkongi csapat 69 dollárért (19 500 forintért), akik egyébként a klasszikus villanykapcsolót, a szobai hőmérőt és az összes, infravörös fénnyel működő háztartási beredendezést felokosító találmányukat is egy-egy ilyen kampány után tudták piacra vezetni.

A sorozatot a Telenor támogatja.

 

(forrás: Kreatív Online)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Tapasztalatok, gyakorlati tanácsok – átállási workshop

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Nap című konferenciát. A nap, amikor az employer branding szakma találkozik.

Megújult kategóriarendszerrel tér vissza a Kreatív korábban DMBP néven futó, digitális eszközöket és megoldásokat díjazó versenye. Nevezési határidő: 2019.11.29.

Egész napos konferencia a pénzügyi termékek és szolgáltatások, az ezeket értékesítő pénzintézetek marketingjéről és kommunikációjáról. Dátum: 2019.12.04.

Workshop az online véleményvezérek megítéléséről és az influencer marketing várható hazai trendjeiről egy exkluzív kutatás tükrében. Dátum: december 10.

A Prizma Kreatív PR Díj idei dajátadója - gyere, ünnepelj velünk!