Ezzel a LED lámpás önlocsoló dizájncseréppel egy szobanövényt sem fogunk kinyírni

Az otthoni kertészkedés talán soha nem volt ennyire népszerű, és ehhez most még egy virágcserépnyi hely sem kell. A Pico minitartályában bárki képes életben tartani a növényeit, akár a hűtőajtóra rögzítve.

Egy friss fűszernövény, vagy egy illatos virág is pozitív hatással lehet a hangulatunkra, és a kényszerű home office és a bezártság idején egy ilyen apró részlet is számíthat. A növények gondozása viszont egyáltalán nem egyszerű: szükségük van megfelelő mennyiségű fényre és vízre, törődésre és figyelemre, ráadásul mindegyik fajta eltérő mértékben igényli ezeket.

Nem gond, ha nem tartozunk a szobanövényekhez suttogó, haladó plentlédik táborába, vagy ha eddig minden fikuszt sikerült kinyírnunk: a Pico növénygondozó rendszere elvégzi helyettünk a munkát. Nem kell amiatt aggódnunk, hogy kiszárítjuk, vagy túlöntözzük a növényünket, hogy túl sötétben van, vagy túlságosan sok napfényt kap. A letisztult dizájnnal rendelkező, a tenyerünkbe is fogható, üresen 150 grammnyi tartályok kisméretű LED fényforrásokkal helyettesítik a napfényt.

A mini növényládákból teleszkópos rudat varázsolhatunk elő, a végén a lámpákat hordozó „sapkával”. A retró rádióantennára emlékeztető, rozsdamentes acélból készült rúd hosszát fokozatosan növelhetjük, ahogy a növények fejlődnek, akár 32 centiméteres hosszig. A multi-spektrumú, OSRAM által gyártott LED-lámpák a megfelelő hullámhosszú fényt bocsátják ki, és így a beltéri kertünk lakói a lakás legeldugottabb, legsötétebb sarkában is megkapják, amire szükségük van, egész évben.

A hobbikertészek rémálma, a nem megfelelő mennyiségű és gyakoriságú öntözés sem parafaktor többé: elég hetente egyszer feltölteni a kis láda tartályát. A növények annyit szívnak fel a talajból, amennyire éppen szükségük van, így soha nem száradnak ki, és nem rothadnak el a túl sok víztől.

A klasszikus, helyigényes virágcserepekkel ellentétben a kis tartályokat bárhová el lehet helyezni, még egy vízszintes felület sem kell, a falon, a hűtőajtón, vagy akár az ablakon is nőhetnek a növények. A dizájncserép háromféle színben és háromféle, cserélhető hátlappal készül. Mindegyikhez jár egy falra rögzíthető, egy mágneses és tépőzáras hátrész is. Az energiaellátás USB C kábelen keresztül történik. Kettőt is tartalmaz a kezdőcsomag, a rövidet az energiaforráshoz (pl. laptop) kell csatlakoztatni, a másik, 3 méteres, függőleges felületre is rögzíthető kábellel pedig összeköthetjük a növényeink tartályait.

Ha esetleg nem elég indok az, hogy mindig friss bazsalikomot szórhatunk a pizzára, vagy friss mentát a limonádéba, a kutatások szerint a beltéri növények csökkentik a depressziót és az idegességet, a növelik a produktivitást, segítik a koncentrációt, emelik az energiaszintet, és a levegő minőségét is javítják.

A koncepció sikeresen mutatkozott be a Kickstarteren, ötletgazdája, az Altifarm Enverde egyesült államokbeli és indiai startup a május második felében lezáruló  kampány utánra tervezi a gyártás megkezdését - ami a vírushelyzet miatt borulhat. A mini virágládát 29 dollárért (9600 forintért) kínálják, de ha többet rendelünk, csökken az egységár, 6 db összesen 149 dollárba (49 ezer forintba) kerül. Mintha tisztában lennének vele, hogy egy növény úgysem lesz elég.

Chilembu Krisztina
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Hetedik alkalommal rendezzzük meg content marketing versenyünket, amelyre most megújult kategóriarendszerben jelentkezhetnek az ügynökségek, médiumok és a megbízói oldal képviselői az elmúlt év legjobb tartalomalapú marketingmegoldásaival.

A Kreatív második alkalommal hirdeti meg az Influt, a közösségi márkavezérek versenyét, melyre az elmúlt év legjobb, influencerek bevonásával készített marketing-, PR- és kommunikációs kampányait és aktivitásait várjuk.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Végső nevezési határidő: 2020. július 31.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2020. szeptember 4.