Ez a kis kütyü mentheti meg a mogyoróallergiások életét

A Nima élelmiszer-biztonsági érzékelője valójában olyan, mint egy műanyag, háromszög alakú mérőszalag; annyi különséggel, hogy a tesztcsíkján nem centiméter-barázdák sorakoznak, hanem speciális szenzorok. Ezek a kis érzékelők felelősök azért, hogy riadót fújjanak az akár csak nyomokban is mogyorót tartalmazó ételek esetén.

A Nima gyártócége még 2016-ban dobta piacra azt a kis szerkezetet, amely képes volt kimutatni az élelmiszerekben a glutént, vagyis a segítségével bárki saját maga tesztelhette, hogy az elé rakott ételben van-e allergén összetevő. Már akkoriban tervezték, hogy a készüléket a jövőben alkalmassá teszik más gyakori élelmiszer-allergének kiszűrésére, és úgy tűnik, hogy ez mostanra sikerült is. Szeptember 12-étől ugyanis már nemcsak a lisztérzékenyeknek, de a mogyoróallergiásoknak is érdemes lehet maguknál hordani ezt a kis kütyüt - írja oldalán a TechCrunch.

Fotó: Nima
Fotó: Nima

Ez a kis második generációs érzékelő ugyanis képes kimutatni a földimogyoró fehérje legapróbb nyomát is egy müzliszeletben, süteményben, de tulajdonképpen bármilyen ételben. Ehhez elég mindössze egy kis falatot behelyezni az eszköz apró tárolórekeszébe, majd azzal együtt a tetejébe csúsztatni. Nima mintegy öt percig elemezget, majd egy mosollyal nyugtázza, ha nem talált benne mogyoró-allergént. Ugyanakkor  azonnal sírásra biggyeszti a száját, ha a vizsgált fehérjének akár csak a 10 milliomod részére bukkan – az amerikai Élelmiszer- és Gyógyszerellenőrzési Hivatal (FDA) előírásai szerint legalábbis ekkor fogja fogyasztásra alkalmatlannak minősíteni az ételt egy mogyoróallergiás számára.

Fotó: Nima
Fotó: Nima

Az eszköz persze nem olcsó, a kis kapszulaszerű tárolókat, amelyekbe az ételmintákat kell tenni, ugyanis minden egyes mérésnél cserélni kell. A készüléket mától 229 dollárért lehet megvenni, a méréshez pedig 12 eldobható, később utánrendelhető rekeszt adnak. Persze a Nima gyártója a mogyoróallergiások figyelmét felhívja, hogy az anafilaxiás rohamok elkerülésére kapott gyógyszert továbbra se dobja el senki, mert bár a készülék 97,6 százalékos pontossággal mutatja ki az allergént a megvizsgált falatban, a földimogyorón kívül más mogyoró- vagy diófélét nem képes felismerni. Ugyanakkor a mellé fejlesztett, Bluetooth-szal összekapcsolt mobilapplikáció abban mégiscsak segítség lehet, hogy a már letesztelt és a szűrőn fennakadt, csomagolt élelmiszerek neve az alkalmazásban eltárolható, és látható az a tiltólista is, amit pl. más alkalmazás-használók már szépen összegyűjtöttek márkák és élelmiszertípusok szerint. A Nima-appnak egyelőre még csak az Egyesült Államokat lefedő étterem-térképén pedig azt lehet böngészgetni, hogy hol, milyen ételeket teszteltek már a mogyoróallergiás és gluténérzékeny sorstársak.

A sorozatot a Telenor támogatja.

 

 

 

Szekeres Andrea
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Gyakorlatorientált tréning az INTREN szakmai támogatásával a Google Ads kampány létrehozásának és optimalizálásának technikájáról és trükkjeiről, egészen a kezdő lépésektől. január 28., 08.30 - 14.00

Gyere, ünnepelj velünk a Best.net díjátadóján! Helyszín: Story Budapest (1075 Budapest Kazinczy utca 21.) Időpont: 2020. január 29. kapunyitás: 19:00, pontos kezdés: 19:30

2019 legdíjazottabb ügynökségeinek és megbízóinak estéje. A 2019-es Kreatív-MAKSZ M+Lista és a Kreatív PR Toplista helyezettjeinek díjazása. Időpont: 2020. február 11.

A HRKOMM Award 2019 nyertes pályázatainak bemutatása február 13-án.

Február 18-án ismét megrendezzük a Kreatív szaklap PR-workshopját, ahol a résztvevők megismerkedhetnek a 2019-es év kiemelkedő PR-kampányaival.

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Nevezési határidő: február 21.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra február 27-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

HR workshop az FMCG és a kereskedelem-piac szereplői számára A workshop célja: HR-finomhangolás az élelmiszer kiskereskedelmi szektort és az élelmiszergyártó cégeket terhelő munkaerőhiány-állapotok közepette, a hatékonyság növelése, a versenyképesség megtartása érdekében.

Ismerd meg a legújabb üzleti trendeket és módszereket, majd próbáld ki a tanultakat március 4-én!

GYÓGYKOMM március 12-én!

Mit tehet az ember a környezetért a saját munkahelyén - és hogyan tegye mindezt a vállalati kultúra részévé? Gyakorlati tippek, információk a témában.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop április 2-án, limitált létszámmal.

Az FMCG és kereskedelmi szektor kiemelkedő éves eseménye! Dátum: 2020. május 13-14. Helyszín: Saliris Resort Spa & Konferencia Hotel, Egerszalók