Ezt a fogékszert a precíz diétázók fogják szeretni

A Tufts Egyetem mérnőkei egy olyan pici aranylapot ragasztanának elsősorban a diétázók fogára, amellyel egyetlen jutalmazó falatot sem tudnának elsunnyogni. Az apró szenzorai ugyanis minden egyes plusz kalóriát számolnak, és mobilon jeleznek, ha túlzott sóbevitelt észlelnek vagy akut cukorsokk éri a szervezetet.

A bostoni Tufts Egyetem mérnökei az esztétikai funkciója helyett a praktikumot látták meg a fogra ragasztható ékszerekben, így aztán nem is róhatja fel nekik senki, hogy ezzel az aranydarabkával a szemfogukon egyelőre nem sokan mosolyognának szívesen. Pedig az ötlet jó, hiszen hol lehetne jobban ellenőrizni a szervezetbe bevitt ételek mennyiségét és minőségét, ha nem közvetlen a táplálékbevitel kapujában, vagyis a szánkban. A Ziploc névre keresztelt, pár milliméteres okoskütyüt az étkezési szokások monitorozására hozták létre, többek között azért, hogy mérje és egyben naplózza a szervezetbe juttatott cukor, só és alkohol mennyiségét.

A fogékszer ugyanis a nyál összetétele alapján elemzi ki, hogy milyen tápanyagok jutnak be egy nap alatt viselője testébe. A hajszálvékony aranylapok közé préselt mikroszenzorok antennaszerűen gyűjtik össze és továbbítják az adatokat a mellé fejlesztett mobiltelefonos alkalmazásba, amely minden falat egészségügyi hatását megvizsgálja. "Ezek az apró érzékelők reagálnak a cukorra, mérik a nyál pH-értékét, következtetni lehet belőle az anyagcsere-folyamatokra, vagyis gyakorlatilag mindent megmutat, ami a szájüregben történik" - ezt Fiorenzo Omenetto, az egyetem kutatást vezető mérnöke mondta a Digital Trendsnek adott interjújában.

Fotó: SilkLab, Tufts University
Fotó: SilkLab, Tufts University

Néhány napja a kutatók arról írtak az amerikai Advanced Materials folyóiratban megjelent tanulmányukban, vajon hogyan tudnának ilyen, fogra ragasztható érzékelőkkel segíteni nemcsak az egészséges fogyni vágyókon, de akár a különböző betegségekkel küzdőknek, akik számára a táplálkozás erősen kontrollált folyamata nélkülözhetetlen a gyógyulásukhoz. "Egy ilyen kis eszköz a fogászati problémákon túl sok más olyan betegségekre is egyből felhívhatja a figyelmet, amelyek diagnosztizálása nyálmintavétellel történik. Persze ehhez a mikroszenzorok specifikációján és érzékenységük finomításán még dolgoznunk kell" - fogalmazott a kutatómérnök, miközben elismerte, jól tudja, hogy csapatával még a fogékszer kinézetén is csiszolniuk kell majd egy picit. Bár erre azt is megoldásnak tartják, ha valakinek a hátsó őrlőfogára ragasztják azt, ahol szinte teljesen észrevétlen marad.

 

 

 

(forrás: Kreatív Online)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Kétnapos konferencia az FMCG és a kereskedelmi szakma legégetőbb problémáiról és kérdéseiről április 26-27-én. MEGTELT!

Információ, kapcsolatépítés, csúcsgasztronómia – mindez egy időben, egy helyen május 7-én a Caviar & Bull-ban.

Employer Branding Award 2017 – Winner's Conference / Best Practices: jöjjön el, és ismerje meg a Példaértékű Munkáltatói Márkaépítés Díj nyertes megoldásait! Szakmai konferencia a legjobb hazai munkáltatói márkák bemutatására május 15-én, a Müpában.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, idéntől nemzetközi kreatívigazgatók is a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Díjátadó: 05.18., Akvárium

Rendezvényünk célja, hogy jövőbe mutató, már itthon is elérhető, a munkát valóban megkönnyítő gyakorlati megoldásokat mutasson be a közönségnek. Jöjjön el, ismerkedjen a jövőjével május 18-án a Müpában!

Mutasd meg, hogy MagyarországON te menedzseled a legmenőbb turisztikai kommunikációs projekteket! Nevezési határidő: 2018.05.18.

Idén tizedik alkalommal hirdetjük meg az online videótartalmak versenyét. Nevezési határidő: május 25.

Pakk Csomagolásdizájn-verseny célja, hogy megtaláljuk Magyarország legszebben tervezett és kivitelezett termékcsomagolásait. Nevezési határidő: május 25.

A Magyar Instagram Körkép 3.0 kutatás eredményeinek és az Instagram legfrissebb híreinek ismertetése, a turisztikai szektorra fókuszálva. Május 30., 09:00

Gyakorlatorientált tréning a SAKKOM Interaktív szakmai támogatásával a Google AdWords kampány létrehozásának és optimalizálásának technikájáról és trükkjeiről, egészen a kezdő lépésektől. június 6., 08.30 - 14.00