Ezt a fogékszert a precíz diétázók fogják szeretni

A Tufts Egyetem mérnőkei egy olyan pici aranylapot ragasztanának elsősorban a diétázók fogára, amellyel egyetlen jutalmazó falatot sem tudnának elsunnyogni. Az apró szenzorai ugyanis minden egyes plusz kalóriát számolnak, és mobilon jeleznek, ha túlzott sóbevitelt észlelnek vagy akut cukorsokk éri a szervezetet.

A bostoni Tufts Egyetem mérnökei az esztétikai funkciója helyett a praktikumot látták meg a fogra ragasztható ékszerekben, így aztán nem is róhatja fel nekik senki, hogy ezzel az aranydarabkával a szemfogukon egyelőre nem sokan mosolyognának szívesen. Pedig az ötlet jó, hiszen hol lehetne jobban ellenőrizni a szervezetbe bevitt ételek mennyiségét és minőségét, ha nem közvetlen a táplálékbevitel kapujában, vagyis a szánkban. A Ziploc névre keresztelt, pár milliméteres okoskütyüt az étkezési szokások monitorozására hozták létre, többek között azért, hogy mérje és egyben naplózza a szervezetbe juttatott cukor, só és alkohol mennyiségét.

A fogékszer ugyanis a nyál összetétele alapján elemzi ki, hogy milyen tápanyagok jutnak be egy nap alatt viselője testébe. A hajszálvékony aranylapok közé préselt mikroszenzorok antennaszerűen gyűjtik össze és továbbítják az adatokat a mellé fejlesztett mobiltelefonos alkalmazásba, amely minden falat egészségügyi hatását megvizsgálja. "Ezek az apró érzékelők reagálnak a cukorra, mérik a nyál pH-értékét, következtetni lehet belőle az anyagcsere-folyamatokra, vagyis gyakorlatilag mindent megmutat, ami a szájüregben történik" - ezt Fiorenzo Omenetto, az egyetem kutatást vezető mérnöke mondta a Digital Trendsnek adott interjújában.

Fotó: SilkLab, Tufts University
Fotó: SilkLab, Tufts University

Néhány napja a kutatók arról írtak az amerikai Advanced Materials folyóiratban megjelent tanulmányukban, vajon hogyan tudnának ilyen, fogra ragasztható érzékelőkkel segíteni nemcsak az egészséges fogyni vágyókon, de akár a különböző betegségekkel küzdőknek, akik számára a táplálkozás erősen kontrollált folyamata nélkülözhetetlen a gyógyulásukhoz. "Egy ilyen kis eszköz a fogászati problémákon túl sok más olyan betegségekre is egyből felhívhatja a figyelmet, amelyek diagnosztizálása nyálmintavétellel történik. Persze ehhez a mikroszenzorok specifikációján és érzékenységük finomításán még dolgoznunk kell" - fogalmazott a kutatómérnök, miközben elismerte, jól tudja, hogy csapatával még a fogékszer kinézetén is csiszolniuk kell majd egy picit. Bár erre azt is megoldásnak tartják, ha valakinek a hátsó őrlőfogára ragasztják azt, ahol szinte teljesen észrevétlen marad.

 

 

 

Szekeres Andrea
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

FMCG Trafik Workshop, avagy hogyan adj el többet FMCG márkádból a Nemzeti Dohányboltokban? Az Élelmiszer és a Tobacco magazin közös rendezvénye az FMCG szektor számára augusztus 29-én.

Az Élelmiszer az FMCG szektor meghatározó szaklapja új versenyt indít. A verseny célja, hogy megtaláljuk a hazai piac legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeit. Nevezési határidő: augusztus 31.

Célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a Pr Toplistán! Nevezési határidő: augusztus 31.

Business to business kommunikációs verseny, melyre az elmúlt év legjobb B2B kommunikációs megoldásaival jelentkezhetnek ügynökségek, a megbízói oldal képviselői, szolgáltatók és médiumok. Nevezési határidő:09.07.

Workshop Content+Marketing Award kiemelkedő kampányainak bemutatására szeptember 12-én.

A verseny célja, hogy megtaláljuk és díjazzuk a legszebben tervezett és kivitelezett médiatermékeket Magyarországon. Kiemelt kategória 2018-ban: Televízió Nevezési határidő: szeptember 14.

Ismét HR konferencia: ez alkalommal a kékgalléros kihívásokat vesszük górcső alá. Save the date: szeptember 20.

Tervezzük meg együtt a munkavállalód élményét! Időpont: szeptember 28.

Gyógyszerkommunikációs konferencia - Future Pharma október 2-án.

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Nevezési határidő: október 5.

Coaching eszközök a gyakorlatban hr-eseknek, coaching szemléletű vezetőknek és coachoknak. Időpont: október 11., 09.00 - 16.00

Kreatív btl-megoldások és kapcsolódó kommunikációs kampányok versenye. Nevezési határidő: 10.12.

Részletes program hamarosan! 2018. november 15.