Elkóborolt négylábúakat azonosít orrminta alapján egy alkalmazás

Az eltűnt négylábúakat és gazdijaikat hozza újra össze egy applikáció, amelyet a jövőben a mikrocsipes azonosítórendszer helyettesítésére is bevetnének. A Megvii szerint az alkalmazás a jellegzetes orrminta alapján bárkit kiszagol.

A kínai kormány megrendelésére arcfelismerő szoftvereket gyártó kínai Megvii cég ezúttal a négylábúak azonosítására fejlesztett telefonos alkalmazást a mesterséges intelligencia segítségével – írja a The Verge a dél-kínai lap, az Abacusnews cikke alapján (amelynek kiadója egyébként a Megvii egyik szponzora is egyben).

A biometrikus azonosítás azonban jelen esetben nem a teljes arcra, csupán annak egyetlen, de fontos részére, az orra fókuszál. A tervezők szerint a kutyák és macskák orrmintázata ugyanannyira egyedi, mint a kriminalisztikában azonosításra használt emberi ujjnyomat. És bár szerte a világban a fajtatiszta kutyák nyilvántartásával foglalkozó kennel klubok már eddig is használták az orrnyomat mintavételt az eltűnt vagy ellopott állatok esetében, a gyakorlatban ez annyit jelentett, hogy még a családba kerülésük első napjaiban vették le tőlük a mintát némi tinta és egy fehér kartonlap segítségével.

Fotó: Fran__ / Pixabay
Fotó: Fran__ / Pixabay
 

A Megvii erre az ötletre épített egy alkalmazást, így már nem kell szegény ebek orrát összemázolni, elég csak a telefon kamerájával néhány, az orról különböző szögből készített fotót feltölteni az első regisztráció során. A rendszer ezekből aztán olyan egyedi markereket generál, amelyekkel létre tudunk hozni egy saját profilt a négylábúnknak, és ha az a későbbiekben valamiért elkószálna vagy ellopnák, egyetlen gomnyomással jelezni  tudjuk eltűnését. A cég szerint az így létrehozott orrcentrikus profilok alapján minden bejelentett és megtalált állatot a közös adatbázist elérő menhelyek és egyéb felhasználók 95 százalékos pontossággal tudnak azonosítani.  

Persze, nem ez az első alkalom, hogy a mesterséges intelligencát hívják segítségül állatok azonosítására. Tavaly például a Utah-i Egyetem fejlesztett egy Finding Rover nevű ingyenes okostelefonos alkalmazást, amelybe a gazdinak néhány alapinformáció (pl.: szőr színe, textúrája, orr hossza, szemek közötti távolság) megadása után csak egyetlen fotót kell feltölteni az eltűnt állatról, majd az elveszett gombra kattintva reménykedni. A gépi tanuló algoritmus pedig itt is egyből az összes menhely és állatvédő szervezet által használt, megtalált kutyákat gyűjtő adatbázisban kezd keresgélni a megadott paraméterek és fotó alapján. Az app tulajdonosa az ABCnews cikkében tavaly decemberben arról beszélt, hogy segítségével több mint 15 ezer négylábút sikerült már hazajuttatniuk. 

A Megvii ugyanakkor fizetőssé tenné az alkalmazást, de abban bízik, hogy ha a hatóságok is elfogadják hivatalos azonosítási módszerként, akkor a kisállattartók a jövőben inkább ezt fogják majd választani a lényegesen drágább és beavatkozást is igénylő mikrocsip-beültetés helyett. 

A sorozatot a Telenor támogatja.

 

Szekeres Andrea
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Mentes-M Díj újra! Megújult és új kategóriákkal idén is keressük a legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeket hazánkban! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

Keressük Magyarország legszebb, legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásait! Nevezési határidő: 2019.08.30.

Találkozunk szeptemberben! Gyertek el, egyszerre két szakmai konferenciát is adunk a Nagy Kreatív Márkanap két hajóján. Egy egész nap az A38-on együtt! 2019.09.04.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A szeptember 6-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop szeptember 12-én, limitált létszámmal.

Az Üzlet és Pszichológia és a hrpwr.hu ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 3.0 szakmai konferencia szeptember 26-án.

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Nevezési határidő: október 4.

Az eladásösztönző marketing titkai: élmény, adat, taktika. Hogyan ötvözzük az adatokat az élményekkel? Influencerek és eladásösztönzés tartalommarketinggel – jó és rossz példákon keresztül. Tudatos fogyasztó vs. Promo érzékenység – minden kiderül a proMO2019 workshopon! (x)

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Zöld marketing és kommunikáció Itt a zöldár! A tudatos fogyasztók már átlátnak a greenwashingon, de mi jön ezután? Save the date: 2019.10.10.