Elkóborolt négylábúakat azonosít orrminta alapján egy alkalmazás

Az eltűnt négylábúakat és gazdijaikat hozza újra össze egy applikáció, amelyet a jövőben a mikrocsipes azonosítórendszer helyettesítésére is bevetnének. A Megvii szerint az alkalmazás a jellegzetes orrminta alapján bárkit kiszagol.

A kínai kormány megrendelésére arcfelismerő szoftvereket gyártó kínai Megvii cég ezúttal a négylábúak azonosítására fejlesztett telefonos alkalmazást a mesterséges intelligencia segítségével – írja a The Verge a dél-kínai lap, az Abacusnews cikke alapján (amelynek kiadója egyébként a Megvii egyik szponzora is egyben).

A biometrikus azonosítás azonban jelen esetben nem a teljes arcra, csupán annak egyetlen, de fontos részére, az orra fókuszál. A tervezők szerint a kutyák és macskák orrmintázata ugyanannyira egyedi, mint a kriminalisztikában azonosításra használt emberi ujjnyomat. És bár szerte a világban a fajtatiszta kutyák nyilvántartásával foglalkozó kennel klubok már eddig is használták az orrnyomat mintavételt az eltűnt vagy ellopott állatok esetében, a gyakorlatban ez annyit jelentett, hogy még a családba kerülésük első napjaiban vették le tőlük a mintát némi tinta és egy fehér kartonlap segítségével.

Fotó: Fran__ / Pixabay
Fotó: Fran__ / Pixabay
 

A Megvii erre az ötletre épített egy alkalmazást, így már nem kell szegény ebek orrát összemázolni, elég csak a telefon kamerájával néhány, az orról különböző szögből készített fotót feltölteni az első regisztráció során. A rendszer ezekből aztán olyan egyedi markereket generál, amelyekkel létre tudunk hozni egy saját profilt a négylábúnknak, és ha az a későbbiekben valamiért elkószálna vagy ellopnák, egyetlen gomnyomással jelezni  tudjuk eltűnését. A cég szerint az így létrehozott orrcentrikus profilok alapján minden bejelentett és megtalált állatot a közös adatbázist elérő menhelyek és egyéb felhasználók 95 százalékos pontossággal tudnak azonosítani.  

Persze, nem ez az első alkalom, hogy a mesterséges intelligencát hívják segítségül állatok azonosítására. Tavaly például a Utah-i Egyetem fejlesztett egy Finding Rover nevű ingyenes okostelefonos alkalmazást, amelybe a gazdinak néhány alapinformáció (pl.: szőr színe, textúrája, orr hossza, szemek közötti távolság) megadása után csak egyetlen fotót kell feltölteni az eltűnt állatról, majd az elveszett gombra kattintva reménykedni. A gépi tanuló algoritmus pedig itt is egyből az összes menhely és állatvédő szervezet által használt, megtalált kutyákat gyűjtő adatbázisban kezd keresgélni a megadott paraméterek és fotó alapján. Az app tulajdonosa az ABCnews cikkében tavaly decemberben arról beszélt, hogy segítségével több mint 15 ezer négylábút sikerült már hazajuttatniuk. 

A Megvii ugyanakkor fizetőssé tenné az alkalmazást, de abban bízik, hogy ha a hatóságok is elfogadják hivatalos azonosítási módszerként, akkor a kisállattartók a jövőben inkább ezt fogják majd választani a lényegesen drágább és beavatkozást is igénylő mikrocsip-beültetés helyett. 

A sorozatot a Telenor támogatja.

 

Szekeres Andrea
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Gyakorlatorientált tréning az INTREN szakmai támogatásával a Google Ads kampány létrehozásának és optimalizálásának technikájáról és trükkjeiről, egészen a kezdő lépésektől. január 28., 08.30 - 14.00

Gyere, ünnepelj velünk a Best.net díjátadóján! Helyszín: Story Budapest (1075 Budapest Kazinczy utca 21.) Időpont: 2020. január 29. kapunyitás: 19:00, pontos kezdés: 19:30

2019 legdíjazottabb ügynökségeinek és megbízóinak estéje. A 2019-es Kreatív-MAKSZ M+Lista és a Kreatív PR Toplista helyezettjeinek díjazása. Időpont: 2020. február 11.

A HRKOMM Award 2019 nyertes pályázatainak bemutatása február 13-án.

Február 18-án ismét megrendezzük a Kreatív szaklap PR-workshopját, ahol a résztvevők megismerkedhetnek a 2019-es év kiemelkedő PR-kampányaival.

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Nevezési határidő: február 21.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra február 27-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

HR workshop az FMCG és a kereskedelem-piac szereplői számára A workshop célja: HR-finomhangolás az élelmiszer kiskereskedelmi szektort és az élelmiszergyártó cégeket terhelő munkaerőhiány-állapotok közepette, a hatékonyság növelése, a versenyképesség megtartása érdekében.

Ismerd meg a legújabb üzleti trendeket és módszereket, majd próbáld ki a tanultakat március 4-én!

GYÓGYKOMM március 12-én!

Mit tehet az ember a környezetért a saját munkahelyén - és hogyan tegye mindezt a vállalati kultúra részévé? Gyakorlati tippek, információk a témában.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop április 2-án, limitált létszámmal.

Az FMCG és kereskedelmi szektor kiemelkedő éves eseménye! Dátum: 2020. május 13-14. Helyszín: Saliris Resort Spa & Konferencia Hotel, Egerszalók