Eljött a mobilos 3D-s nyomtatás ideje

SMS-ben érkező, kinyomtatott eljegyzési gyűrű vagy egy új minta a festőhengerre – ha minden a fejlesztők tervei szerint halad, az otthoni mobilos, háromdimenziós nyomtatás lesz az új Xbox. Az OLO 3D a dizájnra, az egyszerű használatra és a százdolláros árra épített. A Kreatív Telenorral közös Next rovatának legújabb cikke.

Újabb projekt jelent meg tavasszal a kisvállalkozások ötleteit közösségi finanszírozással támogató Kickstarter-en. A négy éve működő weboldaltól régóta várnak valami igazán nagy kiugrást, de most egyesek szerint a mobillal aktiválható többdimenziós nyomtató találmánya még akár sikertörténet is lehet.  

Az alig nyolcvandekás OLO 3D-s nyomtatót otthoni használatra fejlesztették, és főleg a több dimenziós nyomtatásban amatőröket célozzák meg vele. Használata egyszerű, a készülék bármilyen méretű és márkájú érintőképernyős mobillal kompatibilis. Kezdetnek elég a telefont a nyomtató alsó keretébe helyezni, kiválasztani a nyomtatandó tárgy képét, majd rátenni az átlátszó aljzatú dobozt. Ez után már csak folyékony fotópolimer gyantát kell csepegtetni az alsó doboz áttetsző üvegfelületére, amely a telefon képernyőjének fehér fényét használva rétegenként szilárdítja meg a tárgyat. Mivel 0,12 milliméteres magasságonként építgeti a megformálni kívánt objektumot, a hagyományos 3D nyomtatókhoz képest ez hosszabb időbe telik. A legvégén pedig mindössze a csapvíz alatt kell lemosni a tárgyat. Gyakorlatilag bármilyen letöltött grafikát, vagy a mellé fejlesztett applikáció valamely háromdimenziós modelljét kinyomtathatjuk ezzel.

A nyomtatási szettből nyolc különböző színű, és kétféle textúrájú, kemény és rugalmas műanyag tárgyakat készíthetünk. A nyomtatót egy festékkel 99 dollárért, a nyolc festékdobozos teljes szettet pedig 133 dollárért lehet kapni.

A csapat két éve tökéletesíti a hordozható nyomtatót, először tavaly októberben a New York-i World Maker Fair 2015 kiállításon mutatták be, ahonnan egy díjat is elhoztak. A közösségi finanszírozás birodalmában az igényelt 80 ezer dolláros összeget néhány óra alatt összegyűjtötték, a kampány végére pedig az összeg harmincszorosát is elérték. Nyilván a projekt sikerének sarokköve lesz az is, hogy milyen gyakran kell majd a nyomtatófolyadékot cserélni, és hogy maga a folyadék mennyibe kerül majd.

Bár már több összerakható változata létezik a 3D-nyomtatóknak - legutóbb például Eric Harrel a Youtube-csatornáján osztotta meg, hogyan nyomtat egy Toyota motorhoz alkatrészeket és ötsebességes váltót -, ezek még mindig inkább a technikai lehetőségek miatt izgalmasak. Az ipari méretű 3D-s nyomtatás ma már protéziseket nyomtat, vagy műanyag tárgyakba áramköröket, és a légi iparban is azon dolgoznak, hogyan tudják a repülőgép alkatrészeinek súlyát nyomtatott példányokkal minimalizálni. De háromdimenziós nyomtatás segítségével készítették és állították fel idén Londonban és New Yorkban a szíriai Palmüra lerombolt Baál-templomának életnagyságú mását is. 

 

(forrás: Kreatív Online)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

PR workshop a Prizma Kreatív PR Díj kiemelkedő kampányainak bemutatására január 25-én.

2017 legdíjazottabb ügynökségeinek és megbízóinak estéje. A 2017-es Kreatív-MAKSZ M+Lista és a Kreatív PR Toplista helyezettjeinek díjazása. Időpont: 2018. február 7.

A HRKOMM Award 2017 győztes pályázatainak bemutatása. Időpont: 2018. február 13.

Digital Pharma: gyógyszerkommunikációs konferencia március 1-jén.

Toborzásaink kiegészítése LinkedIn kampányokkal. Mire jó, hogyan használható, kinek érdemes, kinek nem? Március 6., 08:30

Gyakorlati Facebook útmutató: Recrutiment branding a gyakorlatban, eszközök és lépések több és releváns jelentkezőért. Március 6., 13:00

Kétnapos konferenciákon az FMCG és a kereskedelmi szakma legégetőbb problémáira és kérdésekre keressük a választ. 

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Nevezési határidő: március 09.