Eljött a mobilos 3D-s nyomtatás ideje

SMS-ben érkező, kinyomtatott eljegyzési gyűrű vagy egy új minta a festőhengerre – ha minden a fejlesztők tervei szerint halad, az otthoni mobilos, háromdimenziós nyomtatás lesz az új Xbox. Az OLO 3D a dizájnra, az egyszerű használatra és a százdolláros árra épített. A Kreatív Telenorral közös Next rovatának legújabb cikke.

Újabb projekt jelent meg tavasszal a kisvállalkozások ötleteit közösségi finanszírozással támogató Kickstarter-en. A négy éve működő weboldaltól régóta várnak valami igazán nagy kiugrást, de most egyesek szerint a mobillal aktiválható többdimenziós nyomtató találmánya még akár sikertörténet is lehet.  

Az alig nyolcvandekás OLO 3D-s nyomtatót otthoni használatra fejlesztették, és főleg a több dimenziós nyomtatásban amatőröket célozzák meg vele. Használata egyszerű, a készülék bármilyen méretű és márkájú érintőképernyős mobillal kompatibilis. Kezdetnek elég a telefont a nyomtató alsó keretébe helyezni, kiválasztani a nyomtatandó tárgy képét, majd rátenni az átlátszó aljzatú dobozt. Ez után már csak folyékony fotópolimer gyantát kell csepegtetni az alsó doboz áttetsző üvegfelületére, amely a telefon képernyőjének fehér fényét használva rétegenként szilárdítja meg a tárgyat. Mivel 0,12 milliméteres magasságonként építgeti a megformálni kívánt objektumot, a hagyományos 3D nyomtatókhoz képest ez hosszabb időbe telik. A legvégén pedig mindössze a csapvíz alatt kell lemosni a tárgyat. Gyakorlatilag bármilyen letöltött grafikát, vagy a mellé fejlesztett applikáció valamely háromdimenziós modelljét kinyomtathatjuk ezzel.

A nyomtatási szettből nyolc különböző színű, és kétféle textúrájú, kemény és rugalmas műanyag tárgyakat készíthetünk. A nyomtatót egy festékkel 99 dollárért, a nyolc festékdobozos teljes szettet pedig 133 dollárért lehet kapni.

A csapat két éve tökéletesíti a hordozható nyomtatót, először tavaly októberben a New York-i World Maker Fair 2015 kiállításon mutatták be, ahonnan egy díjat is elhoztak. A közösségi finanszírozás birodalmában az igényelt 80 ezer dolláros összeget néhány óra alatt összegyűjtötték, a kampány végére pedig az összeg harmincszorosát is elérték. Nyilván a projekt sikerének sarokköve lesz az is, hogy milyen gyakran kell majd a nyomtatófolyadékot cserélni, és hogy maga a folyadék mennyibe kerül majd.

Bár már több összerakható változata létezik a 3D-nyomtatóknak - legutóbb például Eric Harrel a Youtube-csatornáján osztotta meg, hogyan nyomtat egy Toyota motorhoz alkatrészeket és ötsebességes váltót -, ezek még mindig inkább a technikai lehetőségek miatt izgalmasak. Az ipari méretű 3D-s nyomtatás ma már protéziseket nyomtat, vagy műanyag tárgyakba áramköröket, és a légi iparban is azon dolgoznak, hogyan tudják a repülőgép alkatrészeinek súlyát nyomtatott példányokkal minimalizálni. De háromdimenziós nyomtatás segítségével készítették és állították fel idén Londonban és New Yorkban a szíriai Palmüra lerombolt Baál-templomának életnagyságú mását is. 

 

(forrás: Kreatív Online)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Díjátadó: 19.11.26. (19:30) Akvárium Vedd meg jegyed a bétéelesek bulijára!

Tapasztalatok, gyakorlati tanácsok – átállási workshop

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Nap című konferenciát. A nap, amikor az employer branding szakma találkozik.

Workshop az online véleményvezérek megítéléséről és az influencer marketing várható hazai trendjeiről egy exkluzív kutatás tükrében. Dátum: december 04.

Megújult kategóriarendszerrel tér vissza a Kreatív korábban DMBP néven futó, digitális eszközöket és megoldásokat díjazó versenye. Nevezési határidő: 2019.11.29.

Egész napos konferencia a pénzügyi termékek és szolgáltatások, az ezeket értékesítő pénzintézetek marketingjéről és kommunikációjáról. Dátum: 2019.12.04.

A Prizma Kreatív PR Díj idei dajátadója - gyere, ünnepelj velünk!