Eljött a mobilos 3D-s nyomtatás ideje

SMS-ben érkező, kinyomtatott eljegyzési gyűrű vagy egy új minta a festőhengerre – ha minden a fejlesztők tervei szerint halad, az otthoni mobilos, háromdimenziós nyomtatás lesz az új Xbox. Az OLO 3D a dizájnra, az egyszerű használatra és a százdolláros árra épített. A Kreatív Telenorral közös Next rovatának legújabb cikke.

Újabb projekt jelent meg tavasszal a kisvállalkozások ötleteit közösségi finanszírozással támogató Kickstarter-en. A négy éve működő weboldaltól régóta várnak valami igazán nagy kiugrást, de most egyesek szerint a mobillal aktiválható többdimenziós nyomtató találmánya még akár sikertörténet is lehet.  

Az alig nyolcvandekás OLO 3D-s nyomtatót otthoni használatra fejlesztették, és főleg a több dimenziós nyomtatásban amatőröket célozzák meg vele. Használata egyszerű, a készülék bármilyen méretű és márkájú érintőképernyős mobillal kompatibilis. Kezdetnek elég a telefont a nyomtató alsó keretébe helyezni, kiválasztani a nyomtatandó tárgy képét, majd rátenni az átlátszó aljzatú dobozt. Ez után már csak folyékony fotópolimer gyantát kell csepegtetni az alsó doboz áttetsző üvegfelületére, amely a telefon képernyőjének fehér fényét használva rétegenként szilárdítja meg a tárgyat. Mivel 0,12 milliméteres magasságonként építgeti a megformálni kívánt objektumot, a hagyományos 3D nyomtatókhoz képest ez hosszabb időbe telik. A legvégén pedig mindössze a csapvíz alatt kell lemosni a tárgyat. Gyakorlatilag bármilyen letöltött grafikát, vagy a mellé fejlesztett applikáció valamely háromdimenziós modelljét kinyomtathatjuk ezzel.

A nyomtatási szettből nyolc különböző színű, és kétféle textúrájú, kemény és rugalmas műanyag tárgyakat készíthetünk. A nyomtatót egy festékkel 99 dollárért, a nyolc festékdobozos teljes szettet pedig 133 dollárért lehet kapni.

A csapat két éve tökéletesíti a hordozható nyomtatót, először tavaly októberben a New York-i World Maker Fair 2015 kiállításon mutatták be, ahonnan egy díjat is elhoztak. A közösségi finanszírozás birodalmában az igényelt 80 ezer dolláros összeget néhány óra alatt összegyűjtötték, a kampány végére pedig az összeg harmincszorosát is elérték. Nyilván a projekt sikerének sarokköve lesz az is, hogy milyen gyakran kell majd a nyomtatófolyadékot cserélni, és hogy maga a folyadék mennyibe kerül majd.

Bár már több összerakható változata létezik a 3D-nyomtatóknak - legutóbb például Eric Harrel a Youtube-csatornáján osztotta meg, hogyan nyomtat egy Toyota motorhoz alkatrészeket és ötsebességes váltót -, ezek még mindig inkább a technikai lehetőségek miatt izgalmasak. Az ipari méretű 3D-s nyomtatás ma már protéziseket nyomtat, vagy műanyag tárgyakba áramköröket, és a légi iparban is azon dolgoznak, hogyan tudják a repülőgép alkatrészeinek súlyát nyomtatott példányokkal minimalizálni. De háromdimenziós nyomtatás segítségével készítették és állították fel idén Londonban és New Yorkban a szíriai Palmüra lerombolt Baál-templomának életnagyságú mását is. 

 

(forrás: Kreatív Online)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Gyakorlatorientált tréning az INTREN szakmai támogatásával a Google Ads kampány létrehozásának és optimalizálásának technikájáról és trükkjeiről, egészen a kezdő lépésektől. január 28., 08.30 - 14.00

Gyere, ünnepelj velünk a Best.net díjátadóján! Helyszín: Story Budapest (1075 Budapest Kazinczy utca 21.) Időpont: 2020. január 29. kapunyitás: 19:00, pontos kezdés: 19:30

2019 legdíjazottabb ügynökségeinek és megbízóinak estéje. A 2019-es Kreatív-MAKSZ M+Lista és a Kreatív PR Toplista helyezettjeinek díjazása. Időpont: 2020. február 11.

A HRKOMM Award 2019 nyertes pályázatainak bemutatása február 13-án.

Február 18-án ismét megrendezzük a Kreatív szaklap PR-workshopját, ahol a résztvevők megismerkedhetnek a 2019-es év kiemelkedő PR-kampányaival.

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Nevezési határidő: február 21.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra február 27-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

HR workshop az FMCG és a kereskedelem-piac szereplői számára A workshop célja: HR-finomhangolás az élelmiszer kiskereskedelmi szektort és az élelmiszergyártó cégeket terhelő munkaerőhiány-állapotok közepette, a hatékonyság növelése, a versenyképesség megtartása érdekében.

Ismerd meg a legújabb üzleti trendeket és módszereket, majd próbáld ki a tanultakat március 4-én!

GYÓGYKOMM március 12-én!

Mit tehet az ember a környezetért a saját munkahelyén - és hogyan tegye mindezt a vállalati kultúra részévé? Gyakorlati tippek, információk a témában.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop április 2-án, limitált létszámmal.

Az FMCG és kereskedelmi szektor kiemelkedő éves eseménye! Dátum: 2020. május 13-14. Helyszín: Saliris Resort Spa & Konferencia Hotel, Egerszalók