Egy szempillantás alatt lesz bringás bukósisak a dizájngallérból

Az önmagát felfújó sisak abban a pillanatban előugrik, amint az esést érzékeli.

Nemrég dobta piacra a svéd Hövding márka a kerékpáros sisakjának harmadik generációját, egészen pontosan azt a gallérszerű eszközt, amely esés, ütés, baleset esetén magától aktiválódó légzsákot tartalmaz. A világ legbiztonságosabb bringás sisakjaként emlegetik, már csak azért is, mert 0,1 másodperc alatt képes felfújódni, majd a fejet és a nyakat körbeölelve egy masszív védőburkolatot képezni – írja a DesignBoom. 

A légprotektorba ugyanis egy olyan szerkezetet építettek, amely szenzorain keresztül másodpercenként kétszázszor pásztázza a bringás minden mozdulatát, és amint egyszer is rendellenes mozgást érzékel, egyből élesíti magát. A stanfordi egyetemen végzett tudományos kutatások szerint a légzsák technológiája nyolcszor biztonságosabb, mint a hagyományos, merev vázas kerékpáros sisakok többsége.

Fotó: Hövding
Fotó: Hövding

Fotó: Hövding / Facebook
Fotó: Hövding / Facebook

Az újgenerációs Hövding bukó modellje egy új akkumulátort kapott, amelyet 12 órás működésre terveztek. A felhasználók a hozzá fejlesztett iOS és androidos alkalmazásban pedig nemcsak az akksi aktuális töltöttségi állapotát, de olyan adatokat is nyomon követhetnek, mint a megtett távolság vagy sebesség, ráadásul az app értesítést küld a környező utakon történt balesetekről is. Az alkalmazás menüjébe egy olyan funkciót is beépítettek, amelyen keresztül két kattintással lehet rövid üzenetet küldeni vészhelyzet esetén az előre megadott személy telefonjára.

Fotó: Hövding
Fotó: Hövding

A nyakra cipzározható lufigallér egy méretben kapható, és a hátulján - a sí- és bringás cipők állítására is használt - BOA tárcsa segítségével lehet kényelmesen a nyakhoz igazítani. A sisak-gallért 310 dollárért (88 ezer forintért) egyelőre csak a gyártó weboldaláról lehet beszerezni.

A sorozatot a Telenor támogatja.

 

 

 

Szekeres Andrea
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Célunk, hogy megtaláljuk a hazai legszebb és legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásokat. Normál nevezési határidő: 10.30. Meghosszabbított nevezési határidő: 11.06.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

Hipnózis sem maradt érintetlenül a napról napra egyre inkább feje tetejére álló 2020-ban, egy dologból azonban nem engedünk - a díjakat idén is átadjuk Magyarország legrégebbi reklámversenyén.

Újrahasznosítottuk 2019 egyik legsikeresebb KREATÍV rendezvényét: itt a Green Wave 2020! November 18-án fókuszban a fenntarthatóság és a marketing!

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU, a Kreatív és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Napot! - Legyél nyolckarú HR SHIVA 1 nap alatt!