Egy szempillantás alatt lesz bringás bukósisak a dizájngallérból

Az önmagát felfújó sisak abban a pillanatban előugrik, amint az esést érzékeli.

Nemrég dobta piacra a svéd Hövding márka a kerékpáros sisakjának harmadik generációját, egészen pontosan azt a gallérszerű eszközt, amely esés, ütés, baleset esetén magától aktiválódó légzsákot tartalmaz. A világ legbiztonságosabb bringás sisakjaként emlegetik, már csak azért is, mert 0,1 másodperc alatt képes felfújódni, majd a fejet és a nyakat körbeölelve egy masszív védőburkolatot képezni – írja a DesignBoom. 

A légprotektorba ugyanis egy olyan szerkezetet építettek, amely szenzorain keresztül másodpercenként kétszázszor pásztázza a bringás minden mozdulatát, és amint egyszer is rendellenes mozgást érzékel, egyből élesíti magát. A stanfordi egyetemen végzett tudományos kutatások szerint a légzsák technológiája nyolcszor biztonságosabb, mint a hagyományos, merev vázas kerékpáros sisakok többsége.

Fotó: Hövding
Fotó: Hövding

Fotó: Hövding / Facebook
Fotó: Hövding / Facebook

Az újgenerációs Hövding bukó modellje egy új akkumulátort kapott, amelyet 12 órás működésre terveztek. A felhasználók a hozzá fejlesztett iOS és androidos alkalmazásban pedig nemcsak az akksi aktuális töltöttségi állapotát, de olyan adatokat is nyomon követhetnek, mint a megtett távolság vagy sebesség, ráadásul az app értesítést küld a környező utakon történt balesetekről is. Az alkalmazás menüjébe egy olyan funkciót is beépítettek, amelyen keresztül két kattintással lehet rövid üzenetet küldeni vészhelyzet esetén az előre megadott személy telefonjára.

Fotó: Hövding
Fotó: Hövding

A nyakra cipzározható lufigallér egy méretben kapható, és a hátulján - a sí- és bringás cipők állítására is használt - BOA tárcsa segítségével lehet kényelmesen a nyakhoz igazítani. A sisak-gallért 310 dollárért (88 ezer forintért) egyelőre csak a gyártó weboldaláról lehet beszerezni.

A sorozatot a Telenor támogatja.

 

 

 

Szekeres Andrea
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Tapasztalatok, gyakorlati tanácsok – átállási workshop

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Nap című konferenciát. A nap, amikor az employer branding szakma találkozik.

Megújult kategóriarendszerrel tér vissza a Kreatív korábban DMBP néven futó, digitális eszközöket és megoldásokat díjazó versenye. Nevezési határidő: 2019.11.29.

Egész napos konferencia a pénzügyi termékek és szolgáltatások, az ezeket értékesítő pénzintézetek marketingjéről és kommunikációjáról. Dátum: 2019.12.04.

Workshop az online véleményvezérek megítéléséről és az influencer marketing várható hazai trendjeiről egy exkluzív kutatás tükrében. Dátum: december 10.

A Prizma Kreatív PR Díj idei dajátadója - gyere, ünnepelj velünk!