Egy mobilapp is megmondja, ha szemüveg kell

Lassan tényleg nem lesz határa az okoseszközök fejlesztésének, és a mobilunk már nemcsak figyelmeztet majd az esedékes szűrővizsgálatokra, de el is végzi azt. A jövő hordozható, okostelefonra szerelt látásdiagnosztikai mikroszkópja a Kreatív Telenorral közös Next rovatában.

A technológiai lapok szerint az idei év egyik meghatározó trendje az okostelefonokra épülő egészségmegőrző és diagnosztizáló kiegészítők elterjedése lesz, amely nemcsak az otthonokba, de az olyan helyekre is elviszi a gyógyítás lehetőségét, ahol nincsenek elérhető közelségben egészségügyi intézmények. Nemrég itt a Kreatívon is írtunk például arról az okostelefonos felszerelésről, amely a jövőben hordozható mini laboratóriumként segíthet felismerni a daganatos megbetegedéseket, vagy arról a mobilra kötött okostapaszról, amely életmentő lehet az asztmás betegek számára. Most pedig itt a hír 2017 első biotechnológiai felfedezéséről, amely a CES technológiai szakkiállítás Év Innovátora díját is megkapta.

Az EyeQue csapata ugyanis összerakta a világ első otthoni látásellenőrző készülékét, amely az okostelefonra csatlakoztatva egy applikáció segítségével diagnosztizál. A Personal Vision Tracker minimikroszkópjába nézve mindössze a kijelzőn megjelenő piros és zöld sávot kell összeilleszteni egy plusz és egy mínusz gomb segítségével, amellyel pontosan azonosíthatók a szem fénytörési hibái, beleértve a rövid- vagy távollátás mértékét. Bár az alkalmazás az eredmény alapján még a dioptria számát is meghatározza, amellyel a netről még szemüveg is rendelhető, az EyeQue nem váltja ki teljes egészében a szakorvosi vizsgálatot, inkább csak felhívja a figyelmet a rendellenességekre - írja a DigitalTrends a projekt vezetőjével készült interjú alapján.

Egy globális felmérés szerint ma minden kilencvenedik embernek szüksége lenne szemüvegre vagy látáskorrekcióra, sokan azonban egyáltalán nem jutnak el orvoshoz. „Az a célunk, hogy a rendelői diagnosztizáló készülékeknél jóval olcsóbb okostelefonos megoldás olyan helyekre is eljusson, ahol eddig nem volt lehetőség látásszűrésre. Mert a tiszta látás, bárhol is éljen, mindenkinek jár” – fogalmazott a projekt vezetője, miközben hozzátette, ezért is dolgoznak együtt a holland Two Billion Eyes civil szervezettel, akik évek óta rászorulóknak segítenek szemüveghez jutni a gazdaságilag elmaradott, fejlődő országokban.



(forrás: Kreatív Online)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

PR workshop a Prizma Kreatív PR Díj kiemelkedő kampányainak bemutatására január 25-én.

A HRKOMM Award 2017 győztes pályázatainak bemutatása. Időpont: 2018. február 13.

Toborzásaink kiegészítése LinkedIn kampányokkal. Mire jó, hogyan használható, kinek érdemes, kinek nem? Március 6., 08:30

Gyakorlati Facebook útmutató: Recrutiment branding a gyakorlatban, eszközök és lépések több és releváns jelentkezőért. Március 6., 13:00

Kétnapos konferenciákon az FMCG és a kereskedelmi szakma legégetőbb problémáira és kérdésekre keressük a választ. 

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Nevezési határidő: március 09.