Cuki játékrobot tanítja programozni a gyereket

Tud járni, táncolni, és arra is megtanítható, hogy visszahozza a kulcscsomónkat – Marty a gyerekek és a lelkes amatőrök barátja, amely csak akkor kel életre, ha megtanulunk rajta programozni. Egy igazi okosjáték a Kreatív Telenorral közös Next rovatában.

A brit Robotical cég játékrobotja a MIT által kifejezetten gyerekek számára fejlesztett és egyébként ingyenesen elérhető grafikus programozási nyelv, a Scratch segítségével tanít programozni. Ezzel pedig olyan szoftvereket írhatnak egyszerűen, amellyel Marty mozgását irányíthatják - írja a Quartz.

Néhány kattintással és a különböző parancsokat jelentő színes blokkok mozgatásával ugyanis könnyen megszerezhető az első programozási élmény, de a tapasztaltabbak már a Python vagy a Java programozási nyelvet is használhatják a fejlesztéséhez. A wifin keresztül irányítható robot különböző alkalmazásokkal bővíthető, a programozásához pedig számos útmutatót tölthetünk  le a gyártó cég weboldaláról. A kis robotot 3D-nyomtatással készült alkatrészekből kell összerakni, de akinek van otthoni 3D nyomtatója – márpedig ma már mobilra szerelve is bárkinek lehet -, az új elemekkel szabhatja Martyt a vágyott robotformára.

Összerakás után kezdődhet a programozása, akár a világ legolcsóbb, kártya nagyságú Raspberry Pi számítógépén is.  Dr. Alexander Enoch, a robot tervezője szerint ugyanis az volt a legfőbb szempont, hogy egy olyan okosjátékot hozzanak létre, amellyel a gyerekek viszonylag kis pénzből nagy dolgokra képesek – és aminek a szülők is örülhetnek. A januártól  120 dollárért kapható (35 ezer forintért) Martytól ugyanis azt reméli, hogy minél több gyerekkel és amatőrrel sikerül megismertetni a kódolás alapjait, akik akár ennek hatására válnak a jövőben az egyre növekvő számú betöltetlen informatikus állások gazdáivá.

A kódoláshoz szükséges algoritmikai gondolkodás kialakítására már most is találunk néhány ingyenes online játékot (pl. The Foos,  Code Monster, SpaceChem). De a Google Making&Sience projektje is már régóta foglalkozik az embert körülvevő világ digitális megismerési lehetőségeivel. Legutóbbi ingyenesen letölthető Science Journal applikációját például a kísérletező kedvű gyerekeknek fejlesztette, amely a fizikai és természeti jelenségek folyamatait segít nekik megfigyelni, a gyűjtött adatokat pedig értelmezni és a működésükre magyarázatot találni okostelefonjukkal. De hasonló kezdeményezés a Telenor Hipersuli programja is, amely szintén a digitális oktatásra fókuszál, weboldalán több, programozást tanító applikáció is található.

 

(forrás: Kreatív Online)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Tarts velünk augusztus 6-án online, a „Kreatív álláshirdetés” workshopon! Előadó: Földi Miklós Dániel, reklám- és neuropszichológus Minden résztvevőnek exkluzív ajándék: ingyen hirdeti lehetőség, ingyen szövegezés

Ünnepélyes online eredményhirdetésünket videóba ágyazva sugározzuk az evgyara.hu oldalon. Írja fel a naptárjába és drukkolja végig velünk az online közvetítést!

A Kreatív második alkalommal hirdeti meg az Influt, a közösségi márkavezérek versenyét, melyre az elmúlt év legjobb, influencerek bevonásával készített marketing-, PR- és kommunikációs kampányait és aktivitásait várjuk.

Mentes-M Díj 2020-ban is! Idén is keressük a legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeket hazánkban! Nevezési határidő: 2020 augusztus 31.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2020. szeptember 4.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.