Cuki játékrobot tanítja programozni a gyereket

Tud járni, táncolni, és arra is megtanítható, hogy visszahozza a kulcscsomónkat – Marty a gyerekek és a lelkes amatőrök barátja, amely csak akkor kel életre, ha megtanulunk rajta programozni. Egy igazi okosjáték a Kreatív Telenorral közös Next rovatában.

A brit Robotical cég játékrobotja a MIT által kifejezetten gyerekek számára fejlesztett és egyébként ingyenesen elérhető grafikus programozási nyelv, a Scratch segítségével tanít programozni. Ezzel pedig olyan szoftvereket írhatnak egyszerűen, amellyel Marty mozgását irányíthatják - írja a Quartz.

Néhány kattintással és a különböző parancsokat jelentő színes blokkok mozgatásával ugyanis könnyen megszerezhető az első programozási élmény, de a tapasztaltabbak már a Python vagy a Java programozási nyelvet is használhatják a fejlesztéséhez. A wifin keresztül irányítható robot különböző alkalmazásokkal bővíthető, a programozásához pedig számos útmutatót tölthetünk  le a gyártó cég weboldaláról. A kis robotot 3D-nyomtatással készült alkatrészekből kell összerakni, de akinek van otthoni 3D nyomtatója – márpedig ma már mobilra szerelve is bárkinek lehet -, az új elemekkel szabhatja Martyt a vágyott robotformára.

Összerakás után kezdődhet a programozása, akár a világ legolcsóbb, kártya nagyságú Raspberry Pi számítógépén is.  Dr. Alexander Enoch, a robot tervezője szerint ugyanis az volt a legfőbb szempont, hogy egy olyan okosjátékot hozzanak létre, amellyel a gyerekek viszonylag kis pénzből nagy dolgokra képesek – és aminek a szülők is örülhetnek. A januártól  120 dollárért kapható (35 ezer forintért) Martytól ugyanis azt reméli, hogy minél több gyerekkel és amatőrrel sikerül megismertetni a kódolás alapjait, akik akár ennek hatására válnak a jövőben az egyre növekvő számú betöltetlen informatikus állások gazdáivá.

A kódoláshoz szükséges algoritmikai gondolkodás kialakítására már most is találunk néhány ingyenes online játékot (pl. The Foos,  Code Monster, SpaceChem). De a Google Making&Sience projektje is már régóta foglalkozik az embert körülvevő világ digitális megismerési lehetőségeivel. Legutóbbi ingyenesen letölthető Science Journal applikációját például a kísérletező kedvű gyerekeknek fejlesztette, amely a fizikai és természeti jelenségek folyamatait segít nekik megfigyelni, a gyűjtött adatokat pedig értelmezni és a működésükre magyarázatot találni okostelefonjukkal. De hasonló kezdeményezés a Telenor Hipersuli programja is, amely szintén a digitális oktatásra fókuszál, weboldalán több, programozást tanító applikáció is található.

 

(forrás: Kreatív Online)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A legsikeresebb digitális kommunikációs kampányokat és megoldásokat keressük, pontszerzés a Kreatív-MAKSz M+Listán. Hosszabbított nevezési határidő: 12.15.

PR workshop a Prizma Kreatív PR Díj kiemelkedő kampányainak bemutatására január 25-én.

A HRKOMM Award 2017 győztes pályázatainak bemutatása. Időpont: 2018. február 13.