Chatbottal közvetít a Telenor a világ legnagyobb mobilkiállításáról

Kétezernél is több kiállító, 9 gigantikus látogatói csarnok, 3600 újságíró, több száz szakmai előadás – ez a Mobile World Congress, a világ legnagyobb mobil iparági rendezvénye Barcelonában, amelyről idén a Telenor száguldó riporterekkel és OlyBottal szállítja a legfrissebb tech-híreket.

Mi ez az egész?

A Mobile World Congresst minden évben tavasszal a GSMA mobilipari szövetség rendezi meg, amely tavaly például már a százezres látogatói rekordot is elérte. Idén február 27-től március 2-ig sorakoznak fel a barcelonai vásárváros területén a mobiliparhoz kapcsolódó eszköz, hálózat- és szoftverfejlesztő cégek standjai, hogy megmutassák, hogyan képzelik el a jövő megoldásait. Az eseményre számos iparági szakember és szakújságíró költözik ki, a technológiai lapok külön önálló tematikus melléklettel készülnek, a külön parkolóban állomásozó műholdas közvetítő kocsikon keresztül élő videós bejelentkezésekkel és percről percre cikk-sorozatokkal tartják izgalomban a mobiltrendre érzékeny olvasóikat.

Fotó: GSMA
Fotó: GSMA

Miért, kinek jó ez?

A világ közel hatmilliárd mobilozóján túl, a márkáknak. A hazai HungExpo területéhez hasonló Fira Gran Via csarnokaiban a csúcstelefonok, okosórák és kütyük mellett a legmodernebb mobil technológiák, a mobilhálózati kapacitást és sebességet megreformáló berendezések mutatkoznak be, miközben több száz bársonyszékkel megtöltött rendezvénytermekben, kisebb showműsor keretében a világ vezető mobilipari szereplői nyilatkoznak, beszélgetnek, vitáznak és jósolják meg szakterületük jövőjét. Az Apple távolmaradásával az MWC-n már számolnak a szakemberek, de ezen felül – kis túlzással - az a szolgáltató vagy techmárka, amelynek nincs itt standja, az valójában nem is létezik a technológia vérkeringésében.

A kiállítás a márkáknak több szempontból is fontos esemény. Egyrészt a világ meghatározó tech és számos lifestyle újságírója innen közvetít a témában egy kicsit is érintett olvasóinak, és tényleg mindenki azon van, hogy minél izgalmasabb beszámolók szülessenek az adott márkáról, a termékekről, vagy a kitelepülésről. Másrészt az MWC 100 000 résztvevőjének 51%-a felsővezető döntéshozó. Ezért a kiállításnak szerves része a tárgyalásokra is nyugodt körülményeket biztosító meeting room rendszer, ahol a tavalyi becslések szerint mintegy 450 millió euró értékű üzlet köttetett a 4 nap alatt. A 2200 kiállító számára nagyon fontos a láthatóság és megkülönböztethetőség mind termékben, mind márkamegjelenésben.

Fotó: GSMA
Fotó: GSMA

Mire lehet számítani?

Leginkább arra, hogy 1+4 napig a katalán főváros lesz a világ közepe. Még akkor is, ha az esemény kezdetére már a legtöbb részlet kiszivárog a nagy cégek bejelentéseiről, amelyek a 0. napon megrendezett sajtótájékoztatókon kellően magasra helyezik a hangulatot. A kiállítás négy napján pedig közelebbről is megismerheti mindenki, melyik nagymárka – vagy éppen startup – mivel tervezi forradalmasítani a mobilipart. Az idei év slágerei várhatóan a továbbfejlesztett VR (virtuális valóság), a chatbotra és mesterséges intelligenciára alapuló szoftveres megoldások lesznek, de izgalmakat hoz majd a gyártók új csúcsmodelljeinek érkezése, miközben a kiállításon megjelenő startup-októl is számíthatunk diszruptív technológiai megoldásokra. Az innovációt idén a nosztalgia szele is belengi. Az év nagy visszatérője, a Nokia az új csúcsmobiljai mellett a 2000-es évek slágertelefonjának, a Nokia 3310-es frissített változatának visszatérését is belengette.

Fotó: GSMA
Fotó: GSMA

A Telenor kétfős csapata idén is kiutazik a Mobile World Congress-re. A PR és közösségi média szakemberek célja az új PR és online kommunikációs megoldások kidolgozása, tesztelése, aminek egyik alapja az egyedi tartalomgyártás. „A közvetítésünk stilisztikailag a közösségi tartalomgyártás, a technikai újságírás és a személyes hangvételű blogolás keveréke. Az érdekes tartalom mellett márkaértéket is teremtünk, hiszen azonnali, első kézből szállított részletes tartalmakkal a technológiát tudjuk közelebb hozni az emberekhez (amiből élünk ugye), és hogy mindezt a Telenor csatornáin keresztül tesszük, azzal a hazai közönség felé a Telenor márka innovatív arcát is erősítjük” – fogalmazott Egyed Gábor a Telenor fogyasztói PR csoport vezetője.

„Négy éve jött az ötlet, hogy a trending témák élő közvetítésének irányába érdemes fejleszteni a kommunikációnkat. Eredetileg közösségi médiában gondolkodtunk. Akkor még 1 fős stábként utaztam a kiállításra, kísérleti jelleggel. Az első év eredményei önmagukért beszéltek, így nem volt kérdés a folytatás. Azóta minden évben kint vagyunk az MWC-n, folyamatosan tanulunk a munkánkból, és mindig újabb lehetőségeket látunk meg ebben az új PR/Social kommunikációs formában. Idén már egy instant szerkesztőségként működünk: a tavaly óta 2 fősre hízott stábot itthon egy kis szerkesztőcsapat támogatja. Az összmunka ebben a felállásban és tervekkel izgalmas kihívás, nagyon várjuk az eredményeit” – tette hozzá a szakember.

„A közvetítés csatornái a hazai közönség felé a Telenor Facebook oldala, innen képződnek a többi közösségi média csatornára a tartalmak - a Twitterre a rövidebb, az Instagramra pedig a leglátványosabbak. Az izgalmasabb témákból idén már önálló, a social közvetítésnél részletesebb információkat tartalmazó blogcikkek születnek a saját üzemeltetésű és egyre növekvő olvasótábort magáénak tudó Hipernet Blogon. A blogcikkek tartalmi alapjait Barcelonából élőben küldjük haza, majd a Telenor házban készenlétben álló szerkesztőségi csapattagok teszik emészthetővé és szerkesztik be. Így szupergyorsak lehetünk, egy-egy hírrel akár olyan vezető tech portálokat is beelőzhetünk, mint a The Verge vagy a Mashable. Ezen felül olvasóink kényelméért élesítjük az OlyBot nevű chatbotunkat is, amely rendszeresen Messengerben küldi a legfrissebb híreket azoknak, akik ezt ott a Telenor Hungary-től kérték. Ugyanitt az összes friss helyszíni beszámolót az MWC menüponton keresztül egy kattintással is lekérheti bárki. De nemcsak több fronton szállítjuk a híreket, interaktívak is leszünk: ha olvasóinktól kérdés érkezik, a válasznak utánajárunk, amíg a helyszínen vagyunk” - mondta Rátz Tibor a Telenor online PR és social media szakértője.

A Telenor utazó riportereinek közvetítését február 26-a és március 4-e között a közösségi média csatornáin és a Hipernet Blogon lehet követni.

A cikk megjelenését a Telenor támogatta.

(forrás: Kreatív Online)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Idén is megrendezzük az FMCG-szektor egyik legmeghatározóbb, kétnapos eseményét. Időpont: 2017.04.27-28.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye. Díjátadó: május 17-én, az A38 Hajón.

A verseny célja, hogy megtaláljuk Magyarország legszebben tervezett és kivitelezett termékcsomagolásait. Nevezési határidő: május 19.

Konferencia a posztmodern marketing és a turizmus összefüggéseiről május 23-án.

A 2016-os Employer Branding Award díjazott kampányainak bemutatása május 23-án

Gyakorlati képzés a sikeres Google AdWords kampányokhoz. Időpont: június 7.

Mitől érzi magát sikeresnek a munkavállaló? Valóban csak a hr-es felelőssége? Konferencia nem csak HR szakembereknek