Burger-készítő robot a jövő gyorséttermi dolgozója

Legalábbis ezt állítja az az amerikai startup cég, amely négy évig altatta burger-készítő robotját, most pedig egy új burgerbárban teszi próbára tudását. Automatizált kulinaritás San Francisco menő startup-negyedében. Egy újabb robot a Kreatív és a Telenor közös rovatában.   

Egy foodiek-ból és mérnökökből álló amerikai fejlesztő csapat a világ első gyorséttermének megnyitására készül, ahol emberi segítség nélkül, friss alapanyagokból, robot készíti majd a hamburgereket a vendégeknek – írja az International Business Times.

A robotika élményét az éttermekbe csempésző Momentum Machines startup a futószalagszerű burger-gyártó gép tervét még 2012-ben mutatta be. Rajzukon a burger-készítés automatizált folyamata volt látható a szeleteléstől kezdve a sütésen át egészen a csomagolásig. Tényleg csak egy gép lehetséges terve, amely mindezt, beleértve a szószokat és a hús fűszerezését is, a vendég előzetes kívánsága szerint készíti. Aztán néhány csendes év után idén júniusban megjelent az álláshirdetés, amire a Tech Insider lett figyelmes. Ebben a kis startup cég üzletvezetői pozícióra keres egy alkalmazottat a hamarosan nyíló első Los Angeles-i gyorsétterembe, akinek a konyhán várhatóan robotokkal kell majd együtt dolgoznia. Úgy tűnik, a tervből tényleg valóság lesz.

És ha az lesz, akkor a gyorsétterem kifejezés önmagán is túlmutat majd. Ez a robot ugyanis egy óra alatt 400, vagyis tíz másodpercenként egy burgert képes elkészíteni. Ez pedig a Momentum Machines szerint három, teljes időben foglalkoztatott ember munkáját váltja majd ki. Legutóbb májusban egyébként a McDonald’s korábbi vezérigazgatója Ed Rensi figyelmeztetett arra, hogy a robotok hamarosan átvehetik az emberek munkáját az éttermekben. Gyorsabbak, költségtakarékosabbak, és jobban megéri a cégnek akár egy 35 ezer dolláros robotkarba beruházni, mint minimálbért fizetni a kevésbé hatékony humán munkavállalóinak.

Márpedig ez a robot tényleg egyedül szeleteli a zöldségeket, grillezi a húspogácsát, egymásra rétegezi az alkatrészeket, és nem tesz bele olyan összetevőt, amit előtte a vendég direkt nem kért bele. Az eredmény: sokkal gyorsabb, olcsóbb hamburger, több elégedett vendég. Mindössze az emberi interakció hiányzik.

Alexandros Vardakostas, a startup alapítója nem titkolja, gyorséttermének célja a költséghatékony működés, kevesebb emberi alkalmazottal és jóval hatékonyabb robotokkal. Szerinte ugyanis a technológia beszivárgása a vendéglátóiparba végső soron mindenkinek hasznára válik. Hiszen az új, robotokat alkalmazó éttermekbe is fel kell venni emberi munkaerőt, a robotizált éttermek tovább terjeszkedhetnek a gazdaságosabb működés miatt, amihez még több munkaerő kell. Az olcsóbb burgernek örülnek a vevők, a megmaradt pénzüknek pedig egy másik gazdasági szektor, ahol azt elkölthetik.

A Momentum Machines cégnek a hely megválasztása is hasonlóan tudatos volt. A burger-bárt abban a startup-körökben népszerű San Franciscó-i South Of Market negyedben nyitják meg, ahol például az Airbnb és az Uber tartja főhadiszállását, és ahol a Prezi is irodát bérel.

A cikk megjelenését a Telenor támogatta.

(forrás: Kreatív Online)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Nevezési határidő: február 21.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra február 27-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Ismerd meg a legújabb üzleti trendeket és módszereket, majd próbáld ki a tanultakat március 4-én!

Hozd a laptopod! – Facebook és Instagram tréning HR-eseknek, lépésről lépésre, március 12-én!

Gondolatok és példák gyógyszeripari szakemberektől: patient journey map, társadalmi felelősségvállalás, élményközpontú PR, dezinformációk az oltásellenességről és további érdekes témák!

Mit tehet az ember a környezetért a saját munkahelyén - és hogyan tegye mindezt a vállalati kultúra részévé? Gyakorlati tippek, információk a témában.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop április 2-án, limitált létszámmal.

Milyen tapasztalatok vannak az egészségügyben a GDPR életbe lépése óta? Mit kellene tenni annak érdekében, hogy az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér (EESZT) használata megfeleljen az európai uniós szabályoknak? Hogyan lehetne adatvédelmi szempontból is jól (fel)használni a hazai adatvagyon

Digitális automatizáció a marketingben: Mire való a chatbot és mikor érdemes használni? Milyen lehetőségek vannak vele a márkaépítésben? Mi a szerepe az ügyfélkapcsolatban? Mi a jó chatbot stratégia?

A verseny célja, hogy egy olyan díjat indítson el az FMCG, és az ezzel a szegmenssel szorosan összefüggő Horeca-piac számára, amely felhívja a figyelmet az elmúlt év sikeres innovációira a fogyasztók, a kereskedelem, a vendéglátás és a szállodaipar területén. Nevezési határidő: április 3.

Az FMCG és kereskedelmi szektor kiemelkedő éves eseménye! Dátum: 2020. május 13-14. Helyszín: Saliris Resort Spa & Konferencia Hotel, Egerszalók