Burger-készítő robot a jövő gyorséttermi dolgozója

Legalábbis ezt állítja az az amerikai startup cég, amely négy évig altatta burger-készítő robotját, most pedig egy új burgerbárban teszi próbára tudását. Automatizált kulinaritás San Francisco menő startup-negyedében. Egy újabb robot a Kreatív és a Telenor közös rovatában.   

Egy foodiek-ból és mérnökökből álló amerikai fejlesztő csapat a világ első gyorséttermének megnyitására készül, ahol emberi segítség nélkül, friss alapanyagokból, robot készíti majd a hamburgereket a vendégeknek – írja az International Business Times.

A robotika élményét az éttermekbe csempésző Momentum Machines startup a futószalagszerű burger-gyártó gép tervét még 2012-ben mutatta be. Rajzukon a burger-készítés automatizált folyamata volt látható a szeleteléstől kezdve a sütésen át egészen a csomagolásig. Tényleg csak egy gép lehetséges terve, amely mindezt, beleértve a szószokat és a hús fűszerezését is, a vendég előzetes kívánsága szerint készíti. Aztán néhány csendes év után idén júniusban megjelent az álláshirdetés, amire a Tech Insider lett figyelmes. Ebben a kis startup cég üzletvezetői pozícióra keres egy alkalmazottat a hamarosan nyíló első Los Angeles-i gyorsétterembe, akinek a konyhán várhatóan robotokkal kell majd együtt dolgoznia. Úgy tűnik, a tervből tényleg valóság lesz.

És ha az lesz, akkor a gyorsétterem kifejezés önmagán is túlmutat majd. Ez a robot ugyanis egy óra alatt 400, vagyis tíz másodpercenként egy burgert képes elkészíteni. Ez pedig a Momentum Machines szerint három, teljes időben foglalkoztatott ember munkáját váltja majd ki. Legutóbb májusban egyébként a McDonald’s korábbi vezérigazgatója Ed Rensi figyelmeztetett arra, hogy a robotok hamarosan átvehetik az emberek munkáját az éttermekben. Gyorsabbak, költségtakarékosabbak, és jobban megéri a cégnek akár egy 35 ezer dolláros robotkarba beruházni, mint minimálbért fizetni a kevésbé hatékony humán munkavállalóinak.

Márpedig ez a robot tényleg egyedül szeleteli a zöldségeket, grillezi a húspogácsát, egymásra rétegezi az alkatrészeket, és nem tesz bele olyan összetevőt, amit előtte a vendég direkt nem kért bele. Az eredmény: sokkal gyorsabb, olcsóbb hamburger, több elégedett vendég. Mindössze az emberi interakció hiányzik.

Alexandros Vardakostas, a startup alapítója nem titkolja, gyorséttermének célja a költséghatékony működés, kevesebb emberi alkalmazottal és jóval hatékonyabb robotokkal. Szerinte ugyanis a technológia beszivárgása a vendéglátóiparba végső soron mindenkinek hasznára válik. Hiszen az új, robotokat alkalmazó éttermekbe is fel kell venni emberi munkaerőt, a robotizált éttermek tovább terjeszkedhetnek a gazdaságosabb működés miatt, amihez még több munkaerő kell. Az olcsóbb burgernek örülnek a vevők, a megmaradt pénzüknek pedig egy másik gazdasági szektor, ahol azt elkölthetik.

A Momentum Machines cégnek a hely megválasztása is hasonlóan tudatos volt. A burger-bárt abban a startup-körökben népszerű San Franciscó-i South Of Market negyedben nyitják meg, ahol például az Airbnb és az Uber tartja főhadiszállását, és ahol a Prezi is irodát bérel.

A cikk megjelenését a Telenor támogatta.

(forrás: Kreatív Online)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Mentes-M Díj újra! Megújult és új kategóriákkal idén is keressük a legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeket hazánkban! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

Keressük Magyarország legszebb, legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásait! Nevezési határidő: 2019.08.30.

Találkozunk szeptemberben! Gyertek el, egyszerre két szakmai konferenciát is adunk a Nagy Kreatív Márkanap két hajóján. Egy egész nap az A38-on együtt! 2019.09.04.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A szeptember 6-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop szeptember 12-én, limitált létszámmal.

Az Üzlet és Pszichológia és a hrpwr.hu ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 3.0 szakmai konferencia szeptember 26-án.

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Nevezési határidő: október 4.

Az eladásösztönző marketing titkai: élmény, adat, taktika. Hogyan ötvözzük az adatokat az élményekkel? Influencerek és eladásösztönzés tartalommarketinggel – jó és rossz példákon keresztül. Tudatos fogyasztó vs. Promo érzékenység – minden kiderül a proMO2019 workshopon! (x)

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Zöld marketing és kommunikáció Itt a zöldár! A tudatos fogyasztók már átlátnak a greenwashingon, de mi jön ezután? Save the date: 2019.10.10.