Burger-készítő robot a jövő gyorséttermi dolgozója

Legalábbis ezt állítja az az amerikai startup cég, amely négy évig altatta burger-készítő robotját, most pedig egy új burgerbárban teszi próbára tudását. Automatizált kulinaritás San Francisco menő startup-negyedében. Egy újabb robot a Kreatív és a Telenor közös rovatában.   

Egy foodiek-ból és mérnökökből álló amerikai fejlesztő csapat a világ első gyorséttermének megnyitására készül, ahol emberi segítség nélkül, friss alapanyagokból, robot készíti majd a hamburgereket a vendégeknek – írja az International Business Times.

A robotika élményét az éttermekbe csempésző Momentum Machines startup a futószalagszerű burger-gyártó gép tervét még 2012-ben mutatta be. Rajzukon a burger-készítés automatizált folyamata volt látható a szeleteléstől kezdve a sütésen át egészen a csomagolásig. Tényleg csak egy gép lehetséges terve, amely mindezt, beleértve a szószokat és a hús fűszerezését is, a vendég előzetes kívánsága szerint készíti. Aztán néhány csendes év után idén júniusban megjelent az álláshirdetés, amire a Tech Insider lett figyelmes. Ebben a kis startup cég üzletvezetői pozícióra keres egy alkalmazottat a hamarosan nyíló első Los Angeles-i gyorsétterembe, akinek a konyhán várhatóan robotokkal kell majd együtt dolgoznia. Úgy tűnik, a tervből tényleg valóság lesz.

És ha az lesz, akkor a gyorsétterem kifejezés önmagán is túlmutat majd. Ez a robot ugyanis egy óra alatt 400, vagyis tíz másodpercenként egy burgert képes elkészíteni. Ez pedig a Momentum Machines szerint három, teljes időben foglalkoztatott ember munkáját váltja majd ki. Legutóbb májusban egyébként a McDonald’s korábbi vezérigazgatója Ed Rensi figyelmeztetett arra, hogy a robotok hamarosan átvehetik az emberek munkáját az éttermekben. Gyorsabbak, költségtakarékosabbak, és jobban megéri a cégnek akár egy 35 ezer dolláros robotkarba beruházni, mint minimálbért fizetni a kevésbé hatékony humán munkavállalóinak.

Márpedig ez a robot tényleg egyedül szeleteli a zöldségeket, grillezi a húspogácsát, egymásra rétegezi az alkatrészeket, és nem tesz bele olyan összetevőt, amit előtte a vendég direkt nem kért bele. Az eredmény: sokkal gyorsabb, olcsóbb hamburger, több elégedett vendég. Mindössze az emberi interakció hiányzik.

Alexandros Vardakostas, a startup alapítója nem titkolja, gyorséttermének célja a költséghatékony működés, kevesebb emberi alkalmazottal és jóval hatékonyabb robotokkal. Szerinte ugyanis a technológia beszivárgása a vendéglátóiparba végső soron mindenkinek hasznára válik. Hiszen az új, robotokat alkalmazó éttermekbe is fel kell venni emberi munkaerőt, a robotizált éttermek tovább terjeszkedhetnek a gazdaságosabb működés miatt, amihez még több munkaerő kell. Az olcsóbb burgernek örülnek a vevők, a megmaradt pénzüknek pedig egy másik gazdasági szektor, ahol azt elkölthetik.

A Momentum Machines cégnek a hely megválasztása is hasonlóan tudatos volt. A burger-bárt abban a startup-körökben népszerű San Franciscó-i South Of Market negyedben nyitják meg, ahol például az Airbnb és az Uber tartja főhadiszállását, és ahol a Prezi is irodát bérel.

A cikk megjelenését a Telenor támogatta.

(forrás: Kreatív Online)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Tervezzük meg együtt a munkavállalód élményét! Időpont: szeptember 28.

Gyógyszerkommunikációs konferencia - Future Pharma október 2-án.

Konferencia a mentes termékek piacáról Időpont: október 3., 10.00 - 17.00

Az Élelmiszer az FMCG szektor meghatározó szaklapja új versenyt indít. A verseny célja, hogy megtaláljuk a hazai piac legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeit. Díjátadó: október 3., 18.00, Corner Rendezvényterem

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Nevezési határidő: október 5.

Célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Díjátadó: október 9., 19.00

Coaching eszközök a gyakorlatban hr-eseknek, coaching szemléletű vezetőknek és coachoknak október 11-én.

Kreatív btl-megoldások és kapcsolódó kommunikációs kampányok versenye. Nevezési határidő: 10.12.

Gyakorlati útmutató lépésről lépésre október 16-án.

Cél: a reklám- és tágabb értelemben vett kommunikációs ipar gyártói oldalának legkiválóbb megoldásait jutalmazni. Nevezési határidő: október 31.

Részletes program hamarosan! 2018. november 15.