Bőröndből épít hangfalat ez a magyar kisvállalkozás

Kerti sütögetéshez és tóparti bulikhoz itt a kétkazettás magnó nosztalgiáját felébresztő, hordozható és mobilra köthető hangsugárzó koffer. A CossackSound alapítója a gardrób mélyén elfekvő bőröndöket ruházza fel szórakoztató funkcióval. Újabb csatlakoztatott eszköz a Kreatív Telenorral közös Next rovatában.

Az esztétikum utolérte a hangtechnika világát is, amely amellett, hogy minél jobb hangzást csalogat elő a hangsugárzókból, igyekszik azokat dizájn tárgyak formájába csomagolni. Néhány hete zárult le a Kickstarter kampánya például annak a startupnak, amely egy teljesen átlátszó, 12 mm-es vastagságú plexiből készült hangfal gyártásába kezdett. A vezeték nélküli, USB-porttal csatlakoztatható ONEclassic hangfal így jóval drágább, mintha fából készült volna doboza, de tervezői szerint a hangok is tisztábban szólnak benne.

De ott van az intelligens egereiről ismert japán Elecom márka is, amelynek hangfalai között ugyanúgy találunk zene ritmusára villogó színes ledfalú hangsugárzót, mint víz alatt zenélő labdaformájút, miközben mindegyik pillesúlyú, hordozható és bluetooth-ról irányítható. Ugyanakkor a magyar CossackSound már az újrahasznosított kézműves irányt lőtte be, és a hordozhatóság mellett a minőségi hangzásra építette csatlakoztatott bőrönd-hangfal projektjét.

"Ezekre a bőröndökre aux kábelen keresztül bármilyen hangforrást rácsatlakoztathatsz, de bluetooth kapcsolattal okoseszközökön is megtalálod Cossacksound néven a hangládát. Ezt követően maga a bőrönd lesz az okoseszközöd hangszórója. Tehát bármit is hallgatsz (YouTube, zenelejátszó, Deezer, stb.), az a bőröndből fog szólni. És ez azt is jelenti, ha a telefonodon halkabbra veszed a hangerőt, halkabban fog szólni a bőrönd is" - foglalja össze a hordozható hangfal lényegét Kozák András, a CossackSound alapítója.

Audiofil hobbistaként évek óta építget hangdobozokat, hangszórói garmadában állnak a műhelyében, de a bőröndbe installált megoldást tavaly nyáron egy méregzöld merev falú régi bőrönd látványa ihlette. Ez lett aztán az a prototípus, amelybe akkor még egy autó akkumulátorát szerelte be, és bár két teljes napon át működött, súlyából adódóan ez minden volt, csak hordozható nem. Aztán az akksikat könnyebbre cserélte, nagyobb teljesítményű hangszórók és minőségi kábelek után kutatott, és megérkeztek az első megrendelések is.

 

Ma már a bőröndöket és az aktatáskákat online piacterekről szerzi be, de volt, hogy már egy piros piperetáskába kértek tőle hangrendszert. Bármibe képes okoseszközre csatlakoztatott hangszórót építeni, de legszívesebben a nagyobb, klasszikus bőröndökkel dolgozik, amelyek térfogatuk miatt sokkal jobban kiadják a mélyebb hangokat is.

 „Minőségi gyártótól szerzem be az erősítőmodulokat, a hangszórókat, a kábeleket és a bluetooth modulokat, és minden elkészült terméket addig tesztelek, állítgatok, amíg ki nem hozom belőle az elérhető legjobb hangot. Ez nyilván meg tudja dobni az árat, de így egyben garantálja a hangminőséget, mindenféle torzítás nélkül” – utal Kozák András arra, hogy hangtáskáinak az ára a belepakolt felszerelésektől függően 65 000 forinttól indul, és tényleg csak a megrendelő pénztárcája szabhat határt fantáziájának.

Egyszemélyes kisvállalkozásában a tervezéstől, a formából adódó rezonanciák csillapításán át a belső merevítések és csatlakozók kialakításáig mindent egymaga csinál. Most például egy vastag bőrből készült retro bőrönd stabilizálásán dolgozik, amelynek a belsejébe egy teljes hangdobozt applikál merevítő szerkezetként. Mindeközben házimozi és klasszikus hangfalakat készít, de yachtokba, vitorlás hajókba is tervez kábel nélkül vezérelhető, napelemes hifi-rendszereket. Szerencsésnek tartja magát, mert a hangrendszer kiépítésénél a mai napig támaszkodhat arra a zenei tudására, amit gyerekkori zongoraóráin szerzett.

Megrendelői inkább az egyedi, kézműves dolgokat kereső zeneszeretők közül kerülnek ki, akik ugyanúgy használják a hordozható dizájn hangfalakat kerti bulikon, hétvégi bungalókban, mint a tóparton pecázás közben. „Van ma már egy főleg fiatalokból álló fogyasztói réteg, amelynek ugyanolyan fontos a minőség, mint a dizájn. Számukra az egyediség és a kézművesség komoly hívószavak. Ők hamarabb rendelnek meg saját ízlésük szerint egy minőségi hangdobozt, mint hogy elektronikai üzletekben keresgéljenek a nem is feltétlen jól sugárzó hangfalak között” – fogalmazott a CossackSound alapítója, akinek találmányát legutóbb a Telenor júniusi Okosakadémiáján lehetett kipróbálni.

A cikk megjelenését a Telenor támogatta.

(forrás: Kreatív Online)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A MOST Fórum május 30-i eseményén a magyar sportélet szereplőivel tekintjük át, hogyan változott a szabadidő- és élsport a technológia fejlődésével. (X)

A Magyar Instagram Körkép 4.0 kutatás eredményeinek és az Instagram legfrissebb híreinek ismertetése. Az aktuális globális és hazai trendek és érdekességek (fun fact-ek) bemutatása, mindezt az adatvezérelt marketing gondolkodás, az adatvizualizáció eszköztárának demonstrálása mellett.

Nyerő SSC people-management stratégiák. Fluktuációcsökkentő minikonferencia június 7-én.

A versenyre nevezhető bármely olyan mozgóképes alkotás, amely 2018.01.01. és 2019. 05.24. között bármilyen online, illetve mobileszköz-alapú felületen került elsődlegesen publikálásra. Nevezési határidő: május 24.

Idén is Sales&Pszichológia konferencia. Foglald le helyed most! 2019.05.28.

Gyakorlatorientált tréning az INTREN szakmai támogatásával a Google Ads kampány létrehozásának és optimalizálásának technikájáról és trükkjeiről, egészen a kezdő lépésektől. május 31., 08.30 - 14.00

Egyre több az aktív, fizetőképes ötvenes és hatvanas fogyasztó - a te célcsoportodban is. Elmondjuk, hogyan kommunikálj velük, nekik!

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop június 6-án, limitált létszámmal.

Burnout - Ismerd fel, ismerd meg és lábalj ki belőle Csatlós Csillával június 12-én!

Leendő ügyfeled már nálad van – csak észre kell venned! Az adatvezérelt marketing lehetőségei és kihívásai. Hogyan szerezz új ügyfeleket digitális marketinggel, hogyan tartsd meg a régieket? Weboldal-monitoring, tartalommarketing, email-marketing június 12-én.

Egy laza szakmai délután szuper előadásokkal, influencer best practice-ekkel és borkóstolással! Ráadásul igazi influencereket is kérdezhettek majd!

A Pont Itt gasztro/szállás/utazás szaklap idén is meghirdeti a hazai Horeca-szakma körében legrangosabb, leglátványosabb design versenyét, a ma már igazi nemzetközi brandnek számító Gastro&Hotel Design Award-ot. Nevezési határidő: július 5.