Beütnek-e a feltűzhető minikamerák?

„Az élet tele van izgalmas pillanatokkal, amit anélkül a legjobb élvezni, ha nem kell hozzá a mobilunkat vagy fényképezőgépet keresgélni, csak tudni, hogy annak minden mozzanatát megőriztük” – így vezetik be közösségi finanszírozós kampányukat a hordható és naponta változtatható dizájnú kamera tervezői, akik divatcikként árulnák digitális kiegészítőjüket.  

A YOLO generációra és az elmúlt évek FOMO (Fear Of Missing Out) jelenségére, vagyis a lemaradni semmiről nem akaró felhasználók lelkesedésére épít egy startup, amely lefejlesztette A kör című film kitűzőként hordható minikameráját. Az állandó online jelenlét frusztrációját feldolgozó filmmel ellentétben a high-tech rajongó elektronikus mérnökökből álló csapat a kamerájának ötletében inkább a mindennapok legfontosabb pillanatainak megörökítésének élményét szeretné láttatni – amit minden kütyünél egyszerűbb használni.

Az apró kamera elnevezését is gyorsan letudták Fomo-val, amit egyetlen gombbal kell ki- és bekapcsolni, két mágneslappal ruhánk bármelyik részére feltűzni, a rápattintható műanyag borítást pedig hangulatunktól függően akár naponta cserélni. És ennél több részletet nagyon nem is tudunk meg róla az oldalukon sem.

 

Ahogy azt sem tudni biztosan, hogy ez vagy a szintén az elmúlt hónapokban megjelent Benjamin Button névre keresztelt kamera alapötlete volt-e meg hamarabb, mindenesetre funkciójában, kinézetében és paramétereiben mindkettő tökéletesen megegyezik. Talán azzal a különbséggel – amiről a Wearable is ír –, hogy utóbbiba direkt nem terveztek az adatátvitelhez szükséges Bluetooth-szos és wifis kapcsolatot, csak egy USB-csatlakoztatóval lehet a számítógépre vagy mobilra tölteni a fotókat vagy kisvideókat. Benjaminnal ugyanis azokat a helikopter szülőket célozták meg, akik minden pillanatban szeretnék tudni, mivel van elfoglalva a gyerekük, és cseperedésük egyetlen pillanatáról sem szeretnének lemaradni – beleértve az első kimondott szót, az első lépést, vagy az első tejfog kihullásának több dimenziós megörökítését.

A Benjamin Button kamerát is a Kickstarteren pörgették meg még júniusban, sőt, a duplája is összejött az első darabok gyártásához szükséges összegnek, egy hónappal később azonban törölték a kampányukat. Néhány napja a Medium mikroblogon megjelent posztjukban arra hivatkoztak, hogy egyenesen gazdasági öngyilkosság lett volna a Kicstarteres-kampányukra alapítva beindítani vállalkozásukat. Mert a mögötte futó szoftver legyártása jóval nagyobb összeget igényel, amivel egy GoPro vagy Samsung hardver-óriás bármikor gond nélkül megbirkózik, de a hozzájuk hasonló kiscégeknek ehhez előbb komolyabb befektetőket kell szereznie.

Nagy kérdés, ez hogyan sikerül majd a Fomo-nak. Mindenesetre kampányt ők is indítottak augusztus elején, nekik is összegyűlt már az első körben tervezett összeg, 39 dollárért pedig még mindig bárki leadhatja előrendelését a kitűző-kamerára.

A sorozatot a Telenor támogatja.

 

Szekeres Andrea
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Az első benyomás megismételhetetlen. Légy rá felkészülve! Konferencia a POME-ról és fontosságáról szeptember 21-én

A verseny célja, hogy megtaláljuk és díjazzuk a legszebben tervezett és kivitelezett médiatermékeket Magyarországon. Weboldalakat, alkalmazásokat, tévéműsorokat, magazinokat és más nyomtatott kiadványokat lehet nevezni. Meghosszabbított nevezési határidő: szeptember 22.

Célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Hosszabbított nevezési határidő: 09.22.

Szeptember 28-án ismét Gyógyszerkommunikációs konferencia. Fókuszban a technológiai fejlődés előnyei és kihívásai: E-recept, Data Science, okos eszközök.

A 2017. október 4-én megrendezésre kerülő rendezvényen a nyomdaipar és marketing találkozik egymással!

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Nevezési határidő: október 6.

Mindennapi marketing a turizmusban – adatelemzés, szegmentálás, termékfejlesztés és kommunikáció a gyakorlatban. Turisztikai marketing konferencia 2.0 október 10-én.

Workshop a Kreatív szervezésében a Sakkom Interaktív szakmai támogatásával. Október 11.

Október 12-én ismét Youtube hajó a Google és a Kreatív szervezésében!

Elindult a Lollipop 2017 nevezési időszaka. A verseny célja: kreatív btl-megoldások és kapcsolódó kommunikációs kampányok díjazása. Nevezési határidő: 2017.10.13.

Cél: a reklám- és tágabb értelemben vett kommunikációs ipar gyártói oldalának legkiválóbb megoldásait jutalmazni. Nevezési határidő: október 27.