Beütnek-e a feltűzhető minikamerák?

„Az élet tele van izgalmas pillanatokkal, amit anélkül a legjobb élvezni, ha nem kell hozzá a mobilunkat vagy fényképezőgépet keresgélni, csak tudni, hogy annak minden mozzanatát megőriztük” – így vezetik be közösségi finanszírozós kampányukat a hordható és naponta változtatható dizájnú kamera tervezői, akik divatcikként árulnák digitális kiegészítőjüket.  

A YOLO generációra és az elmúlt évek FOMO (Fear Of Missing Out) jelenségére, vagyis a lemaradni semmiről nem akaró felhasználók lelkesedésére épít egy startup, amely lefejlesztette A kör című film kitűzőként hordható minikameráját. Az állandó online jelenlét frusztrációját feldolgozó filmmel ellentétben a high-tech rajongó elektronikus mérnökökből álló csapat a kamerájának ötletében inkább a mindennapok legfontosabb pillanatainak megörökítésének élményét szeretné láttatni – amit minden kütyünél egyszerűbb használni.

Az apró kamera elnevezését is gyorsan letudták Fomo-val, amit egyetlen gombbal kell ki- és bekapcsolni, két mágneslappal ruhánk bármelyik részére feltűzni, a rápattintható műanyag borítást pedig hangulatunktól függően akár naponta cserélni. És ennél több részletet nagyon nem is tudunk meg róla az oldalukon sem.

 

Ahogy azt sem tudni biztosan, hogy ez vagy a szintén az elmúlt hónapokban megjelent Benjamin Button névre keresztelt kamera alapötlete volt-e meg hamarabb, mindenesetre funkciójában, kinézetében és paramétereiben mindkettő tökéletesen megegyezik. Talán azzal a különbséggel – amiről a Wearable is ír –, hogy utóbbiba direkt nem terveztek az adatátvitelhez szükséges Bluetooth-szos és wifis kapcsolatot, csak egy USB-csatlakoztatóval lehet a számítógépre vagy mobilra tölteni a fotókat vagy kisvideókat. Benjaminnal ugyanis azokat a helikopter szülőket célozták meg, akik minden pillanatban szeretnék tudni, mivel van elfoglalva a gyerekük, és cseperedésük egyetlen pillanatáról sem szeretnének lemaradni – beleértve az első kimondott szót, az első lépést, vagy az első tejfog kihullásának több dimenziós megörökítését.

A Benjamin Button kamerát is a Kickstarteren pörgették meg még júniusban, sőt, a duplája is összejött az első darabok gyártásához szükséges összegnek, egy hónappal később azonban törölték a kampányukat. Néhány napja a Medium mikroblogon megjelent posztjukban arra hivatkoztak, hogy egyenesen gazdasági öngyilkosság lett volna a Kicstarteres-kampányukra alapítva beindítani vállalkozásukat. Mert a mögötte futó szoftver legyártása jóval nagyobb összeget igényel, amivel egy GoPro vagy Samsung hardver-óriás bármikor gond nélkül megbirkózik, de a hozzájuk hasonló kiscégeknek ehhez előbb komolyabb befektetőket kell szereznie.

Nagy kérdés, ez hogyan sikerül majd a Fomo-nak. Mindenesetre kampányt ők is indítottak augusztus elején, nekik is összegyűlt már az első körben tervezett összeg, 39 dollárért pedig még mindig bárki leadhatja előrendelését a kitűző-kamerára.

A sorozatot a Telenor támogatja.

 

Szekeres Andrea
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Gyakorlatorientált tréning az INTREN szakmai támogatásával a Google Ads kampány létrehozásának és optimalizálásának technikájáról és trükkjeiről, egészen a kezdő lépésektől. január 28., 08.30 - 14.00

Gyere, ünnepelj velünk a Best.net díjátadóján! Helyszín: Story Budapest (1075 Budapest Kazinczy utca 21.) Időpont: 2020. január 29. kapunyitás: 19:00, pontos kezdés: 19:30

2019 legdíjazottabb ügynökségeinek és megbízóinak estéje. A 2019-es Kreatív-MAKSZ M+Lista és a Kreatív PR Toplista helyezettjeinek díjazása. Időpont: 2020. február 11.

A HRKOMM Award 2019 nyertes pályázatainak bemutatása február 13-án.

Február 18-án ismét megrendezzük a Kreatív szaklap PR-workshopját, ahol a résztvevők megismerkedhetnek a 2019-es év kiemelkedő PR-kampányaival.

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Nevezési határidő: február 21.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra február 27-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

HR workshop az FMCG és a kereskedelem-piac szereplői számára A workshop célja: HR-finomhangolás az élelmiszer kiskereskedelmi szektort és az élelmiszergyártó cégeket terhelő munkaerőhiány-állapotok közepette, a hatékonyság növelése, a versenyképesség megtartása érdekében.

Ismerd meg a legújabb üzleti trendeket és módszereket, majd próbáld ki a tanultakat március 4-én!

GYÓGYKOMM március 12-én!

Mit tehet az ember a környezetért a saját munkahelyén - és hogyan tegye mindezt a vállalati kultúra részévé? Gyakorlati tippek, információk a témában.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop április 2-án, limitált létszámmal.

Az FMCG és kereskedelmi szektor kiemelkedő éves eseménye! Dátum: 2020. május 13-14. Helyszín: Saliris Resort Spa & Konferencia Hotel, Egerszalók