Az okoszárnak tényleg elég azt mondani, hogy Szezám tárulj!

Persze, csak ha nagyon akarjuk, mert igazából még ennyi sem kell. Az ajtóra szerelt Teodoor már a lépcsőházban érzékeli a lakás tulajdonosát, és amint az ajtó elé lép, egyből nyitja is azt. És ha ez igaz, a végén még tényleg ilyen kütyü fogja megoldani a kulcscsomók utáni táskában kotorászás problémáját. 

Szlovén fejlesztők akarják ugyanis piacra dobni a világ első és egyben legkisebb okoszárját, amihez se kulcs, se kártya nem kell, és még csak meg sem kell érintenünk. Néhány nappal ezelőtt be is mutatták Teodoort, ám a hozzáértők egyelőre csak a róla készült fotók alapján tapogatóznak, vajon hogyan működhet, és egyáltalán kell-e ez az emberiségnek. A Grand View Research piackutató cég szerint nagyon is. Egyik legutóbbi felmérésükben azt jósolják, hogy 2024-re a globális piacon 24 milliárd dollárnyi üzletet kötnek meg az intelligens zártechnológia felett, a legnagyobb zárszerkezet-gyártók pedig már most azon dolgoznak, hogy minél biztonságosabb, minél egyszerűbben kezelhető digitalizált megoldásokkal álljanak elő, és lehetőleg mindenki másnál előbb.

 

„Sok kulcs nélküli intelligens, biztonsági zár van már a piacon, mi azonban egy olyat akartunk tervezni, amellyel lakásajtónk nyitásához, zárásához tényleg nem kell használni a kezünket” – fogalmazott Martin Koterle, a Teodoor ügyvezetője a Digital Trends cikkében.

Az egyszerű gömbkilincsre hasonlító kütyünek saját applikációja van, amely titkosított, biztonsági algoritmusok segítségével azonosítja be a felhasználót, de működéséhez persze wifi vagy bluetooth-kapcsolat kell. Az okoszárral felszerelt ajtó mintegy 30 méteres távolságon belül érzékeli az applikációba beprogramozott személyeket, a zárat pedig akkor oldja fel, amikor nagyjából másfél méterre közelítették meg. Ha pedig valakinek ellopják vagy elhagyja a telefonját, bármely más okoseszközön a Teodoor weboldalán bejelentkezve, a jelszava megváltoztatásával tilthatja le a hozzáférést.

 

Az applikációba be lehet programozni, hogy mikor nyíljon, záródjon egy ajtó, vagy egyáltalán mennyi ideig legyen nyitva – bár ezt inkább a cégek az irodáikban vagy üzleteikben fogják majd értékelni. Ugyanakkor riasztófunkcióját már bárki, az ajtó legkisebb feszegetése közben ugyanis élesedik a jelző funkciója, amiről a felhasználók egyből értesítést kapnak okoseszközükre.

Aztán ennél többet nem is lehet tudni sem a biztonsági, sem az azonosító technológia működéséről, de a cég épp nemrég jelentette be Twitteren, hogy a prototípus elkészült, működik, és hamarosan meg is futtatják a Kickstarteren. De weboldalukon az okoszárra már most is fogadnak előrendeléseket, a Bluetooth-os modellt például 99 dollárért, a wifis verzióját pedig 149 dollárért kínálják a legtöbb bejárati ajtóhoz illő fekete, ezüst és arany színben.

A sorozatot a Telenor támogatja.

(forrás: Kreatív Online)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A Magyar Instagram Körkép 3.0 kutatás eredményeinek és az Instagram legfrissebb híreinek ismertetése, a turisztikai szektorra fókuszálva. Május 30., 09:00

Pakk Csomagolásdizájn-verseny célja, hogy megtaláljuk Magyarország legszebben tervezett és kivitelezett termékcsomagolásait. Meghosszabbított nevezési határidő: május 31.

Idén tizedik alkalommal hirdetjük meg az online videótartalmak versenyét. Hosszabbított nevezési határidő: június 1.

Gyakorlatorientált tréning a SAKKOM Interaktív szakmai támogatásával a Google AdWords kampány létrehozásának és optimalizálásának technikájáról és trükkjeiről, egészen a kezdő lépésektől. június 6., 08.30 - 14.00

Nemzetközi PR Best Practices június 7-én: Nemzetközi PR vezetők esettanulmányai és vacsora az ICCO elnökségi tagjaival

Játssz komolyan! – LEGO® SERIOUS PLAY® workshop: Legózz a fejlődésért, legózz a flow élményért! Három LEGO® SERIOUS PLAY® workshop egy napon, válaszd ki a saját témádat! Időpont: június 14.

Ülj a géphez! – Facebook tréning HR-eseknek. Toborzási kampányok a Facebookon, lépésről lépésre, június 20-án.

A verseny célja, hogy díjazza az egyedi belsőépítészeti dizájnt, kreatív vendéglátóipari/hotel kommunikációt és márkamegjelenést. Nevezési határidő: 2018.06.29.

Az Élelmiszer az FMCG szektor meghatározó szaklapja új versenyt indít. A verseny célja, hogy megtaláljuk a hazai piac legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeit. Nevezési határidő: augusztus 31.