Az okoszárnak tényleg elég azt mondani, hogy Szezám tárulj!

Persze, csak ha nagyon akarjuk, mert igazából még ennyi sem kell. Az ajtóra szerelt Teodoor már a lépcsőházban érzékeli a lakás tulajdonosát, és amint az ajtó elé lép, egyből nyitja is azt. És ha ez igaz, a végén még tényleg ilyen kütyü fogja megoldani a kulcscsomók utáni táskában kotorászás problémáját. 

Szlovén fejlesztők akarják ugyanis piacra dobni a világ első és egyben legkisebb okoszárját, amihez se kulcs, se kártya nem kell, és még csak meg sem kell érintenünk. Néhány nappal ezelőtt be is mutatták Teodoort, ám a hozzáértők egyelőre csak a róla készült fotók alapján tapogatóznak, vajon hogyan működhet, és egyáltalán kell-e ez az emberiségnek. A Grand View Research piackutató cég szerint nagyon is. Egyik legutóbbi felmérésükben azt jósolják, hogy 2024-re a globális piacon 24 milliárd dollárnyi üzletet kötnek meg az intelligens zártechnológia felett, a legnagyobb zárszerkezet-gyártók pedig már most azon dolgoznak, hogy minél biztonságosabb, minél egyszerűbben kezelhető digitalizált megoldásokkal álljanak elő, és lehetőleg mindenki másnál előbb.

 

„Sok kulcs nélküli intelligens, biztonsági zár van már a piacon, mi azonban egy olyat akartunk tervezni, amellyel lakásajtónk nyitásához, zárásához tényleg nem kell használni a kezünket” – fogalmazott Martin Koterle, a Teodoor ügyvezetője a Digital Trends cikkében.

Az egyszerű gömbkilincsre hasonlító kütyünek saját applikációja van, amely titkosított, biztonsági algoritmusok segítségével azonosítja be a felhasználót, de működéséhez persze wifi vagy bluetooth-kapcsolat kell. Az okoszárral felszerelt ajtó mintegy 30 méteres távolságon belül érzékeli az applikációba beprogramozott személyeket, a zárat pedig akkor oldja fel, amikor nagyjából másfél méterre közelítették meg. Ha pedig valakinek ellopják vagy elhagyja a telefonját, bármely más okoseszközön a Teodoor weboldalán bejelentkezve, a jelszava megváltoztatásával tilthatja le a hozzáférést.

 

Az applikációba be lehet programozni, hogy mikor nyíljon, záródjon egy ajtó, vagy egyáltalán mennyi ideig legyen nyitva – bár ezt inkább a cégek az irodáikban vagy üzleteikben fogják majd értékelni. Ugyanakkor riasztófunkcióját már bárki, az ajtó legkisebb feszegetése közben ugyanis élesedik a jelző funkciója, amiről a felhasználók egyből értesítést kapnak okoseszközükre.

Aztán ennél többet nem is lehet tudni sem a biztonsági, sem az azonosító technológia működéséről, de a cég épp nemrég jelentette be Twitteren, hogy a prototípus elkészült, működik, és hamarosan meg is futtatják a Kickstarteren. De weboldalukon az okoszárra már most is fogadnak előrendeléseket, a Bluetooth-os modellt például 99 dollárért, a wifis verzióját pedig 149 dollárért kínálják a legtöbb bejárati ajtóhoz illő fekete, ezüst és arany színben.

A sorozatot a Telenor támogatja.

(forrás: Kreatív Online)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Az első benyomás megismételhetetlen. Légy rá felkészülve! Konferencia a POME-ról és fontosságáról szeptember 21-én

A verseny célja, hogy megtaláljuk és díjazzuk a legszebben tervezett és kivitelezett médiatermékeket Magyarországon. Weboldalakat, alkalmazásokat, tévéműsorokat, magazinokat és más nyomtatott kiadványokat lehet nevezni. Meghosszabbított nevezési határidő: szeptember 22.

Célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Hosszabbított nevezési határidő: 09.22.

Szeptember 28-án ismét Gyógyszerkommunikációs konferencia. Fókuszban a technológiai fejlődés előnyei és kihívásai: E-recept, Data Science, okos eszközök.

A 2017. október 4-én megrendezésre kerülő rendezvényen a nyomdaipar és marketing találkozik egymással!

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Nevezési határidő: október 6.

Mindennapi marketing a turizmusban – adatelemzés, szegmentálás, termékfejlesztés és kommunikáció a gyakorlatban. Turisztikai marketing konferencia 2.0 október 10-én.

Workshop a Kreatív szervezésében a Sakkom Interaktív szakmai támogatásával. Október 11.

Október 12-én ismét Youtube hajó a Google és a Kreatív szervezésében!

Elindult a Lollipop 2017 nevezési időszaka. A verseny célja: kreatív btl-megoldások és kapcsolódó kommunikációs kampányok díjazása. Nevezési határidő: 2017.10.13.

Cél: a reklám- és tágabb értelemben vett kommunikációs ipar gyártói oldalának legkiválóbb megoldásait jutalmazni. Nevezési határidő: október 27.