Az okosóra, ami nem hagy ellustulni

A piac egyik legminimalistább okosóráját dobta piacra a Garmin márka. A fitnesz karkötőnek tervezett óra nem digitális kijelzővel, hanem egy klasszikus óramutatós számlap két apró sávjával naplózza a mozgásunkat. Újabb digitális kütyü a Kreatív és a Telenor közös rovatában.

A Garmin márka számos GPS-es órájával és fitnesz karkötőjével hagyott már nyomot a hordható technika világában, a dizájnra viszont eddig keveset adott. Az új Vívomove aktivitáskövető kütyüje bár megdöbbentően egyszerű, mégis stílusos lett. Az analóg számlappal ellátott okoseszköz inkább hasonlít egy klasszikus órára, mint egy fitnesz karkötőre - írja a Digitaltrends.

Az órává hekkelt fitnesz karperec szíja ízlés szerint cserélhető, ötven méterig vízálló, és akkumulátorral tölthető. Egyediségét pedig pont a korlátozott tudása adja. Mindössze a számlapon lévő két vékony sáv jelzi a beépített lépésszámlálóval és gyorsulásérzékelővel együtt a napi teljesítményünket: az egyik csík a mozgást, a másik a napi passzív időtartamot mutatja meg. Minél pirosabb a sáv, annál inkább szüksége van viselőjének a mozgásra, és ez csak akkor fog eltűnni, ha elkezd gyalogolni vagy futni. Pihenés közben pedig az alvás hosszát és minőségét figyeli. Az órába épített szenzoroknak és a Garmin Connect alkalmazásnak köszönhetően az adatok egy okostelefonnal szinkronizálhatók. A Vívomove műanyagszíjas alapdarabja 150 dollárért kapható, de a bőrszíjas és acél óraművel felszerelt változata már 300 dollárba kerül.

A testen hordható elektronika jó néhány évvel ezelőtt megvetette lábát a sport világában. A telekommunikációs cégek után sportszergyártók kezdték piacra dobni intelligens karpereceiket és óráikat. Néhány éve az elsők között volt az Adidas futóknak tervezett pulzusmérő okosórája, amely rezgéssel figyelmeztetett a szükséges pihenésre, és előre beállított audio edzésprogramot játszott le. Bluetooth-szal az okostelefonhoz csatlakoztatva pedig arra is jó volt, hogy a begyűjtött adatokkal megmutassa, mennyire volt hatásos az edzés.

Ugyanakkor az aktivitáskövető kütyüket ma már egyre bonyolultabb funkciókkal látják, amelyek vezérléséhez egyre nagyobb kijelzőre van szükség. Ezt viszont egyre kevésbé akarják a gyártók, ami végül mégiscsak az ilyen minimál okoseszközök létrejöttét indokolja. A Vívomove pedig nem is akar több lenni egy egyszerű mozgásra ösztönző, mégis jól kinéző karóránál – írja a Wired.com.

A cikk megjelenését a Telenor támogatta!

(forrás: Kreatív Online)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Az első benyomás megismételhetetlen. Légy rá felkészülve! Konferencia a POME-ról és fontosságáról szeptember 21-én

A verseny célja, hogy megtaláljuk és díjazzuk a legszebben tervezett és kivitelezett médiatermékeket Magyarországon. Weboldalakat, alkalmazásokat, tévéműsorokat, magazinokat és más nyomtatott kiadványokat lehet nevezni. Meghosszabbított nevezési határidő: szeptember 22.

Célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Hosszabbított nevezési határidő: 09.22.

Szeptember 28-án ismét Gyógyszerkommunikációs konferencia. Fókuszban a technológiai fejlődés előnyei és kihívásai: E-recept, Data Science, okos eszközök.

A 2017. október 4-én megrendezésre kerülő rendezvényen a nyomdaipar és marketing találkozik egymással!

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Nevezési határidő: október 6.

Mindennapi marketing a turizmusban – adatelemzés, szegmentálás, termékfejlesztés és kommunikáció a gyakorlatban. Turisztikai marketing konferencia 2.0 október 10-én.

Workshop a Kreatív szervezésében a Sakkom Interaktív szakmai támogatásával. Október 11.

Október 12-én ismét Youtube hajó a Google és a Kreatív szervezésében!

Elindult a Lollipop 2017 nevezési időszaka. A verseny célja: kreatív btl-megoldások és kapcsolódó kommunikációs kampányok díjazása. Nevezési határidő: 2017.10.13.

Cél: a reklám- és tágabb értelemben vett kommunikációs ipar gyártói oldalának legkiválóbb megoldásait jutalmazni. Nevezési határidő: október 27.