Az okosóra, ami nem hagy ellustulni

A piac egyik legminimalistább okosóráját dobta piacra a Garmin márka. A fitnesz karkötőnek tervezett óra nem digitális kijelzővel, hanem egy klasszikus óramutatós számlap két apró sávjával naplózza a mozgásunkat. Újabb digitális kütyü a Kreatív és a Telenor közös rovatában.

A Garmin márka számos GPS-es órájával és fitnesz karkötőjével hagyott már nyomot a hordható technika világában, a dizájnra viszont eddig keveset adott. Az új Vívomove aktivitáskövető kütyüje bár megdöbbentően egyszerű, mégis stílusos lett. Az analóg számlappal ellátott okoseszköz inkább hasonlít egy klasszikus órára, mint egy fitnesz karkötőre - írja a Digitaltrends.

Az órává hekkelt fitnesz karperec szíja ízlés szerint cserélhető, ötven méterig vízálló, és akkumulátorral tölthető. Egyediségét pedig pont a korlátozott tudása adja. Mindössze a számlapon lévő két vékony sáv jelzi a beépített lépésszámlálóval és gyorsulásérzékelővel együtt a napi teljesítményünket: az egyik csík a mozgást, a másik a napi passzív időtartamot mutatja meg. Minél pirosabb a sáv, annál inkább szüksége van viselőjének a mozgásra, és ez csak akkor fog eltűnni, ha elkezd gyalogolni vagy futni. Pihenés közben pedig az alvás hosszát és minőségét figyeli. Az órába épített szenzoroknak és a Garmin Connect alkalmazásnak köszönhetően az adatok egy okostelefonnal szinkronizálhatók. A Vívomove műanyagszíjas alapdarabja 150 dollárért kapható, de a bőrszíjas és acél óraművel felszerelt változata már 300 dollárba kerül.

A testen hordható elektronika jó néhány évvel ezelőtt megvetette lábát a sport világában. A telekommunikációs cégek után sportszergyártók kezdték piacra dobni intelligens karpereceiket és óráikat. Néhány éve az elsők között volt az Adidas futóknak tervezett pulzusmérő okosórája, amely rezgéssel figyelmeztetett a szükséges pihenésre, és előre beállított audio edzésprogramot játszott le. Bluetooth-szal az okostelefonhoz csatlakoztatva pedig arra is jó volt, hogy a begyűjtött adatokkal megmutassa, mennyire volt hatásos az edzés.

Ugyanakkor az aktivitáskövető kütyüket ma már egyre bonyolultabb funkciókkal látják, amelyek vezérléséhez egyre nagyobb kijelzőre van szükség. Ezt viszont egyre kevésbé akarják a gyártók, ami végül mégiscsak az ilyen minimál okoseszközök létrejöttét indokolja. A Vívomove pedig nem is akar több lenni egy egyszerű mozgásra ösztönző, mégis jól kinéző karóránál – írja a Wired.com.

A cikk megjelenését a Telenor támogatta!

(forrás: Kreatív Online)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A Pont Itt gasztro/szállás/utazás szaklap idén is meghirdeti a hazai Horeca-szakma körében legrangosabb, leglátványosabb design versenyét, a ma már igazi nemzetközi brandnek számító Gastro&Hotel Design Award-ot. Nyári ráadás! Végleges nevezési határidő: július 31.

Mentes-M Díj újra! Megújult és új kategóriákkal idén is keressük a legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeket hazánkban! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

Keressük Magyarország legszebb, legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásait! Nevezési határidő: 2019.08.30.

Találkozunk szeptemberben! Gyertek el, egyszerre két szakmai konferenciát is adunk a Nagy Kreatív Márkanap két hajóján. Egy egész nap az A38-on együtt! 2019.09.04.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A szeptember 6-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop szeptember 12-én, limitált létszámmal.

Az Üzlet és Pszichológia és a hrpwr.hu ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 3.0 szakmai konferencia szeptember 26-án.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus