Az okosóra, ami nem hagy ellustulni

A piac egyik legminimalistább okosóráját dobta piacra a Garmin márka. A fitnesz karkötőnek tervezett óra nem digitális kijelzővel, hanem egy klasszikus óramutatós számlap két apró sávjával naplózza a mozgásunkat. Újabb digitális kütyü a Kreatív és a Telenor közös rovatában.

A Garmin márka számos GPS-es órájával és fitnesz karkötőjével hagyott már nyomot a hordható technika világában, a dizájnra viszont eddig keveset adott. Az új Vívomove aktivitáskövető kütyüje bár megdöbbentően egyszerű, mégis stílusos lett. Az analóg számlappal ellátott okoseszköz inkább hasonlít egy klasszikus órára, mint egy fitnesz karkötőre - írja a Digitaltrends.

Az órává hekkelt fitnesz karperec szíja ízlés szerint cserélhető, ötven méterig vízálló, és akkumulátorral tölthető. Egyediségét pedig pont a korlátozott tudása adja. Mindössze a számlapon lévő két vékony sáv jelzi a beépített lépésszámlálóval és gyorsulásérzékelővel együtt a napi teljesítményünket: az egyik csík a mozgást, a másik a napi passzív időtartamot mutatja meg. Minél pirosabb a sáv, annál inkább szüksége van viselőjének a mozgásra, és ez csak akkor fog eltűnni, ha elkezd gyalogolni vagy futni. Pihenés közben pedig az alvás hosszát és minőségét figyeli. Az órába épített szenzoroknak és a Garmin Connect alkalmazásnak köszönhetően az adatok egy okostelefonnal szinkronizálhatók. A Vívomove műanyagszíjas alapdarabja 150 dollárért kapható, de a bőrszíjas és acél óraművel felszerelt változata már 300 dollárba kerül.

A testen hordható elektronika jó néhány évvel ezelőtt megvetette lábát a sport világában. A telekommunikációs cégek után sportszergyártók kezdték piacra dobni intelligens karpereceiket és óráikat. Néhány éve az elsők között volt az Adidas futóknak tervezett pulzusmérő okosórája, amely rezgéssel figyelmeztetett a szükséges pihenésre, és előre beállított audio edzésprogramot játszott le. Bluetooth-szal az okostelefonhoz csatlakoztatva pedig arra is jó volt, hogy a begyűjtött adatokkal megmutassa, mennyire volt hatásos az edzés.

Ugyanakkor az aktivitáskövető kütyüket ma már egyre bonyolultabb funkciókkal látják, amelyek vezérléséhez egyre nagyobb kijelzőre van szükség. Ezt viszont egyre kevésbé akarják a gyártók, ami végül mégiscsak az ilyen minimál okoseszközök létrejöttét indokolja. A Vívomove pedig nem is akar több lenni egy egyszerű mozgásra ösztönző, mégis jól kinéző karóránál – írja a Wired.com.

A cikk megjelenését a Telenor támogatta!

(forrás: Kreatív Online)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

PR workshop a Prizma Kreatív PR Díj kiemelkedő kampányainak bemutatására január 25-én.

2017 legdíjazottabb ügynökségeinek és megbízóinak estéje. A 2017-es Kreatív-MAKSZ M+Lista és a Kreatív PR Toplista helyezettjeinek díjazása. Időpont: 2018. február 7.

A HRKOMM Award 2017 győztes pályázatainak bemutatása. Időpont: 2018. február 13.

Digital Pharma: gyógyszerkommunikációs konferencia március 1-jén.

Toborzásaink kiegészítése LinkedIn kampányokkal. Mire jó, hogyan használható, kinek érdemes, kinek nem? Március 6., 08:30

Gyakorlati Facebook útmutató: Recrutiment branding a gyakorlatban, eszközök és lépések több és releváns jelentkezőért. Március 6., 13:00

Kétnapos konferenciákon az FMCG és a kereskedelmi szakma legégetőbb problémáira és kérdésekre keressük a választ. 

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Nevezési határidő: március 09.