Az okoslabda remek dobszólót ad, ha pattogtatják

Azt mondják, a zenészek szerencsések, mert képzelőerejüket és kreativitásukat mindig edzésben tudják tartani a legegyszerűbb motívumok szerzésével is. Hogy ezt az érzést zenei tudás és hangszer nélkül is bárki megtapasztalhassa, két srác lefejlesztett egy kislabdát, amit elég csak pattogtatni ahhoz, hogy úgy érezzük, zenélünk. 

Az OddBall lényegében egy dobálható dobszerkezetnek készült, amelyben a nyomás- és mozgásérzékelők automatikusan aktiválódnak, ahogy a labda egy felülethez ér, vagy a legapróbb mértékben is megkocogtatják annak felszínét. Bármelyik is történik, egyből felismerhető lesz valamilyen dobhang, amelyet a hozzá fejlesztett mobilalkalmazásból lehet kinyerni Bluetooth-szon keresztül. Az alkalmazásba ugyanis különböző hangmintákat töltöttek, amelyek attól függően szólalnak meg, hogy milyen felülethez ér, milyen gyorsan vagy milyen irányban pattan vissza a kislabda  írja cikkében a Digital Trends.

 

Az OddBall mögötti legfontosabb gondolatunk az volt, hogy legyen egy olyan eszköz, amely az ember intuitív képességére hagyatkozva, bárkihez eljuttatja a zenét. A zenét, amelyhez nem kell hangszert venni, kottából gyakorolni, vagy különórákra járni. Így jött a labda ötlete. Labdázni úgyis mindenki szeret, és van is egy jellegzetes zenei ritmikája, ahogyan pattog"  mondta az Oddballról a korábban az Apple-nél fejlesztőként dolgozó Pasquale Totaro, a szerkezet egyik feltalálója.

Totaro szerint az applikáció segítségével gyakorlatilag bármilyen ismert számot el lehet játszani, és persze a felhasználó által komponált zene a közösségi oldalakon is megosztható. Az ügyesebb, haladó labdázók több golyóval is zsonglőrködhetnek, amelyeket ha különböző hangszerek jellegzetes hangjaival kötnek össze, akár egy komplett zenekari művet is kipattogtathatnak.

Azt nem tudni, milyen jövő vár erre a kis kütyüre, mindenesetre néhány napja elindult mögötte egy Kickstarter-kampány, amelyben a zenegolyót 77,5 dollárért (~22 ezer forintért) lehet előrendelni, és már a megcélzott összeg kétszerese is összejött. 

A sorozatot a Telenor támogatja.

Szekeres Andrea
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Mentes-M Díj újra! Megújult és új kategóriákkal idén is keressük a legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeket hazánkban! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

Keressük Magyarország legszebb, legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásait! Nevezési határidő: 2019.08.30.

Találkozunk szeptemberben! Gyertek el, egyszerre két szakmai konferenciát is adunk a Nagy Kreatív Márkanap két hajóján. Egy egész nap az A38-on együtt! 2019.09.04.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A szeptember 6-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop szeptember 12-én, limitált létszámmal.

Az Üzlet és Pszichológia és a hrpwr.hu ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 3.0 szakmai konferencia szeptember 26-án.

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Nevezési határidő: október 4.

Az eladásösztönző marketing titkai: élmény, adat, taktika. Hogyan ötvözzük az adatokat az élményekkel? Influencerek és eladásösztönzés tartalommarketinggel – jó és rossz példákon keresztül. Tudatos fogyasztó vs. Promo érzékenység – minden kiderül a proMO2019 workshopon! (x)

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Zöld marketing és kommunikáció Itt a zöldár! A tudatos fogyasztók már átlátnak a greenwashingon, de mi jön ezután? Save the date: 2019.10.10.