Az okoslabda remek dobszólót ad, ha pattogtatják

Azt mondják, a zenészek szerencsések, mert képzelőerejüket és kreativitásukat mindig edzésben tudják tartani a legegyszerűbb motívumok szerzésével is. Hogy ezt az érzést zenei tudás és hangszer nélkül is bárki megtapasztalhassa, két srác lefejlesztett egy kislabdát, amit elég csak pattogtatni ahhoz, hogy úgy érezzük, zenélünk. 

Az OddBall lényegében egy dobálható dobszerkezetnek készült, amelyben a nyomás- és mozgásérzékelők automatikusan aktiválódnak, ahogy a labda egy felülethez ér, vagy a legapróbb mértékben is megkocogtatják annak felszínét. Bármelyik is történik, egyből felismerhető lesz valamilyen dobhang, amelyet a hozzá fejlesztett mobilalkalmazásból lehet kinyerni Bluetooth-szon keresztül. Az alkalmazásba ugyanis különböző hangmintákat töltöttek, amelyek attól függően szólalnak meg, hogy milyen felülethez ér, milyen gyorsan vagy milyen irányban pattan vissza a kislabda  írja cikkében a Digital Trends.

 

Az OddBall mögötti legfontosabb gondolatunk az volt, hogy legyen egy olyan eszköz, amely az ember intuitív képességére hagyatkozva, bárkihez eljuttatja a zenét. A zenét, amelyhez nem kell hangszert venni, kottából gyakorolni, vagy különórákra járni. Így jött a labda ötlete. Labdázni úgyis mindenki szeret, és van is egy jellegzetes zenei ritmikája, ahogyan pattog"  mondta az Oddballról a korábban az Apple-nél fejlesztőként dolgozó Pasquale Totaro, a szerkezet egyik feltalálója.

Totaro szerint az applikáció segítségével gyakorlatilag bármilyen ismert számot el lehet játszani, és persze a felhasználó által komponált zene a közösségi oldalakon is megosztható. Az ügyesebb, haladó labdázók több golyóval is zsonglőrködhetnek, amelyeket ha különböző hangszerek jellegzetes hangjaival kötnek össze, akár egy komplett zenekari művet is kipattogtathatnak.

Azt nem tudni, milyen jövő vár erre a kis kütyüre, mindenesetre néhány napja elindult mögötte egy Kickstarter-kampány, amelyben a zenegolyót 77,5 dollárért (~22 ezer forintért) lehet előrendelni, és már a megcélzott összeg kétszerese is összejött. 

A sorozatot a Telenor támogatja.

Szekeres Andrea
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Tervezzük meg együtt a munkavállalód élményét! Időpont: szeptember 28.

Gyógyszerkommunikációs konferencia - Future Pharma október 2-án.

Konferencia a mentes termékek piacáról Időpont: október 3., 10.00 - 17.00

Az Élelmiszer az FMCG szektor meghatározó szaklapja új versenyt indít. A verseny célja, hogy megtaláljuk a hazai piac legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeit. Díjátadó: október 3., 18.00, Corner Rendezvényterem

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Nevezési határidő: október 5.

Célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Díjátadó: október 9., 19.00

Coaching eszközök a gyakorlatban hr-eseknek, coaching szemléletű vezetőknek és coachoknak október 11-én.

Kreatív btl-megoldások és kapcsolódó kommunikációs kampányok versenye. Nevezési határidő: 10.12.

Gyakorlati útmutató lépésről lépésre október 16-án.

Cél: a reklám- és tágabb értelemben vett kommunikációs ipar gyártói oldalának legkiválóbb megoldásait jutalmazni. Nevezési határidő: október 31.

Részletes program hamarosan! 2018. november 15.