Az okoslabda remek dobszólót ad, ha pattogtatják

Azt mondják, a zenészek szerencsések, mert képzelőerejüket és kreativitásukat mindig edzésben tudják tartani a legegyszerűbb motívumok szerzésével is. Hogy ezt az érzést zenei tudás és hangszer nélkül is bárki megtapasztalhassa, két srác lefejlesztett egy kislabdát, amit elég csak pattogtatni ahhoz, hogy úgy érezzük, zenélünk. 

Az OddBall lényegében egy dobálható dobszerkezetnek készült, amelyben a nyomás- és mozgásérzékelők automatikusan aktiválódnak, ahogy a labda egy felülethez ér, vagy a legapróbb mértékben is megkocogtatják annak felszínét. Bármelyik is történik, egyből felismerhető lesz valamilyen dobhang, amelyet a hozzá fejlesztett mobilalkalmazásból lehet kinyerni Bluetooth-szon keresztül. Az alkalmazásba ugyanis különböző hangmintákat töltöttek, amelyek attól függően szólalnak meg, hogy milyen felülethez ér, milyen gyorsan vagy milyen irányban pattan vissza a kislabda  írja cikkében a Digital Trends.

 

Az OddBall mögötti legfontosabb gondolatunk az volt, hogy legyen egy olyan eszköz, amely az ember intuitív képességére hagyatkozva, bárkihez eljuttatja a zenét. A zenét, amelyhez nem kell hangszert venni, kottából gyakorolni, vagy különórákra járni. Így jött a labda ötlete. Labdázni úgyis mindenki szeret, és van is egy jellegzetes zenei ritmikája, ahogyan pattog"  mondta az Oddballról a korábban az Apple-nél fejlesztőként dolgozó Pasquale Totaro, a szerkezet egyik feltalálója.

Totaro szerint az applikáció segítségével gyakorlatilag bármilyen ismert számot el lehet játszani, és persze a felhasználó által komponált zene a közösségi oldalakon is megosztható. Az ügyesebb, haladó labdázók több golyóval is zsonglőrködhetnek, amelyeket ha különböző hangszerek jellegzetes hangjaival kötnek össze, akár egy komplett zenekari művet is kipattogtathatnak.

Azt nem tudni, milyen jövő vár erre a kis kütyüre, mindenesetre néhány napja elindult mögötte egy Kickstarter-kampány, amelyben a zenegolyót 77,5 dollárért (~22 ezer forintért) lehet előrendelni, és már a megcélzott összeg kétszerese is összejött. 

A sorozatot a Telenor támogatja.

Szekeres Andrea
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

JobXperience – HR konferencia a még jobb hangulatú munkahelyekért. Időpont: Április 02. 09:00

Konferencia az influencerek helyes bevetéséről, velük való gyümölcsöző kapcsolat kialakításáról, konzekvens imázsépítésről, hatékony eladásösztönzésről, saját tartalmak gyártásáról, külföldiek adaptálásáról április 4-én!

A CMA nevezései között ismét keressük az elmúlt év legjobb tartalomalapú marketingmegoldásait! Új versenyünkre, az Influra az elmúlt két év legjobb, influencerek bevonásával készített marketing-, PR- és kommunikációs kampányait és aktivitásait várjuk. Nevezési határidő: április 11.

Idei kétnapos konferenciánk fókuszában a fogyasztó lesz. Dátum: 2019.04.25-16. Helyszín: Avalon Resort&SPA, Miskolc