Az okosfogkefével hat másodpercnél is megállhat a fogmosás

Az Unobrush tervezői szerint ennyi is elég lesz a jövőben fogaink tisztításához, amihez még csak a kezünket sem kell mozgatni. Erre a műanyagra ugyanis elég csak ráharapni, majd hagyni, hogy tegye a dolgát magától.

A legalább két percig tartó fogmosással számolt le az Unobrush dán tervezőcsapata, amely úgy álmodta meg az okosfogkefét, hogy az még csak formájában se közelítse meg a klasszikus ősét. Helyette egy olyan orvosi eszköztárban is használt puha, szivacsos anyagból készült fúvókaszerű rengeteggel látta el az eszközt, amely egészen apró, folyamatosan pulzáló rezgésekkel képes megtisztítani az összes fogat egyszerre. Vagyis gyakorlatilag olyan, mint egy hiperaktív fogvédő – írja cikkében a Digital Trends.

Évekig kísérleteztek azzal, hogy milyen anyagból készítsék a műanyag fogónyélre rápattintható tisztítószerkezetet, míg végül a habszivacsszerű - egyébként matracokhoz és cipőbetétekhez is használt - poliuretán mellett döntöttek. A fogkefe aktiválása után az ezekből kialakított kis apró habszivacs-sörték villámgyors súrlódó mozgásba kezdenek, majd az eszköz minden részére továbbítva a rezgéseket képesek egyszerre megtisztítani az összes fogat és az ínyeket. Az Unofoam néven szabadalmaztatott anyag kapcsán a British Medical Journal folyóiratban megjelent egy tanulmány, amelyben arról írnak, hogy ez az anyag a klasszikus fogkefékhez képest csak kis mértékben rendelkezik jobb tiszítóhatással, de mivel a legtöbben rossz technikával mosnak fogat, így végeredményben az Unobrush - aminél semmire nem kell használójának figyelnie - mégiscsak kétszer hatékonyabbnak bizonyult.

A habszivaccsal felszerelt eszköz kialakítását úgy oldották meg, hogy a szájba véve minden fogsorhoz illeszkedjen, a korábban puhább sörtéjű keféhez szokott, érzékenyebb fogúak ugyanúgy használhatják, mint például az állandó fogszabályzót viselők. A fejlesztők szerint a különleges technológiának köszönhetően az eszköz hat másodperc alatt képes feltérképezni és megszabadítani a lepedéktől a fog felszín és a fogközi barázdák 99,9 százalékát. 

És ez a hat másodperc máris hihetőbbnek tűnik akkor, ha azt vesszük, hogy a fogorvosok által javasolt két perces fogmosással a fogak egyenkénti tisztítására a hagyományos fogkefével 3,74 másodperc jut. Mivel azonban az Unobrush egyszerre dolgozik a két fogsoron, ezért így két másodperccel még több idő is jut egy-egy fogra. 

Hasonló megoldással már tavaly is lehetett találkozni Amabrush néven, amely tíz másodpercben, mobilra kötve és szilikon sörtés, rezgő fogvédőként forradalmasította a fogmosást, amelyet használat után vízzel lehetett tisztítani. Az Unobrushnál még a tisztítást sem bízták csak a csapvízre, ugyanis egy olyan dokkolóállomást fejlesztettek hozzá, amely egyrészt feltölti a szerkezetet, másrészt UV-fénnyel fertőtleníti azt a baktériumoktól.

A skandináv dizájnban megálmodott töltőt és magát a habszivacsos megoldás ötletét a Microsoft két évvel ezelőtt egy innovációs díjjal jutalmazta, a néhány hete elindított Kickstarter-kampányukban tervezett összegre pedig négy óra alatt összegyűlt a pénz: a tizenöt ezer dollár helyett most épp hatszázezer körül járnak. Előrendelni 88 dollárért (~25 ezer forintért) még egy hétig lehet, aztán jövőre reményeik szerint már kétszer ennyiért is kínálgathatják saját weboldalukon keresztül.

A sorozatot a Telenor támogatja.

 

Szekeres Andrea
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye! A verseny shortlistesei és a díjazottjai pontokat szereznek az M+Listán! Meghosszabbított nevezési határidő: március 19.

Hasznos ötleteket, tapasztalatokat és gyakorlati megoldásokat mutatni a munkaerő-megtartással és -hiánnyal küzdő belső kommunikációs csapatoknak. Időpont: március 20., 09.00

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra március 22-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

JobXperience – HR konferencia a még jobb hangulatú munkahelyekért. Időpont: Április 02. 09:00

Konferencia az influencerek helyes bevetéséről, velük való gyümölcsöző kapcsolat kialakításáról, konzekvens imázsépítésről, hatékony eladásösztönzésről, saját tartalmak gyártásáról, külföldiek adaptálásáról április 4-én!

A CMA nevezései között ismét keressük az elmúlt év legjobb tartalomalapú marketingmegoldásait! Új versenyünkre, az Influra az elmúlt két év legjobb, influencerek bevonásával készített marketing-, PR- és kommunikációs kampányait és aktivitásait várjuk. Nevezési határidő: április 11.

Idei kétnapos konferenciánk fókuszában a fogyasztó lesz. Dátum: 2019.04.25-16. Helyszín: Avalon Resort&SPA, Miskolc