Az okosbukósisak segítséget hív a balesetnél

Két dolog kell ahhoz, hogy okosbukónk legyen: egy intelligens féklámpa és egy applikáció, amely egyből riaszt, ha baj van. A Cosmo Connected pont ilyen, és még csak szerelni sem kell. Egy újabb okosfelszerelés kétkerékre a Kreatív Telenorral közös Next rovatában.

Egymás után születnek az újabb ötletek arról, hogyan lehet megvédeni a lopástól kétkerekűinket, aminek köszönhetően ma már itthon is kapható például mobilnetes GPS-jeladóval felszerelt e-bringa, és lassan talán piacra kerül az a riasztós okosmarkolat is, amely lopásnál szirénázik és LED-lámpáit villogtatja. Ugyanakkor a bringások biztonsága is foglalkoztatja a fejlesztőket, ezért aztán a mozgásérzékelőt ma már arra is használják, hogy ne csak figyelje a kerékpár mozgását, de eséskor a mellé fejlesztett alkalmazáson keresztül riasztást is küldjön egy előzetesen megadott családtag telefonjára. Nagyjából ebből a gondolatból indult, de jóval olcsóbb megoldást dolgozott ki egy francia startup, amely két eszköz összekapcsolásával a világ első okosbukóját fejlesztette le – írja oldalán a kanadai Motorcycle magazin.

A Cosmo Connected névre keresztelt féklámpa ugyanis nem a motorral vagy a bringával van összekötve, hanem a lámpába épített giroszkóp érzékeli a sebességváltozást, aminek hatására a 12 apró, piros színű LED-lámpa villogni kezd. A bluetooth-kapcsolattal ellátott féklámpát direkt a sisak hátuljára applikálták, így szinte szemmagasságban villan fel abban a pillanatban, ahogy a motoros vagy a kerékpáros lassulni kezd a forgalomban, ami a jövőben talán a ráfutásos baleseteket is segít majd elkerülni.

Az alig 15 dekagramm súlyú féklámpa cellás polikarbonátból és hőálló EPDM gumilemezből készült, ami bármilyen formájú bukósisakra mágnessel rögzíthető, így akár egy családon belül többen is használhatják. A féklámpa üzemideje nyolc óra, de az USB-portján keresztül újratölthető az akksija. Fejlesztettek mellé egy applikációt is, amely esés után három perccel – ha a motoros vagy bringás közben nem állítja le a vészhívás kérését – automatikusan elküldi a GPS-koordinátákat az alkalmazásban megadott személy és a mentők részére. Az pedig már magát a mentést segíti, hogy az applikációba olyan, a baleseti ellátás során hasznos egészségügyi információt is be lehet táplálni, mint például a bringás vércsoportja, a gyógyszerérzékenysége, és tulajdonképpen bármilyen alapbetegsége. Az intelligens féklámpára az egyik közösségi finanszírozós oldalon már összegyűlt az első darabok gyártások szükséges pénz, de a cég tervei szerint ősztől 149 dollárért már bárki megrendelheti fekete és fehér színben is.

A sorozatot a Telenor támogatja.

 

 

(forrás: Kreatív Online)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Gyakorlatorientált tréning az INTREN szakmai támogatásával a Google Ads kampány létrehozásának és optimalizálásának technikájáról és trükkjeiről, egészen a kezdő lépésektől. január 28., 08.30 - 14.00

Gyere, ünnepelj velünk a Best.net díjátadóján! Helyszín: Story Budapest (1075 Budapest Kazinczy utca 21.) Időpont: 2020. január 29. kapunyitás: 19:00, pontos kezdés: 19:30

2019 legdíjazottabb ügynökségeinek és megbízóinak estéje. A 2019-es Kreatív-MAKSZ M+Lista és a Kreatív PR Toplista helyezettjeinek díjazása. Időpont: 2020. február 11.

A HRKOMM Award 2019 nyertes pályázatainak bemutatása február 13-án.

Február 18-án ismét megrendezzük a Kreatív szaklap PR-workshopját, ahol a résztvevők megismerkedhetnek a 2019-es év kiemelkedő PR-kampányaival.

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Nevezési határidő: február 21.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra február 27-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

HR workshop az FMCG és a kereskedelem-piac szereplői számára A workshop célja: HR-finomhangolás az élelmiszer kiskereskedelmi szektort és az élelmiszergyártó cégeket terhelő munkaerőhiány-állapotok közepette, a hatékonyság növelése, a versenyképesség megtartása érdekében.

Ismerd meg a legújabb üzleti trendeket és módszereket, majd próbáld ki a tanultakat március 4-én!

GYÓGYKOMM március 12-én!

Mit tehet az ember a környezetért a saját munkahelyén - és hogyan tegye mindezt a vállalati kultúra részévé? Gyakorlati tippek, információk a témában.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop április 2-án, limitált létszámmal.

Az FMCG és kereskedelmi szektor kiemelkedő éves eseménye! Dátum: 2020. május 13-14. Helyszín: Saliris Resort Spa & Konferencia Hotel, Egerszalók