Az okosbukósisak segítséget hív a balesetnél

Két dolog kell ahhoz, hogy okosbukónk legyen: egy intelligens féklámpa és egy applikáció, amely egyből riaszt, ha baj van. A Cosmo Connected pont ilyen, és még csak szerelni sem kell. Egy újabb okosfelszerelés kétkerékre a Kreatív Telenorral közös Next rovatában.

Egymás után születnek az újabb ötletek arról, hogyan lehet megvédeni a lopástól kétkerekűinket, aminek köszönhetően ma már itthon is kapható például mobilnetes GPS-jeladóval felszerelt e-bringa, és lassan talán piacra kerül az a riasztós okosmarkolat is, amely lopásnál szirénázik és LED-lámpáit villogtatja. Ugyanakkor a bringások biztonsága is foglalkoztatja a fejlesztőket, ezért aztán a mozgásérzékelőt ma már arra is használják, hogy ne csak figyelje a kerékpár mozgását, de eséskor a mellé fejlesztett alkalmazáson keresztül riasztást is küldjön egy előzetesen megadott családtag telefonjára. Nagyjából ebből a gondolatból indult, de jóval olcsóbb megoldást dolgozott ki egy francia startup, amely két eszköz összekapcsolásával a világ első okosbukóját fejlesztette le – írja oldalán a kanadai Motorcycle magazin.

A Cosmo Connected névre keresztelt féklámpa ugyanis nem a motorral vagy a bringával van összekötve, hanem a lámpába épített giroszkóp érzékeli a sebességváltozást, aminek hatására a 12 apró, piros színű LED-lámpa villogni kezd. A bluetooth-kapcsolattal ellátott féklámpát direkt a sisak hátuljára applikálták, így szinte szemmagasságban villan fel abban a pillanatban, ahogy a motoros vagy a kerékpáros lassulni kezd a forgalomban, ami a jövőben talán a ráfutásos baleseteket is segít majd elkerülni.

Az alig 15 dekagramm súlyú féklámpa cellás polikarbonátból és hőálló EPDM gumilemezből készült, ami bármilyen formájú bukósisakra mágnessel rögzíthető, így akár egy családon belül többen is használhatják. A féklámpa üzemideje nyolc óra, de az USB-portján keresztül újratölthető az akksija. Fejlesztettek mellé egy applikációt is, amely esés után három perccel – ha a motoros vagy bringás közben nem állítja le a vészhívás kérését – automatikusan elküldi a GPS-koordinátákat az alkalmazásban megadott személy és a mentők részére. Az pedig már magát a mentést segíti, hogy az applikációba olyan, a baleseti ellátás során hasznos egészségügyi információt is be lehet táplálni, mint például a bringás vércsoportja, a gyógyszerérzékenysége, és tulajdonképpen bármilyen alapbetegsége. Az intelligens féklámpára az egyik közösségi finanszírozós oldalon már összegyűlt az első darabok gyártások szükséges pénz, de a cég tervei szerint ősztől 149 dollárért már bárki megrendelheti fekete és fehér színben is.

A sorozatot a Telenor támogatja.

 

 

(forrás: Kreatív Online)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Az első benyomás megismételhetetlen. Légy rá felkészülve! Konferencia a POME-ról és fontosságáról szeptember 21-én

A verseny célja, hogy megtaláljuk és díjazzuk a legszebben tervezett és kivitelezett médiatermékeket Magyarországon. Weboldalakat, alkalmazásokat, tévéműsorokat, magazinokat és más nyomtatott kiadványokat lehet nevezni. Meghosszabbított nevezési határidő: szeptember 22.

Célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Hosszabbított nevezési határidő: 09.22.

Szeptember 28-án ismét Gyógyszerkommunikációs konferencia. Fókuszban a technológiai fejlődés előnyei és kihívásai: E-recept, Data Science, okos eszközök.

A 2017. október 4-én megrendezésre kerülő rendezvényen a nyomdaipar és marketing találkozik egymással!

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Nevezési határidő: október 6.

Mindennapi marketing a turizmusban – adatelemzés, szegmentálás, termékfejlesztés és kommunikáció a gyakorlatban. Turisztikai marketing konferencia 2.0 október 10-én.

Workshop a Kreatív szervezésében a Sakkom Interaktív szakmai támogatásával. Október 11.

Október 12-én ismét Youtube hajó a Google és a Kreatív szervezésében!

Elindult a Lollipop 2017 nevezési időszaka. A verseny célja: kreatív btl-megoldások és kapcsolódó kommunikációs kampányok díjazása. Nevezési határidő: 2017.10.13.

Cél: a reklám- és tágabb értelemben vett kommunikációs ipar gyártói oldalának legkiválóbb megoldásait jutalmazni. Nevezési határidő: október 27.