Az igazán okos cipő a fülünkbe súgja, hogy kell benne futni

A sportot a hordható technológiával keresztező Sensoria a fitnesz-funkciókat is monitorozó okoszoknija után most egy olyan okosfutócipőt gyártott le, amelynek ezúttal nemcsak szövetanyagába szőttek különböző szenzorokat, de egy külső, lépést figyelő hardvert is a sarkára applikáltak.

A Sensoria legújabb, beépített nyomásérzékelővel és egy apró eszközzel felszerelt cipője szó szerint leköveti a futó minden lépését, az ezekből kalkulált különböző adatokat pedig a mellé fejlesztett telefonos applikációba küldi. De itt még nem áll meg a tudomány, a beérkezett adatokból ugyanis Mara, a mesterséges intelligenciára épülő személyi edző szűri le a legfontosabb infókat, majd ennek megfelelően adja utasításait futás közben.

A Sensoria Core névre keresztelt mikroelektronikai alkatrész újdonsága ugyanis pont az, hogy a biometrikus visszacsatolást valós időben, vizuálisan és hanggal kísérve is jelzi. Így aztán Mara a fülhallgatón keresztül ott duruzsol a futó fülében, figyelmeztetve arra, hogy tartsa a ritmust, fókuszáljon a légzésre és a váltakozó sebességre, miközben azt is nyomon követi, a cipő talpának melyik része és milyen erősséggel csapódik az aszfaltra. A sérülések elkerülésére és a hatékonyabb edzés érdekében ugyanis a cipő sarkára egy hét gramm súlyú, egyszerűen rápattintható kütyüt szereltek, amely gyorsulásmérőt, giroszkópot, digitális iránytűként használt magnetométert és nyomásérzékelőt tartalmaz.

 „Ez az eszköz a Fitbit fitnesz-funkciókkal felszerelt okostermékeivel szemben például abban is segít, hogyan tudsz úgy futni, hogy közben a térded, sarkad, ízületeid se sérüljenek” – fogalmazott Davide Vigano, a Sensoria egyik alapító vezetője a Digital Trends cikkében, miközben hozzátette, a hosszabb kocogásokhoz és a sérülésmentes edzéshez ezek mind egyre értékesebb adatok lesznek a jövőben a futók számára. Az applikációban egyébként a null-kilométeres kezdőkre is gondoltak. Mara, a legelső futásnál mért értékek alapján tervezi meg a következő napok és hetek edzésprogramját, de ha kell, bárkit felkészít akár élete első maratoni távjára is.

Fotó: Sensoria
Fotó: Sensoria

A Bluetooth-szon keresztül a mobillal szinkronizálható eszközt és mellé az okoscipőt most a gyártó oldaláról 99 dollárért (27 ezer forint) lehet megrendelni, ami a 200 dollárért árult okoszoknijához képest kifejezetten barátságos összegnek számít.

A sorozatot a Telenor támogatja.

(forrás: Kreatív Online)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Digital Pharma: gyógyszerkommunikációs konferencia március 1-jén.

Digital Branding Reggeli a Google-lel március 6-án!

Toborzásaink kiegészítése LinkedIn kampányokkal. Mire jó, hogyan használható, kinek érdemes, kinek nem? Március 6., 08:30

Gyakorlati Facebook útmutató: Recrutiment branding a gyakorlatban, eszközök és lépések több és releváns jelentkezőért. Március 6., 13:00

Amit egy hr-esnek a GDPR-ról tudnia kell. Konzultációval egybekötött workshop a Deloitte szakértőivel március 8-án.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, idéntől külföldi kreatívigazgatók is a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Nevezési határidő: 03.09.

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Nevezési határidő: március 09.

A Magyar Instagram Körkép 3.0 kutatás eredményeinek és az Instagram legfrissebb híreinek ismertetése. Március 21., 09:00

Ismét saleskonferencia április 12-én az Üzlet&Pszichológia és a Kreatív szervezésében.

Kétnapos konferencia az FMCG és a kereskedelmi szakma legégetőbb problémáiról és kérdéseiről április 26-27-én.