Az igazán okos cipő a fülünkbe súgja, hogy kell benne futni

A sportot a hordható technológiával keresztező Sensoria a fitnesz-funkciókat is monitorozó okoszoknija után most egy olyan okosfutócipőt gyártott le, amelynek ezúttal nemcsak szövetanyagába szőttek különböző szenzorokat, de egy külső, lépést figyelő hardvert is a sarkára applikáltak.

A Sensoria legújabb, beépített nyomásérzékelővel és egy apró eszközzel felszerelt cipője szó szerint leköveti a futó minden lépését, az ezekből kalkulált különböző adatokat pedig a mellé fejlesztett telefonos applikációba küldi. De itt még nem áll meg a tudomány, a beérkezett adatokból ugyanis Mara, a mesterséges intelligenciára épülő személyi edző szűri le a legfontosabb infókat, majd ennek megfelelően adja utasításait futás közben.

A Sensoria Core névre keresztelt mikroelektronikai alkatrész újdonsága ugyanis pont az, hogy a biometrikus visszacsatolást valós időben, vizuálisan és hanggal kísérve is jelzi. Így aztán Mara a fülhallgatón keresztül ott duruzsol a futó fülében, figyelmeztetve arra, hogy tartsa a ritmust, fókuszáljon a légzésre és a váltakozó sebességre, miközben azt is nyomon követi, a cipő talpának melyik része és milyen erősséggel csapódik az aszfaltra. A sérülések elkerülésére és a hatékonyabb edzés érdekében ugyanis a cipő sarkára egy hét gramm súlyú, egyszerűen rápattintható kütyüt szereltek, amely gyorsulásmérőt, giroszkópot, digitális iránytűként használt magnetométert és nyomásérzékelőt tartalmaz.

 „Ez az eszköz a Fitbit fitnesz-funkciókkal felszerelt okostermékeivel szemben például abban is segít, hogyan tudsz úgy futni, hogy közben a térded, sarkad, ízületeid se sérüljenek” – fogalmazott Davide Vigano, a Sensoria egyik alapító vezetője a Digital Trends cikkében, miközben hozzátette, a hosszabb kocogásokhoz és a sérülésmentes edzéshez ezek mind egyre értékesebb adatok lesznek a jövőben a futók számára. Az applikációban egyébként a null-kilométeres kezdőkre is gondoltak. Mara, a legelső futásnál mért értékek alapján tervezi meg a következő napok és hetek edzésprogramját, de ha kell, bárkit felkészít akár élete első maratoni távjára is.

Fotó: Sensoria
Fotó: Sensoria

A Bluetooth-szon keresztül a mobillal szinkronizálható eszközt és mellé az okoscipőt most a gyártó oldaláról 99 dollárért (27 ezer forint) lehet megrendelni, ami a 200 dollárért árult okoszoknijához képest kifejezetten barátságos összegnek számít.

A sorozatot a Telenor támogatja.

(forrás: Kreatív Online)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A Pont Itt gasztro/szállás/utazás szaklap idén is meghirdeti a hazai Horeca-szakma körében legrangosabb, leglátványosabb design versenyét, a ma már igazi nemzetközi brandnek számító Gastro&Hotel Design Award-ot. Nyári ráadás! Végleges nevezési határidő: július 31.

Mentes-M Díj újra! Megújult és új kategóriákkal idén is keressük a legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeket hazánkban! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

Keressük Magyarország legszebb, legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásait! Nevezési határidő: 2019.08.30.

Találkozunk szeptemberben! Gyertek el, egyszerre két szakmai konferenciát is adunk a Nagy Kreatív Márkanap két hajóján. Egy egész nap az A38-on együtt! 2019.09.04.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A szeptember 6-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop szeptember 12-én, limitált létszámmal.

Az Üzlet és Pszichológia és a hrpwr.hu ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 3.0 szakmai konferencia szeptember 26-án.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus