Az igazán okos cipő a fülünkbe súgja, hogy kell benne futni

A sportot a hordható technológiával keresztező Sensoria a fitnesz-funkciókat is monitorozó okoszoknija után most egy olyan okosfutócipőt gyártott le, amelynek ezúttal nemcsak szövetanyagába szőttek különböző szenzorokat, de egy külső, lépést figyelő hardvert is a sarkára applikáltak.

A Sensoria legújabb, beépített nyomásérzékelővel és egy apró eszközzel felszerelt cipője szó szerint leköveti a futó minden lépését, az ezekből kalkulált különböző adatokat pedig a mellé fejlesztett telefonos applikációba küldi. De itt még nem áll meg a tudomány, a beérkezett adatokból ugyanis Mara, a mesterséges intelligenciára épülő személyi edző szűri le a legfontosabb infókat, majd ennek megfelelően adja utasításait futás közben.

A Sensoria Core névre keresztelt mikroelektronikai alkatrész újdonsága ugyanis pont az, hogy a biometrikus visszacsatolást valós időben, vizuálisan és hanggal kísérve is jelzi. Így aztán Mara a fülhallgatón keresztül ott duruzsol a futó fülében, figyelmeztetve arra, hogy tartsa a ritmust, fókuszáljon a légzésre és a váltakozó sebességre, miközben azt is nyomon követi, a cipő talpának melyik része és milyen erősséggel csapódik az aszfaltra. A sérülések elkerülésére és a hatékonyabb edzés érdekében ugyanis a cipő sarkára egy hét gramm súlyú, egyszerűen rápattintható kütyüt szereltek, amely gyorsulásmérőt, giroszkópot, digitális iránytűként használt magnetométert és nyomásérzékelőt tartalmaz.

 „Ez az eszköz a Fitbit fitnesz-funkciókkal felszerelt okostermékeivel szemben például abban is segít, hogyan tudsz úgy futni, hogy közben a térded, sarkad, ízületeid se sérüljenek” – fogalmazott Davide Vigano, a Sensoria egyik alapító vezetője a Digital Trends cikkében, miközben hozzátette, a hosszabb kocogásokhoz és a sérülésmentes edzéshez ezek mind egyre értékesebb adatok lesznek a jövőben a futók számára. Az applikációban egyébként a null-kilométeres kezdőkre is gondoltak. Mara, a legelső futásnál mért értékek alapján tervezi meg a következő napok és hetek edzésprogramját, de ha kell, bárkit felkészít akár élete első maratoni távjára is.

Fotó: Sensoria
Fotó: Sensoria

A Bluetooth-szon keresztül a mobillal szinkronizálható eszközt és mellé az okoscipőt most a gyártó oldaláról 99 dollárért (27 ezer forint) lehet megrendelni, ami a 200 dollárért árult okoszoknijához képest kifejezetten barátságos összegnek számít.

A sorozatot a Telenor támogatja.

(forrás: Kreatív Online)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A Magyar Instagram Körkép 4.0 kutatás eredményeinek és az Instagram legfrissebb híreinek ismertetése. Az aktuális globális és hazai trendek és érdekességek (fun fact-ek) bemutatása, mindezt az adatvezérelt marketing gondolkodás, az adatvizualizáció eszköztárának demonstrálása mellett.

Nyerő SSC people-management stratégiák. Fluktuációcsökkentő minikonferencia június 7-én.

A versenyre nevezhető bármely olyan mozgóképes alkotás, amely 2018.01.01. és 2019. 05.24. között bármilyen online, illetve mobileszköz-alapú felületen került elsődlegesen publikálásra. Nevezési határidő: május 24.

Idén is Sales&Pszichológia konferencia. Foglald le helyed most! 2019.05.28.

Gyakorlatorientált tréning az INTREN szakmai támogatásával a Google Ads kampány létrehozásának és optimalizálásának technikájáról és trükkjeiről, egészen a kezdő lépésektől. május 31., 08.30 - 14.00

Egyre több az aktív, fizetőképes ötvenes és hatvanas fogyasztó - a te célcsoportodban is. Elmondjuk, hogyan kommunikálj velük, nekik!

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop június 6-án, limitált létszámmal.

Burnout - Ismerd fel, ismerd meg és lábalj ki belőle Csatlós Csillával június 12-én!

Leendő ügyfeled már nálad van – csak észre kell venned! Az adatvezérelt marketing lehetőségei és kihívásai. Hogyan szerezz új ügyfeleket digitális marketinggel, hogyan tartsd meg a régieket? Weboldal-monitoring, tartalommarketing, email-marketing június 12-én.

Egy laza szakmai délután szuper előadásokkal, influencer best practice-ekkel és borkóstolással! Ráadásul igazi influencereket is kérdezhettek majd!

A Pont Itt gasztro/szállás/utazás szaklap idén is meghirdeti a hazai Horeca-szakma körében legrangosabb, leglátványosabb design versenyét, a ma már igazi nemzetközi brandnek számító Gastro&Hotel Design Award-ot. Nevezési határidő: július 5.