Az IBM is beállt a magyar HeartBit mögé

A HeartBit túllépett a klasszikus pulzusmérők megoldásain. Edzés közben a mellkasra pattintva képes valós időben egy komplett EKG-vizsgálatot levezetni, pont úgy, ahogy a kardiológusnál fekve, csuklónkon és bokánkon elektróda-mandzsettákkal tennénk azt. A fitneszpólóba szerelt EKG-mérőre nemrég az IBM is felfigyelt.

A testen hordható elektronikai cuccok első nagyobb hullámát még a telekommunikációs szektor és a sportszergyártó cégek generálták, amikor a nagymárkák egymás után jelentek meg a piacon mozgásra ösztönző intelligens karpereccel vagy okosórával. Az elmúlt néhány évben azonban már sokan nem elégedtek meg az okoskütyük mérő és adatkijelző funkcióval, ezért a komplexebb működésben, az aktuális egészségi állapot feltérképezésében, és vészhelyzetben akár riasztásra való alkalmasságban kezdtek gondolkodni. Ilyen volt néhány éve az Adidas futóknak tervezett pulzusmérő okosórája is, amely a kritikus állapotot érzékelve már rezgéssel figyelmeztetett a szükséges pihenésre; de hasonló céllal építettek szívritmus-követő kütyüt is abba a fejpántba, amit alapvetően a magas intenzitású intervallumos edzésekhez (HIIT) fejlesztettek. Egy magyar startup azonban még ennél is továbbment, a szerkesztőségünkbe érkezett hír szerint júniusban az IBM is beállt mögéjük technológiai támogatóként.

A magyar fejlesztésű HeartBitet korábban egy mellkasra csatolható öv formájában álmodták meg, mostanra azonban a dupla ceruzaelem nagyságú mérőeszközt egy fitneszfelsőbe szerelték. Ez a kis kütyü gyűjti és elemzi az EKG-adatokat valós időben, azzal a céllal, hogy felhasználója a legjobbat hozhassa ki a napi edzéseiből. Az aktivitásmérő gyakorlatilag egy orvosi szintű szívvizsgálatot végez sportolás közben, így megmutatja, hol lépi át a sportoló a biztonságos edzés határát, és mikortól kerül túlterhelés alá a szíve. Miközben vizsgálja a szívveréskor keletkező összes elektromos jelet, képes észrevenni az aritmia, a pitvarfibrilláció és más rendellenességek jeleit. Fejlesztőinek ugyanis az volt a célja, hogy legyen végre egy olyan, bárki által elérhető eszköz, amely sportolás közben a veszélyközeli állapot legelső jelekor figyelmezteti a felhasználót. 

Az eszközhöz egy Androidos és iOS-platformon is elérhető applikációt fejlesztettek, amely futás közben Bluetooth-szal küldi az adatokat a telefon kijelzőjére. Mutatja a hőmérsékletet, a megtett távolságot, a sebességet, a szívverés üteméhez kapcsolt pontos értéket, és megmondja, mikor kell lassítani, vagy mikor jobb megállni. 

A legelső használatkor a súly, életkor, magasság és az esetleges szívpanaszok megadásával az eszköz személyre szabott edzéstervet készít. De ha valaki csak a gyors, reggeli negyedórás kocogására kapcsolja be a készüléket, a mozgása alapján ugyanúgy méri és gyűjti az adatokat. A HeartBit algoritmusa másodpercenként 10 000 adatpontot dolgoz fel, amelyeket a világ vezető mesterséges intelligencia- és adattároló rendszere az IBM Watson IoT™ Platform elemez, és egyben felel azért, hogy a személyes adatok ne kerüljenek illetéktelenek kezébe.

A folyamatosan beérkezett adatokból, a felhasználó fizikai állapotának változásából és a lassan kialakuló sportolási szokásaiból alakítja tovább a sportoló edzéstervét, miközben javaslatot tesz arra is, hogy két edzés között mekkora regenerálódási időre van szüksége a szervezetének. Így, a terhelés optimalizálásával hosszabb távon folyamatosan javítani tudja majd edzései hatékonyságát. Az adatokból, statisztikákból és grafikonokból pedig egy link is generálható, amelyet akár szakorvosnak is elküldhet további kiértékelésre. Az alkalmazást persze becsatornázták a közösségi média felületeire is, így a futók a megtett kilométereket, a helyszínről készült fotókat, és egyáltalán a futás miatti elégedettségüket is pár kattintással megoszthatják ismerőseikkel.

 

És bár a terméket profi sportolók bevonásával fejlesztették, nemcsak nekik szánják. A fejlesztők ugyanis mindenkit sportolásra szeretnének ösztönözni, de úgy, hogy közben védjék legfontosabb szervüket, a szívüket. A termék már elkészült, jelenleg az utolsó tesztek futtatják rajta. Tervük szerint a sorozatgyártást még idén júliusban elkezdik, hogy ősztől már a világ minden pontjáról beszerezhető legyen a HeartBit. Várhatóan 450 amerikai dollárért (124 ezer forint) lehet majd kapni – ez az ár az eszközt és a fitneszpólót tartalmazza, amelybe az aktivitásmérőt lehet bepattintani.

A sorozatot a Telenor támogatja.

Szekeres Andrea
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

FMCG Trafik Workshop, avagy hogyan adj el többet FMCG márkádból a Nemzeti Dohányboltokban? Az Élelmiszer és a Tobacco magazin közös rendezvénye az FMCG szektor számára augusztus 29-én.

Az Élelmiszer az FMCG szektor meghatározó szaklapja új versenyt indít. A verseny célja, hogy megtaláljuk a hazai piac legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeit. Nevezési határidő: augusztus 31.

Célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a Pr Toplistán! Nevezési határidő: augusztus 31.

A Kreatív szaklap ismét meghirdette a business to business kommunikációs versenyt, melyre az elmúlt év legjobb B2B kommunikációs megoldásaival jelentkezhetnek ügynökségek, a megbízói oldal képviselői, szolgáltatók és médiumok. Nevezési határidő:09.07.

A verseny célja, hogy megtaláljuk és díjazzuk a legszebben tervezett és kivitelezett médiatermékeket Magyarországon. Weboldalakat, alkalmazásokat, tévéműsorokat, magazinokat és más nyomtatott kiadványokat lehet nevezni. Nevezési határidő: szeptember 14.

Ismét HR konferencia: ez alkalommal a kékgalléros kihívásokat vesszük górcső alá. Save the date: szeptember 20.

Részletes program hamarosan! SAVE THE DATE: 2018. november 15.