Az emberi bőrt imitáló mobiltoktól a telefon is érző lénnyé válik

Nem tudni, hány álmatlan éjszakán vannak túl az okoseszközeink érzékenyítésén dolgozó kutatók, mindenesetre a napokban jelentették be azt a mesterséges textúrát, amely antropomorf bőrköpenyként a jövőben egészen újfajta vezérlőfelületként jelenhet meg, és egyben azt is lehetővé teszi, hogy mobiljaink ezentúl minket is érezzenek.

"Az emberi bőr a legjobb interfész az interakcióhoz. Ezt használjuk akkor is, amikor másokkal kölcsönhatásba lépünk. A mobiltelefonnak, mint a kommunikáció közvetítő tárgyának, hideg a felülete, vagyis nem képes kiváltani belőlünk a természetes kölcsönhatás érzetét. Ebben a projektben azonban pont ezt a tökéletes emberi interfészt akartuk kiterjeszteni az interaktív eszközökre is" – írja weboldalán Marc Teyssier, a Skin-On Interfaces nevű kutatási projekt és az arról készült tanulmány szerzője, és egyben utalt arra, hogy ezek a mesterséges bőrrel felruházott eszközök egészen új dimenziót nyithatnak meg a számítógép és ember közötti kapcsolatban a különböző gesztusok kifejezésére. Az ilyen, érintésre is érzékeny bőrszerű Skin-On interfész módszer ugyanis még tovább bővíti okoseszközeink képességeit.

A szakemberek szerint mindez kettős előnnyel járhat: a szinte már hozzánk nőtt érintőképernyős eszközök így egyrészt jóval kellemesebb, természetesebb tapintásérzetet képesek kölcsönözni, másrészt egy ilyen anyag az eszközöknek még pontosabban vezérelhető felületet tud biztosítani.

Fotó: Marcteyssier.com
Fotó: Marcteyssier.com

A kutatást a Bristol Egyetem interakciós kutatólaborjában végezték a párizsi Nemzeti Tudományos Kutatási Központ (CNRS) és a Sorbonne Egyetem közös projektjeként. Az elmúlt hónapokban a műbőr prototípusát nemcsak látszatra alakították bőrünkhöz megdöbbentően hasonlóvá, de az érintés megélésére is alkalmassá tették: képes felismerni és reagálni a különböző ingerekre, pl. nyomásra, csípésre vagy simogatásra. A mesterséges bőr három rétegből áll: egy felső, erősen texturált, pórusokat és redőket sejtető szilikonból, egy elektromos áramot vezetni képes rugalmas rézhuzal-hálóból, majd alatta egy újabb szilikonmembránból –olvasható a Bristol Egyetem weboldalán.

Fotó: Marcteyssier.com
Fotó: Marcteyssier.com

A kutatók a tanulmányhoz egy videót is készítettek, amelyben egy telefontokon, egy okosórán és a laptop touchpadjára helyezve mutatták be az interaktív bőrköpeny működését, vagyis azt, hogyan képes a Skin-On a különböző érintésekre eltérő, kifejező üzenetet közvetíteni a számítógéphez. Ehhez egy emotikonokkal reagáló alkalmazást is fejlesztettek, amelyben a csípésre dühös, az ütésre meglepődő, a csiklandozásra pedig nevető hangulatjellel reagált a szoftver.

Azt még nem tudni, hogy mikor kerülhet forgalomba ez a bőrköpeny, de, hogy számos felnőtt alkalmazást megihlet majd ez a történet, abban biztosak lehetünk. Márpedig a kutatók már most azon dolgoznak, hogy ez a felhasználói élmény még kompaktabb legyen, és a legfelső szilikonréteget a lehető legrealisztikusabban dolgozzák ki, amely már nem csak szinében, felületi mintázatában és tapintásában hasonlít majd az emberi bőrhöz. Jelenleg ugyanis azzal kísérleteznek, hogyan tudnak hőérzékelőket és szőrzetet beágyazni az egyik mesterséges membránrétegbe, amelynek hatására előbb vagy utóbb libabőrösre borzolhatja magát a mobilunk. 

A sorozatot a Telenor támogatja.

(forrás: Kreatív Online)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Tapasztalatok, gyakorlati tanácsok – átállási workshop

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Nap című konferenciát. A nap, amikor az employer branding szakma találkozik.

Megújult kategóriarendszerrel tér vissza a Kreatív korábban DMBP néven futó, digitális eszközöket és megoldásokat díjazó versenye. Nevezési határidő: 2019.11.29.

Egész napos konferencia a pénzügyi termékek és szolgáltatások, az ezeket értékesítő pénzintézetek marketingjéről és kommunikációjáról. Dátum: 2019.12.04.

Workshop az online véleményvezérek megítéléséről és az influencer marketing várható hazai trendjeiről egy exkluzív kutatás tükrében. Dátum: december 10.

A Prizma Kreatív PR Díj idei dajátadója - gyere, ünnepelj velünk!