Appal tanít pengetni az okosukulele

Egyetlen projekt kedvéért állt össze egy kis New York-i startup és a kínai Apple-ként emlegetett Xiaomi, akik már piacra is dobták a világ első okosukuleléjét. Azt ígérik, hogy a négyhúros minigitáron egy alkalmazás és a fogólapon felvillanó 72 apró LED-lámpa segítségével ma már bárki megtanulhat pengetni zenetanár nélkül is.

„A Popuband cég 159 dolláros Populeléjével úgy tudtam eljátszani a Stand by me-t, hogy minden akkordnál a LED-lámpák felvillanása jelezte, hol kell azokat lefognom. Nem mondom, hogy mindenkinek ezen kellene megtanulni az ukulelét használni, de a hozzá fejlesztett app és a villogó fényeknek köszönhetően a tanulás sokkal inkább tűnt videojátéknak, mint unalmas gyakorlásnak” – írja cikkében a TechCrunch szerzője, majd egy videót is mellékel hozzá, hogyan tudta segítségével elpengetni a kezdő gitártanulók egyik alapdarabját, Ben E. King számát. Sajnos énekel is hozzá, de azért mutatjuk, hogy működik ez élesben.

Mivel az okosukulele bluetooth-szon keresztül telefonnal és táblagéppel is összeköthető, így egyrészt a Xiaomi techcég által fejlesztett alkalmazásban egy több mint száz tételes kottagyűjteményből lehet mazsolázgatni a legjobb pengetős számok között. Másrészt ezen keresztül érzékeli az app a kézi hangolást is, ami mindig a beállításnak megfelelően villantja fel a színes pontokat a húrok alatt. Mindeközben a telefon kijelzőjén pontosan követhető minden egyes akkord - a szoftver ugyanis egyszerű grafikák segítségével mutatja be, melyiket, hogyan kell ujjainkkal lefogni. És ha nagyon akarjuk, minden próbálkozásunkat felveszi és tárolja a Mi Home-rendszerében, hogy aztán néhány hét múlva saját fejlődésünket is láthassuk, vagy akár egyből megoszthassuk azt egy közösségi oldalon.

A Populele két verzióban is kapható. Az egyiknek a borítása európai juharfából készült, amely nemcsak tartós és mutatós, de az akusztikája kifejezetten a magasabb hangok esetén élvezhető. A másik típusnál már indonéz rózsafát használtak, amelyből inkább a mélyebb, búgóbb hangok csalogathatók ki. A fél kilós gitárt 800 milliamperórás akkumulátorral szerelték fel, amely egy sima USB-kábellel tölthető: két és félórás töltéssel mintegy tíz órán át játszhatunk rajta. A Populele 159 dollárért kapható, de ha komplett szettben rendeljük, akkor plusz 40 dollárért húrkészletet, pengetőt, kábelt, vászontokot és a hangnemek váltásához használható kápót is küldenek mellé.

 

A fejlesztőcég szerint már öt perc is elég egyetlen szám megtanulásához. De azért a TechCrunch szerzője hozzátette, hogy ha ukulelézni nem is tanult meg, arra jó volt, hogy az alkalmazás játékos felületét követve pár hónap gyakorlás után már emlékezetből is ráálljanak ujjai a pengetésre.

A sorozatot a Telenor támogatja.

(forrás: Kreatív Online)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Gyakorlatorientált tréning az INTREN szakmai támogatásával a Google Ads kampány létrehozásának és optimalizálásának technikájáról és trükkjeiről, egészen a kezdő lépésektől. január 28., 08.30 - 14.00

15 küldőpiac 15 percben. A Pont Itt és a Turizmus Online szakmai rendezvénye Dátum: január 31.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra február 27-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

2019 legdíjazottabb ügynökségeinek és megbízóinak estéje. A 2019-es Kreatív-MAKSZ M+Lista és a Kreatív PR Toplista helyezettjeinek díjazása. Időpont: 2020. február 11.

A HRKOMM Award 2019 nyertes pályázatainak bemutatása február 13-án.

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Nevezési határidő: február 21.

HR workshop az FMCG és a kereskedelem-piac szereplői számára A workshop célja: HR-finomhangolás az élelmiszer kiskereskedelmi szektort és az élelmiszergyártó cégeket terhelő munkaerőhiány-állapotok közepette, a hatékonyság növelése, a versenyképesség megtartása érdekében.

Gyógyszerkommunikációs konferencia március 12-én!

Az Instagram üzleti használata elméletben és gyakorlatban március 4-én!

Mit tehet az ember a környezetért a saját munkahelyén - és hogyan tegye mindezt a vállalati kultúra részévé? Gyakorlati tippek, információk a témában.

Gyere, ünnepelj velünk a Best.net díjátadóján!

Február 18-án ismét megrendezzük a Kreatív szaklap PR-workshopját, ahol a résztvevők megismerkedhetnek a 2019-es év kiemelkedő PR-kampányaival.

Az FMCG és kereskedelmi szektor kiemelkedő éves eseménye! Dátum: 2020. május 13-14. Helyszín: Saliris Resort Spa & Konferencia Hotel, Egerszalók