Appal tanít pengetni az okosukulele

Egyetlen projekt kedvéért állt össze egy kis New York-i startup és a kínai Apple-ként emlegetett Xiaomi, akik már piacra is dobták a világ első okosukuleléjét. Azt ígérik, hogy a négyhúros minigitáron egy alkalmazás és a fogólapon felvillanó 72 apró LED-lámpa segítségével ma már bárki megtanulhat pengetni zenetanár nélkül is.

„A Popuband cég 159 dolláros Populeléjével úgy tudtam eljátszani a Stand by me-t, hogy minden akkordnál a LED-lámpák felvillanása jelezte, hol kell azokat lefognom. Nem mondom, hogy mindenkinek ezen kellene megtanulni az ukulelét használni, de a hozzá fejlesztett app és a villogó fényeknek köszönhetően a tanulás sokkal inkább tűnt videojátéknak, mint unalmas gyakorlásnak” – írja cikkében a TechCrunch szerzője, majd egy videót is mellékel hozzá, hogyan tudta segítségével elpengetni a kezdő gitártanulók egyik alapdarabját, Ben E. King számát. Sajnos énekel is hozzá, de azért mutatjuk, hogy működik ez élesben.

Mivel az okosukulele bluetooth-szon keresztül telefonnal és táblagéppel is összeköthető, így egyrészt a Xiaomi techcég által fejlesztett alkalmazásban egy több mint száz tételes kottagyűjteményből lehet mazsolázgatni a legjobb pengetős számok között. Másrészt ezen keresztül érzékeli az app a kézi hangolást is, ami mindig a beállításnak megfelelően villantja fel a színes pontokat a húrok alatt. Mindeközben a telefon kijelzőjén pontosan követhető minden egyes akkord - a szoftver ugyanis egyszerű grafikák segítségével mutatja be, melyiket, hogyan kell ujjainkkal lefogni. És ha nagyon akarjuk, minden próbálkozásunkat felveszi és tárolja a Mi Home-rendszerében, hogy aztán néhány hét múlva saját fejlődésünket is láthassuk, vagy akár egyből megoszthassuk azt egy közösségi oldalon.

A Populele két verzióban is kapható. Az egyiknek a borítása európai juharfából készült, amely nemcsak tartós és mutatós, de az akusztikája kifejezetten a magasabb hangok esetén élvezhető. A másik típusnál már indonéz rózsafát használtak, amelyből inkább a mélyebb, búgóbb hangok csalogathatók ki. A fél kilós gitárt 800 milliamperórás akkumulátorral szerelték fel, amely egy sima USB-kábellel tölthető: két és félórás töltéssel mintegy tíz órán át játszhatunk rajta. A Populele 159 dollárért kapható, de ha komplett szettben rendeljük, akkor plusz 40 dollárért húrkészletet, pengetőt, kábelt, vászontokot és a hangnemek váltásához használható kápót is küldenek mellé.

 

A fejlesztőcég szerint már öt perc is elég egyetlen szám megtanulásához. De azért a TechCrunch szerzője hozzátette, hogy ha ukulelézni nem is tanult meg, arra jó volt, hogy az alkalmazás játékos felületét követve pár hónap gyakorlás után már emlékezetből is ráálljanak ujjai a pengetésre.

A sorozatot a Telenor támogatja.

(forrás: Kreatív Online)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Digital Pharma: gyógyszerkommunikációs konferencia március 1-jén.

Digital Branding Reggeli a Google-lel március 6-án!

Toborzásaink kiegészítése LinkedIn kampányokkal. Mire jó, hogyan használható, kinek érdemes, kinek nem? Március 6., 08:30

Gyakorlati Facebook útmutató: Recrutiment branding a gyakorlatban, eszközök és lépések több és releváns jelentkezőért. Március 6., 13:00

Amit egy hr-esnek a GDPR-ról tudnia kell. Konzultációval egybekötött workshop a Deloitte szakértőivel március 8-án.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, idéntől külföldi kreatívigazgatók is a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Nevezési határidő: 03.09.

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Nevezési határidő: március 09.

A Magyar Instagram Körkép 3.0 kutatás eredményeinek és az Instagram legfrissebb híreinek ismertetése. Március 21., 09:00

Ismét saleskonferencia április 12-én az Üzlet&Pszichológia és a Kreatív szervezésében.

Kétnapos konferencia az FMCG és a kereskedelmi szakma legégetőbb problémáiról és kérdéseiről április 26-27-én.