A világ legolcsóbb dobszerkója mobilra költözött

Az a jelenet megvan, amikor a Szomszédok Janka nénije műanyag dobot ajándékozott Matyinak karácsonyra, hogy azzal borzolja szülei idegeit? Pedig az ACPD virtuális dobfelszerelése mellett még akár aludni is tudtak volna Vágásiék. Mert ez a dob valójában a mobilunk, amit megnyújtott érintő tollal üthetünk, dobpedállal köthetünk össze és akár fülessel a fejünkön óvhatjuk a zajszennyezéstől környezetünket.

A zene élményét és a technológia lehetőségeit nem először tereli egy platformja a Wifo csapata, amely alig kétéves megalakulása óta különböző applikációkkal igyekszik az okoseszközöket a zenetudomány és a szórakoztatás szolgálatába állítani. Terveztek már alkalmazást, amely a vele virtuálisan összekötött lábpedálnak köszönhetően kiváltotta a szintetizátorokhoz és gitárokhoz használt MIDI-protokollt, és amelyen keresztül például egy pedállal lehetett lapozni a tableten megjelenő kottát. Most pedig itt a legújabb fejlesztésük, amelyben azt ígérik, egyetlen alkalmazás segítségével, felszerelés nélkül is bárkit megtanítanak dobolni - írja a Geeky Gadgets.

Az ACPD (Anyone Can Play Drums) alkalmazását egy dél-koreai zenetanár segítségével fejlesztették le, amely pillanatok alatt komplett dobszerkóvá alakítja a tabletet vagy a mobilt. Mindezt úgy, hogy közben a felhasználó különböző zenei alapokon és eltérő szintű pályákon végighaladva tanulhatja meg a ritmust leütni. A közösségi finanszírozásban futó, jelenleg 39 dollárért megrendelhető szett mindössze egy pedálból és két eloxált alumíniumból készült ütőből áll, amelynek végeit pont olyan puha gumival vonták be, mint a mobilhoz használt érintőceruzákat.

Ha pedig már valaki már kiművelte magát, bármelyik másik dobos alkalmazást (pl. GarageBand) letöltheti telefonjára, ütője és dobpedálja már lesz a gyakorláshoz. Legalábbis az utóbbit úgy oldották meg, hogy a képernyőn megjelenő basszus dob egy tapadókorongos műanyag stick végű vezetéken keresztül a lábpedállal legyen kezelhető. Ha pedig a szabadban ütögetnénk egy kicsit, vagy bárhol, ahol épp nincs asztal, egy pánttal a lábunkra csatolva rögzíthetjük a virtuális dobcuccot.

„Az volt a célunk, hogy egy olyan eszközt találjunk, amellyel szórakoztatóan tanulhatunk meg dobolni, amihez nem kell a felszerelésre költeni, nem foglal helyet a szobában és bárhova magunkkal vihetjük” - fogalmazott a Casey Kyung, a Wifo Corporation vezetője, miközben hozzátette, az a tervük, hogy minél több iskola megismerhesse az alkalmazást és a hozzá tartozó minimálszettet.

Persze ha valaki szívesebben bízná magát a Kodály-módszerre, annak nyártól már ott van a magyar startup által összerakott Musicating zeneoktató applikációja, amellyel akár egy Jacko-számon keresztül is megtanulhat szolmizálni.

A sorozatot a Telenor támogatja.

(forrás: Kreatív Online)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Gyakorlatorientált tréning az INTREN szakmai támogatásával a Google Ads kampány létrehozásának és optimalizálásának technikájáról és trükkjeiről, egészen a kezdő lépésektől. január 28., 08.30 - 14.00

15 küldőpiac 15 percben. A Pont Itt és a Turizmus Online szakmai rendezvénye Dátum: január 31.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra február 27-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

2019 legdíjazottabb ügynökségeinek és megbízóinak estéje. A 2019-es Kreatív-MAKSZ M+Lista és a Kreatív PR Toplista helyezettjeinek díjazása. Időpont: 2020. február 11.

A HRKOMM Award 2019 nyertes pályázatainak bemutatása február 13-án.

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Nevezési határidő: február 21.

HR workshop az FMCG és a kereskedelem-piac szereplői számára A workshop célja: HR-finomhangolás az élelmiszer kiskereskedelmi szektort és az élelmiszergyártó cégeket terhelő munkaerőhiány-állapotok közepette, a hatékonyság növelése, a versenyképesség megtartása érdekében.

Gyógyszerkommunikációs konferencia március 12-én!

Az Instagram üzleti használata elméletben és gyakorlatban március 4-én!

Mit tehet az ember a környezetért a saját munkahelyén - és hogyan tegye mindezt a vállalati kultúra részévé? Gyakorlati tippek, információk a témában.

Gyere, ünnepelj velünk a Best.net díjátadóján!

Február 18-án ismét megrendezzük a Kreatív szaklap PR-workshopját, ahol a résztvevők megismerkedhetnek a 2019-es év kiemelkedő PR-kampányaival.

Az FMCG és kereskedelmi szektor kiemelkedő éves eseménye! Dátum: 2020. május 13-14. Helyszín: Saliris Resort Spa & Konferencia Hotel, Egerszalók