A világ legolcsóbb dobszerkója mobilra költözött

Az a jelenet megvan, amikor a Szomszédok Janka nénije műanyag dobot ajándékozott Matyinak karácsonyra, hogy azzal borzolja szülei idegeit? Pedig az ACPD virtuális dobfelszerelése mellett még akár aludni is tudtak volna Vágásiék. Mert ez a dob valójában a mobilunk, amit megnyújtott érintő tollal üthetünk, dobpedállal köthetünk össze és akár fülessel a fejünkön óvhatjuk a zajszennyezéstől környezetünket.

A zene élményét és a technológia lehetőségeit nem először tereli egy platformja a Wifo csapata, amely alig kétéves megalakulása óta különböző applikációkkal igyekszik az okoseszközöket a zenetudomány és a szórakoztatás szolgálatába állítani. Terveztek már alkalmazást, amely a vele virtuálisan összekötött lábpedálnak köszönhetően kiváltotta a szintetizátorokhoz és gitárokhoz használt MIDI-protokollt, és amelyen keresztül például egy pedállal lehetett lapozni a tableten megjelenő kottát. Most pedig itt a legújabb fejlesztésük, amelyben azt ígérik, egyetlen alkalmazás segítségével, felszerelés nélkül is bárkit megtanítanak dobolni - írja a Geeky Gadgets.

Az ACPD (Anyone Can Play Drums) alkalmazását egy dél-koreai zenetanár segítségével fejlesztették le, amely pillanatok alatt komplett dobszerkóvá alakítja a tabletet vagy a mobilt. Mindezt úgy, hogy közben a felhasználó különböző zenei alapokon és eltérő szintű pályákon végighaladva tanulhatja meg a ritmust leütni. A közösségi finanszírozásban futó, jelenleg 39 dollárért megrendelhető szett mindössze egy pedálból és két eloxált alumíniumból készült ütőből áll, amelynek végeit pont olyan puha gumival vonták be, mint a mobilhoz használt érintőceruzákat.

Ha pedig már valaki már kiművelte magát, bármelyik másik dobos alkalmazást (pl. GarageBand) letöltheti telefonjára, ütője és dobpedálja már lesz a gyakorláshoz. Legalábbis az utóbbit úgy oldották meg, hogy a képernyőn megjelenő basszus dob egy tapadókorongos műanyag stick végű vezetéken keresztül a lábpedállal legyen kezelhető. Ha pedig a szabadban ütögetnénk egy kicsit, vagy bárhol, ahol épp nincs asztal, egy pánttal a lábunkra csatolva rögzíthetjük a virtuális dobcuccot.

„Az volt a célunk, hogy egy olyan eszközt találjunk, amellyel szórakoztatóan tanulhatunk meg dobolni, amihez nem kell a felszerelésre költeni, nem foglal helyet a szobában és bárhova magunkkal vihetjük” - fogalmazott a Casey Kyung, a Wifo Corporation vezetője, miközben hozzátette, az a tervük, hogy minél több iskola megismerhesse az alkalmazást és a hozzá tartozó minimálszettet.

Persze ha valaki szívesebben bízná magát a Kodály-módszerre, annak nyártól már ott van a magyar startup által összerakott Musicating zeneoktató applikációja, amellyel akár egy Jacko-számon keresztül is megtanulhat szolmizálni.

A sorozatot a Telenor támogatja.

(forrás: Kreatív Online)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Végső nevezési határidő: 2020. július 31.

Elhalasztva! A rendezvény új időpontban kerül megrendezésre! Mit tehet az ember a környezetért a saját munkahelyén - és hogyan tegye mindezt a vállalati kultúra részévé? Gyakorlati tippek, információk a témában.

Elhalasztva! A rendezvény új időpontban kerül megrendezésre! Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop április 2-án, limitált létszámmal.

Elhalasztva! A rendezvény új időpontban kerül megrendezésre! Milyen tapasztalatok vannak az egészségügyben a GDPR életbe lépése óta? Mit kellene tenni annak érdekében, hogy az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér (EESZT) használata megfeleljen az európai uniós szabályoknak? Hogyan lehetne ad

Elhalasztva! A rendezvény új időpontban kerül megrendezésre! Digitális automatizáció a marketingben: Mire való a chatbot és mikor érdemes használni? Milyen lehetőségek vannak vele a márkaépítésben? Mi a szerepe az ügyfélkapcsolatban? Mi a jó chatbot stratégia?

Elhalasztva! A rendezvény új időpontban kerül megrendezésre! A Kreatív szaklap először szervezi meg a Best of Best.net & Lollipop workshopot, amelyen az ügynökségek bemutatják a két versenyen legeredményesebben szereplő kampányaikat.

A verseny célja, hogy egy olyan díjat indítson el az FMCG, és az ezzel a szegmenssel szorosan összefüggő Horeca-piac számára, amely felhívja a figyelmet az elmúlt év sikeres innovációira a fogyasztók, a kereskedelem, a vendéglátás és a szállodaipar területén. Nevezési határidő: június 3.

Elhalasztva! A rendezvény új időpontban kerül megrendezésre!

Elhalasztva! A rendezvény új időpontban kerül megrendezésre! ÚJ IDŐPONT HAMAROSAN!