A tarkón hordható fejpánttal könnyebb koncentrálni a melóban

Első ránézésre Mátrix-kompatibilis felszerelés, de funkcióját tekintve talán jobban hasonlít az igáslovak kantárjára szerelt szemellenzőhöz a Panasonic hordható fejlesztése. A Wear Space csak látványra megdöbbentő, mert aki nyílt légterű irodában ül ebben a pillanatban is, az valószínűleg jó ideje álmodik már erről. 

A Panasonic a napokban mutatta be azt a fejen viselhető, koncentrációt segítő eszközét, amelyet a Future Life Factory laborral közösen fejlesztett elsősorban az irodai dolgozók számára. Nem több ez egy tarkón rögzített, merevített, sálszerű szövetdarabnál, amelybe egy puha bőrből készült, hangszigetelő fejhallgatót szereltek; és a sál két végét is pont ott vágták el, hogy a viselője perifériás látómezejéből a környezete nagyobb részét eltakarhassa. Vagyis leginkább csak a monitort lássa, ami előtt dolgozik. 

Az eszköz mindössze 330 grammot nyom, így a fejlesztők szerint az egész napos viseletétől sem fájdul meg az ember nyaka, feje. A Wear Space, vagyis a szó szerint viselhető személyes tér a multicégek inspirálónak szánt open office-világában kifejezetten hasznos találmánynak tűnik, tompítja a közelben csevegők hangját, és kizárja a sétálgató kollégák látványát - írja a Gadgets and Wearables. 

"És ha azt látod, hogy valaki hordja, akkor nyugtázod, hogy épp nagyon fókuszál valamire, ezért nem is zavarod. És azért ez elég fontos, mert sokszor van úgy, hogy legszívesebben egyedül lennénk az irodában" - fogalmazott Kang Hwayoung a fejpánt fejlesztője, ugyanakkor hozzátette, a cég még nem végzett kutatásokat arra vonatkozóan, hogy tényleg javítja-e a koncentrációt. A hivatalos magyarázat szerint nem is ez az oka annak, hogy előbb egy japán közösségfinanszírozós oldalon pörgetik meg ezt az eszközt, hanem az, hogy a cég új üzleti lehetőségeket keres. És ugyanezért nem adta hozzá márkanevét sem az idén százéves Panasonic, mert ahogy közölték, így gyorsabb a fejlesztési folyamat, és megkímélik a projektet a belső engedélyeztetések bonyodalmától. 

Ettől függetlenül azt remélik, a Wear Space Greenfunding-kampányában sikerül összegyűjteni az első darabok gyártásához szükséges 15 milló japán jent – a fele egyébként már most megvan, a többi meg kényelmesen összejöhet december 11-ig. Aztán a támogatók reakciójától függően döntik el, hogy forgalomba hozzák-e a fejpántot. Mert ha elég lelkesen fogadják, akkor nagyjából 70 ezer forintnak megfelelő jenért fogják árulni jövőre, terveik szerint egyelőre csak Japánban.

 

Szekeres Andrea
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A Kreatív magazin ismét megrendezi a Nagy Kreatív Napot! Még nagyobb, még kreatívabb: itt a helye minden reklámosnak, kommunikációs szakembernek, marketinggel és PR-rel foglalkozó ügyféloldali megbízónak! Save the date: 11.27.

Díjátadó: 18.11.27. (19:30) Akvárium Vedd meg jegyed a bétéelesek bulijára!

A HR emberi oldala - hogy még többet tehess másokért! A hrpwr.hu és az Üzlet & Pszichológia konferenciája november 29-én.

A legsikeresebb digitális kommunikációs kampányok és megoldások versenye, pontszerzés a Kreatív-MAKSZ M+Listán. Nevezési határidő: november 30.

A Kreatív év végi médiakonferenciája mindig arra keresi a választ, mi vár a piacra a következő évben. Időpont: december 4.

Hogyan keress IT-s kollégát? Félnapos konferencia december 4-én.