A szomszédokat is becélozta az online jegypiacot működtető magyar startup

A Tickething csapata összerakta az első magyar online piacteret, hogy az utolsó pillanatban is gazdát cserélhessenek a feleslegessé vált koncert-, színház- és sporteseményekre szóló jegyek. A Telenor Accelerate programjában részt vevő öt startup egyikének alapítójával, Töreky Bencével beszélgettünk.

Akkor mostantól vége a jegykereső Facebook-csoportoknak?
Inkább azt mondanám, hogy gyorsabb és biztonságosabb alternatívát ajánlunk. Nálunk minden tranzakciónak visszakereshető nyoma van. Látjuk, hogy ki, milyen jegyet töltött fel, és azt kinek adta el. Minden kifizetés az oldalunkon keresztül történik, és az eladót illető összeget az esemény kezdetéig vissza is tartjuk. Így ha kiderül, hogy nem lehetett bejutni mondjuk egy jeggyel, és a vásárló az eseményt követő munkanapon ezt jelzi nekünk, akkor egyből visszatérítjük neki a teljes összeget. A problémás eladót pedig töröljük és kitiltjuk a rendszerből, vagy ha szükséges, jogi lépéseket teszünk ellene. Erre még szerencsére nem volt példa, és az eladók szempontjából nem is lenne értelme. Hiszen pontosan tudja, ha trükközik, az gyorsan kiderül, és nem lesz belőle pénze. Ráadásul mindkét fél értékelheti az üzletet. Ez pedig leginkább az eladónak fontos, hiszen neve mellé a sikeres tranzakciók száma automatikusan kikerül az oldalra.

Fotó: Tickething

A jegyüzéreket szűritek, van árplafon?
Ezzel még kísérletezünk, mert az eredeti terv az volt, hogy az árazásba ne nyúljunk bele. Pontosan azért, hogy lássuk, hogyan viselkedik a közönség. De azt tapasztaljuk, hogy az alapvető piaci mechanizmusok szerint működik a rendszer. Az árazást a kereslet, kínálat szabályozza. Néha felkerülnek az oldalunkra olyan populárisabb eseményekre szóló jegyárak, amikre már mi is azt mondjuk, hogy borzasztó magas, de azok a jegyek nem is találnak vevőre. Persze később szeretnénk majd a tapasztalatok és a felhasználói visszajelzések alapján egy konszenzusos keretet is adni ennek.

Mennyire volt minta ehhez a SeatWish vagy a Viagogo rendszere?
Hazudnék, ha azt mondanám, hogy nem volt az. Amikor egyetemista voltam Hollandiában, én is sokszor használtam koncertjegyek kereséséhez az online piactereket. Ezért is csodálkoztam tavaly nyáron, amikor hazatértem, hogy nálunk még nincs ilyen. Pedig van egy rakat nyári fesztiválunk, évközben rengeteg koncertünk, egyéb sporteseményünk és rendezvényünk. Ráadásul ma már egyre gyakoribb, hogy az eseményekre hetekkel, hónapokkal előre értékesítik a jegyeket. Így aztán ahogy belekerültem a hazai startup-közegbe, nem volt kérdés, hogy mihez kezdjek. A Drukka Startup Stúdióból indultunk, ahol megnéztük az összes ilyen külföldi oldalt, körbejártuk a lehetőségeinket, majd a GB&Partners Kockázati Tőkealapkezelő Zrt. befektetésének segítségével fél év alatt építettük fel ezt a projektet.

Vagyis a Tickething.com oldalatok már javában működött, amikor ősszel bekerültetek a Telenor Accelerate programjába. Mit adott nektek az elmúlt három hónap?
A programon és a mentorunkon keresztül nagyon sok szakmai ajtó nyílt meg előttünk. Azóta is ezeken a kapcsolatokon és partnerségeken dolgozunk.  A workshopokra meghívott szakemberektől pedig olyan best practice-ket tanultunk, ami felgyorsította, hatékonyabbá tette a hétköznapi munkánkat a termékfejlesztés és a csapaton belüli dinamikák szempontjából is.

Hírlevelet építettetek a programokra?
Kétfélét is. Van egy heti általános programlistás hírlevelünk, és egy tematikus, amire érdeklődési kör alapján lehet feliratkozni. De ezek nemcsak a színház, fesztivál, sporteseményekre szóló szabad jegyekről szólnak, hanem kapcsolódó aktuális híreket és jegyértékesítési akciók beharangozásáról szóló értesítéseket tartalmaznak. A Tickething attól tud jól működő szolgáltatás lenni, hogy az elsődleges értékesítés mellett a hírlevelekben a hetekkel, hónapokkal előre látható programokról is tájékoztat.

Csak Facebook-fiókkal használható az oldal?
Egyelőre igen, mert a szolgáltatás indulásánál a Facebook-regisztráció tűnt a legegyszerűbbnek. Nagy előnye, hogy át lehet venni a felhasználói profilképet, emailes elérhetőséget, és egyből mellé tudjuk rendelni a sikeres tranzakciók számát is. Ráadásul mi is itt vagyunk aktívak, mert a célközönségünket itt érjük el leghatékonyabban. A mai fiatal generációnak már nincs türelme egy percekig tartó regisztrációhoz.

Balról jobbra: Molnár Gábor, Viszneki Tibor, Töreky Bence
Balról jobbra: Molnár Gábor, Viszneki Tibor, Töreky Bence

A programokhoz milyen adatbázisokat használtok?
Ez elég sok munkát igényel, ez az igazi emberi erőforrás-igénye a szolgáltatásnak. Természetesen különböző technikai megoldások segítségével valamilyen szinten lehet automatizálni, de valójában mi figyeljük és bővítjük folyamatosan az események listáját. Hárman visszük a Tickething napi működését, néhány feladatban külsősök is segítenek. Az egész csapat azon dolgozik, hogy az ország minden létező eseményéről elsőként szerezhessen infót.

Bevételetek csak a közvetítői díjból van?
Igen, kizárólag a sikeres tranzakció után fizet mindkét fél egy tranzakciós összeget. Ez a jegyár néhány százalékos értéke.

Mit terveztek, mi a következő lépés?
Február környékén szeretnénk elindítani az oldal külföldi verzióját is, hogy Ausztriából és Romániából is hozhassunk már értékesítéseket. A hosszabb távú célunk pedig a régiós országokban történő terjeszkedés. Ebben a Telenor gyorsított fel minket. De előbb szeretnénk itthon egy valódi közösséget építeni a weboldalunkon, a Facebook-felületünkön és a hírlevelünkön keresztül, hogy minél nagyobb felhasználói bázisú, elsődleges információforrásként tudjunk működni.

A sorozatot a Telenor támogatja.

Szekeres Andrea
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

FMCG Trafik Workshop, avagy hogyan adj el többet FMCG márkádból a Nemzeti Dohányboltokban? Az Élelmiszer és a Tobacco magazin közös rendezvénye az FMCG szektor számára augusztus 29-én.

Az Élelmiszer az FMCG szektor meghatározó szaklapja új versenyt indít. A verseny célja, hogy megtaláljuk a hazai piac legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeit. Nevezési határidő: augusztus 31.

Célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a Pr Toplistán! Nevezési határidő: augusztus 31.

A Kreatív szaklap ismét meghirdette a business to business kommunikációs versenyt, melyre az elmúlt év legjobb B2B kommunikációs megoldásaival jelentkezhetnek ügynökségek, a megbízói oldal képviselői, szolgáltatók és médiumok. Nevezési határidő:09.07.

A verseny célja, hogy megtaláljuk és díjazzuk a legszebben tervezett és kivitelezett médiatermékeket Magyarországon. Weboldalakat, alkalmazásokat, tévéműsorokat, magazinokat és más nyomtatott kiadványokat lehet nevezni. Nevezési határidő: szeptember 14.

Ismét HR konferencia: ez alkalommal a kékgalléros kihívásokat vesszük górcső alá. Save the date: szeptember 20.

Részletes program hamarosan! SAVE THE DATE: 2018. november 15.