A startupos sikersztorik megismételhetők

Online gamer-képző, szirénázó okosmarkolat bringára, online koncertjegy-piac, egy zeneoktató alkalmazás és egy álláskereső app pályakezdőknek – az ezek köré épült kisebb magyar fejlesztőcégeket tavaly már pályára állította a Telenor gyorsítóprogramja. Most azonban újabb futamot indítanak, amelyre szeptember 4-ig várják a prototípussal rendelkező startupok jelentkezését. (X)
Tavaly szeptemberben a Telenor indított először vállalati akcelerátor programot Magyarországon, amelybe a közel 150 jelentkező közül végül ötöt választottak be. Így építhetett vállalkozást az e-sport köré az a néhány egyetemista, akik eSports Horizon oldalukon ma már profi, videojátékokkal pénzt kereső gamereket képeznek. Így fejleszthette le a Koda az interaktív, Kodály-módszeren alapuló Musicating nevű zeneoktató alkalmazását, amely akár egy Jacko-számon keresztül is megtanít szolmizálni. És ma már ennek köszönhetően hozza össze a cégeket és a pályakezdőket a Zyntern applikációja is, amely a fiatal generációt interaktív hirdetésekkel, a munkaadókat pedig közösségi médiafelületekhez hasonló karrier-profilokkal szólítja meg. 
 
 
Persze voltak olyanok is, akik nemcsak egy jó ötlettel, de már működő vállalkozással kerültek be a programba, és inkább az egymás után megnyíló szakmai ajtókon szerettek volna belépni. Ilyen volt a Tickething csapata, amely az első olyan, magyar online piacteret rakta össze, ahol az utolsó pillanatban is gazdát cserélhetnek a feleslegessé vált koncert-, színház- és sporteseményekre szóló jegyek. És amely ma már a gyorsítóprogramban megszerzett kapcsolataival és partnereivel dolgozhat együtt. De volt olyan is, aki korábban közösségi finanszírozós oldalon próbálkozott megpörgetni ötletét, hogy lássa, van-e egyáltalán igény a termékre, de az igazi lendületet mégiscsak ettől a programtól kapta meg. Mint ahogy a világ első riasztós, navigációval felszerelt és nyomkövetős okosmarkolatát lefejlesztő Moow néven indult Zoi is tette, akik nem egytermékes startupot akartak építeni, hanem egy tradicionális alapokon működő, innovatív vállalkozást, hogy ma már a bringák Tesláján dolgozhassanak.
 
A tavalyi program három hónapos véghajrában mind az öt csapattal beszélgettünk, érdekes volt látni, hogyan változott ennyi idő alatt a projekt-szemléletük. A csapatok közül többen is mondták, a gyorsítóprogramon tanulták meg azt, hogy fontosabb a felhasználó-alapú gondolkodás, mint arra várni, hogy megvegye valaki a terméküket. Miközben folyamatosan kutatniuk kellett, milyen gyenge pontjaik vannak eredeti ötletüknek, arra milyen megoldások lehetnek, és hogy pontosan mit fogad be egyáltalán a hazai piac. Mert tulajdonképpen a Telenor Accelerate-nek is az volt a célja, hogy az első lépéseket már megtevő, prototípussal rendelkező startupokat gyorsítópályára állítsa, és olyan cégeket faragjon belőlük, amelyek aztán képesek helytállni a nemzetközi piacon is. 
 
Idén is meghirdetik ezt a programot, annyi finomhangolással, hogy a pályázat nyerteseinek már nem három, hanem öt hónapjuk lesz majd arra, hogy a tanultakat beépítsék működésükbe. És mivel idén öt helyett csak három induló vállalkozást támogatnak, így nagyobb egyéni figyelmet és fejlesztést kapnak a győztesek, akik csapatonként összesen 150 millió forint értékű támogatásban részesülnek. De a program fontos eleme az intenzív mentorálás is. Idén Pistyur Veronika (Bridge Budapest), Oszkó Péter (Oxo Group), Varga Zoltán (Central Invest), Várkonyi Balázs (Extreme Digital) és Vinnai Balázs (Misys Digital Channels) mellé hatodikként Simó György (Portfolion Venture Capital Fund) is csatlakozik, így minden csapatra két mentor jut.
Töreky Bence, a Tickething alapítója
Töreky Bence, a Tickething alapítója
 
Még öt nap!
Szóval akik az elkövetkező ősz nagy részében a Telenor székház coworking irodájába vágynak, szívesen okosodnának reggeltől kora estig marketing, üzleti és pénzügyi képzéseken, és nem utasítják vissza azt, ha telefonokkal, előfizetésekkel és 5-10 millió forintos befektetéssel kínálják meg induláskor, akkor azok egy percig se habozzanak! Szeptember 4-ig ugyanis még várják az olyan startup csapatok jelentkezését, amelyeknek már megvan az internetre csatlakozó termékük első prototípusa - akár pénzügy-technológia, mobil egészségügy, oktatás, szórakoztatóipar, vagy akár elektronikus kereskedelmi területen. 
 
És ha minden jól megy, közülük három csapat jövő tavaszra már komoly nemzetközi befektetőkkel tárgyalhat, vagy termékeivel a Telenor szolgáltatási körét gazdagíthatja. Pont úgy, ahogy egyébként a Musicating is, amely a cég digitális oktatási programjával, a Hipersulival működik együtt. (X)
 
A sorozatot a Telenor támogatja.
 
(forrás: Kreatív Online)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Az első benyomás megismételhetetlen. Légy rá felkészülve! Konferencia a POME-ról és fontosságáról szeptember 21-én

A verseny célja, hogy megtaláljuk és díjazzuk a legszebben tervezett és kivitelezett médiatermékeket Magyarországon. Weboldalakat, alkalmazásokat, tévéműsorokat, magazinokat és más nyomtatott kiadványokat lehet nevezni. Meghosszabbított nevezési határidő: szeptember 22.

Célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Hosszabbított nevezési határidő: 09.22.

Szeptember 28-án ismét Gyógyszerkommunikációs konferencia. Fókuszban a technológiai fejlődés előnyei és kihívásai: E-recept, Data Science, okos eszközök.

A 2017. október 4-én megrendezésre kerülő rendezvényen a nyomdaipar és marketing találkozik egymással!

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Nevezési határidő: október 6.

Mindennapi marketing a turizmusban – adatelemzés, szegmentálás, termékfejlesztés és kommunikáció a gyakorlatban. Turisztikai marketing konferencia 2.0 október 10-én.

Workshop a Kreatív szervezésében a Sakkom Interaktív szakmai támogatásával. Október 11.

Október 12-én ismét Youtube hajó a Google és a Kreatív szervezésében!

Elindult a Lollipop 2017 nevezési időszaka. A verseny célja: kreatív btl-megoldások és kapcsolódó kommunikációs kampányok díjazása. Nevezési határidő: 2017.10.13.

Cél: a reklám- és tágabb értelemben vett kommunikációs ipar gyártói oldalának legkiválóbb megoldásait jutalmazni. Nevezési határidő: október 27.