A Nike appja megmondja, milyen cipő illik pontosan a lábunkra

Néhány nappal ezelőtt jelentette be a sportszergyártó cég, hogy a telefonos applikációját kiterjesztett valóság (AR) funkcióval frissítette, így a jövőben a láb beszkennelése után már tökéletes pontossággal fogja tudni megmondani, hogy milyen méretű és felépítésű cipőt kell rendelnünk a készletből.

Az iparágban először használja a digitális technológiát egy sportszergyártó cég a leggyakoribb vásárlói probléma megoldására, a Nike ugyanis a rossz méretű cipők beszerzése okozta bosszúságot a kiterjesztett valóság segítségével igyekszik a jövőben megelőzni.

A cég oldalán olvasható közlemény szerint mára teljesen elavult a cipőméret meghatározására jelenleg használt rendszer, ugyanis a talp hossza és szélessége nem elegendő adat és garancia arra, hogy az általános mérettáblázat szerint kiválasztott cipőben valóban kényelmesen is érezzük a lábunkat. A numerikus cipőméret helyett ezért egy jóval komplexebb mérőrendszert javasolnak.

 

Fotó: Nike
Fotó: Nike

A mesterséges intelligencia, az adattudomány és az ajánlási algoritmusok kombinációjára épült Nike Fit alkalmazás új funkciója ugyanis már a láb formáját, körtérfogatát és a talppontok súlyeloszlási különbségeit is képes érzékelni.

A 15 másodperces szkenneléshez a mobiltelefon kameráját használja, miközben a talp és az alsó lábszár 13 különböző pontján mért eredmények alapján térképezi fel egyenként a láb formáját. Ezt követően az alkalmazás csak olyan cipőket fog találatként kidobni a készletből, amelyek minden szempontból illeszkednek a láb felépítéséhez, és amelyeket a hasonló adatokkal rendelkező korábbi vásárlók is megvettek maguknak – írja a Designboom.  

A sportszergyártó szerint ma ötből három ember vásárol magának rossz méretű cipőt. Az új, több feltételt is figyelembe vevő mérőrendszer bevezetésével, és a visszaküldött cipők ide-oda szállításából adódó plusz költségek és környezeti hatások csökkenésével azonban mindenki jobban járhatna.

Fotó: Nike
Fotó: Nike

Az új alkalmazás Európában augusztusban élesedik, a cég pedig leginkább abban bízik, hogy az új alkalmazásnak köszönhetően a jövőben sokkal többen mernek majd maguknak és a gyereknek akár próba nélkül is cipőt rendelni a webáruházakból. 

A sorozatot a Telenor támogatja.

Szekeres Andrea
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Mentes-M Díj újra! Megújult és új kategóriákkal idén is keressük a legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeket hazánkban! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

Keressük Magyarország legszebb, legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásait! Nevezési határidő: 2019.08.30.

Találkozunk szeptemberben! Gyertek el, egyszerre két szakmai konferenciát is adunk a Nagy Kreatív Márkanap két hajóján. Egy egész nap az A38-on együtt! 2019.09.04.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A szeptember 6-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop szeptember 12-én, limitált létszámmal.

Az Üzlet és Pszichológia és a hrpwr.hu ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 3.0 szakmai konferencia szeptember 26-án.

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Nevezési határidő: október 4.

Az eladásösztönző marketing titkai: élmény, adat, taktika. Hogyan ötvözzük az adatokat az élményekkel? Influencerek és eladásösztönzés tartalommarketinggel – jó és rossz példákon keresztül. Tudatos fogyasztó vs. Promo érzékenység – minden kiderül a proMO2019 workshopon! (x)

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Zöld marketing és kommunikáció Itt a zöldár! A tudatos fogyasztók már átlátnak a greenwashingon, de mi jön ezután? Save the date: 2019.10.10.