A Nike appja megmondja, milyen cipő illik pontosan a lábunkra

Néhány nappal ezelőtt jelentette be a sportszergyártó cég, hogy a telefonos applikációját kiterjesztett valóság (AR) funkcióval frissítette, így a jövőben a láb beszkennelése után már tökéletes pontossággal fogja tudni megmondani, hogy milyen méretű és felépítésű cipőt kell rendelnünk a készletből.

Az iparágban először használja a digitális technológiát egy sportszergyártó cég a leggyakoribb vásárlói probléma megoldására, a Nike ugyanis a rossz méretű cipők beszerzése okozta bosszúságot a kiterjesztett valóság segítségével igyekszik a jövőben megelőzni.

A cég oldalán olvasható közlemény szerint mára teljesen elavult a cipőméret meghatározására jelenleg használt rendszer, ugyanis a talp hossza és szélessége nem elegendő adat és garancia arra, hogy az általános mérettáblázat szerint kiválasztott cipőben valóban kényelmesen is érezzük a lábunkat. A numerikus cipőméret helyett ezért egy jóval komplexebb mérőrendszert javasolnak.

 

Fotó: Nike
Fotó: Nike

A mesterséges intelligencia, az adattudomány és az ajánlási algoritmusok kombinációjára épült Nike Fit alkalmazás új funkciója ugyanis már a láb formáját, körtérfogatát és a talppontok súlyeloszlási különbségeit is képes érzékelni.

A 15 másodperces szkenneléshez a mobiltelefon kameráját használja, miközben a talp és az alsó lábszár 13 különböző pontján mért eredmények alapján térképezi fel egyenként a láb formáját. Ezt követően az alkalmazás csak olyan cipőket fog találatként kidobni a készletből, amelyek minden szempontból illeszkednek a láb felépítéséhez, és amelyeket a hasonló adatokkal rendelkező korábbi vásárlók is megvettek maguknak – írja a Designboom.  

A sportszergyártó szerint ma ötből három ember vásárol magának rossz méretű cipőt. Az új, több feltételt is figyelembe vevő mérőrendszer bevezetésével, és a visszaküldött cipők ide-oda szállításából adódó plusz költségek és környezeti hatások csökkenésével azonban mindenki jobban járhatna.

Fotó: Nike
Fotó: Nike

Az új alkalmazás Európában augusztusban élesedik, a cég pedig leginkább abban bízik, hogy az új alkalmazásnak köszönhetően a jövőben sokkal többen mernek majd maguknak és a gyereknek akár próba nélkül is cipőt rendelni a webáruházakból. 

A sorozatot a Telenor támogatja.

Szekeres Andrea
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Díjátadó: 19.11.26. (19:30) Akvárium Vedd meg jegyed a bétéelesek bulijára!

Tapasztalatok, gyakorlati tanácsok – átállási workshop

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Nap című konferenciát. A nap, amikor az employer branding szakma találkozik.

Workshop az online véleményvezérek megítéléséről és az influencer marketing várható hazai trendjeiről egy exkluzív kutatás tükrében. Dátum: december 04.

Megújult kategóriarendszerrel tér vissza a Kreatív korábban DMBP néven futó, digitális eszközöket és megoldásokat díjazó versenye. Nevezési határidő: 2019.11.29.

Egész napos konferencia a pénzügyi termékek és szolgáltatások, az ezeket értékesítő pénzintézetek marketingjéről és kommunikációjáról. Dátum: 2019.12.04.

A Prizma Kreatív PR Díj idei dajátadója - gyere, ünnepelj velünk!