A Nike appja megmondja, milyen cipő illik pontosan a lábunkra

Néhány nappal ezelőtt jelentette be a sportszergyártó cég, hogy telefonos applikációját kiterjesztett valóság (AR) funkcióval frissítette, így a jövőben a láb beszkennelése után már tökéletes pontossággal fogja tudni megmondani, hogy milyen méretű és felépítésű cipőt kell rendelnünk a készletből.

Az iparágban először használja a digitális technológiát egy sportszergyártó cég a leggyakoribb vásárlói probléma megoldására, a Nike ugyanis a rossz méretű cipők beszerzése okozta bosszúságot a kiterjesztett valóság segítségével igyekszik a jövőben megelőzni.

A cég oldalán olvasható közlemény szerint mára teljesen elavult a cipőméret meghatározására jelenleg használt rendszer, ugyanis a talp hossza és szélessége nem elegendő adat és garancia arra, hogy az általános mérettáblázat szerint kiválaszott cipőben valóban kényelmesen is érezzük a lábunkat. A numerikus cipőméret helyett ezért egy jóval komplexebb mérőrendszert javasolnak.

 

Fotó: Nike
Fotó: Nike

A mesterséges intelligencia, az adattudomány és az ajánlási algoritmusok kombinácójára épült Nike Fit alkalmazás új funkciója ugyanis már a láb formáját, körtérfogatát és a talppontok súlyeloszlási különbségeit is képes érzékelni.

A 15 másodperces szkenneléshez a mobiltelefon okoskameráját használja, miközben a talp és az alsó lábszár 13 különböző pontján mért eredmények alapján térképezi fel egyenként a láb formáját. Ezt követően az alkalmazás csak olyan cipőket fog találatként kidobni a készletből, amelyek minden szempontból illeszkednek a láb felépítéséhez, és amelyeket a hasonló adatokkal rendelkező korábbi vásárlók is megvettek maguknak – írja a Designboom.  

A sportszergyártó szerint ma ötből három ember vásárol magának rossz méretű cipőt. Az új, több feltételt is figyelembe vevő mérőrendszer bevezetésével, és a visszaküldött cipők ide-oda szállításából adódó plusz költségek és környezeti hatások csökkenésével azonban mindenki jobban járhatna.

Fotó: Nike
Fotó: Nike

Az új alkalmazás Európában augusztusban élesedik, a cég pedig leginkább abban bízik, hogy az új alkalmazásnak köszönhetően a jövőben sokkal többen mernek majd maguknak és a gyereknek akár próba nélkül is cipőt rendelni a webáruházakból. 

A sorozatot a Telenor támogatja.

(forrás: Kreatív Online)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A Pont Itt gasztro/szállás/utazás szaklap idén is meghirdeti a hazai Horeca-szakma körében legrangosabb, leglátványosabb design versenyét, a ma már igazi nemzetközi brandnek számító Gastro&Hotel Design Award-ot. Nevezési határidő: július 5.