A Google új alkalmazása megmutatja, melyik híres festményre hasonlítunk

A Google múzeumalkalmazása alapvetően két célcsoportra épít: a szobrok vagy festmények előtt töprengők kíváncsiságára, akik gyakran látják meg magukat egy-egy ábrázolt mesterműben, és azokra, akik bár nem mániákus tárlatböngészők, mindig is szerették volna tudni, vajon melyik vászonról vagy plasztikáról köszön vissza arcképük. És ma már tényleg elég egyetlen szelfi, hogy kiderüljön, hol lapul a világnak az a kincse, amit akár rólunk is mintázhattak volna.

Bár nem újdonság a Google Arts & Culture alkalmazása, nemrég egy olyan funkciót kapott, amit talán nemcsak a szelfizők fognak értékelni. A Google az elmúlt néhány évben költöztette fel a világ több mint 1200 múzeumának és képtárának digitalizált anyagát a világhálóra, így aztán jelenleg hetven ország legnépszerűbb tárlatait lehet végigböngészni. Mostantól azonban már nemcsak a gyűjteményeket lapozgathatjuk végig, de egy szelfinkkel azt is megnézhetjük, hogy milyen megfestett vagy kőből faragott történelmi alakra, múzsára vagy művész önarcképére hasonlítunk.  

A több ezres gyűjteményből az applikáció a feltöltött fotónk alapján választja ki, és mutatja meg százalékos arányban, hogy mennyire hasonlítunk a híres portréra, amit aztán egyből a közösségi médiában is megoszthatunk - írja az Engadget utalva arra a több tízezres Instagram- és Twitter-posztra, amelyet az elmúlt három napban generált a Google alkalmazása.

A hétvégén például ez volt a legtöbb letöltést elérő iPhone app, a hét elejére pedig a brit Google Play Store-ban a 12. legnépszerűbb alkalmazás lett - ami egyáltalán nem rossz állapot egy alapvetően edukációs céllal összerakott szoftverhez képest. Mert ha csak néhányan rákattintanak híres hasonmásukra, belépnek virtuálisan abba a múzeumba, ahol azt kiállítják; megnézik, ki, mikor és miért követte el azt a művet; esetleg még ott is maradnak egy online tárlatvezetésre, máris megérte a fejlesztés. 

 

Naturally, I would facematch to a vintage nurse... #googleartsandculture

Drew McColley (@retro_tex) által megosztott bejegyzés, Jan 16., 2018, időpont: 9:54 (PST időzóna szerint)

 

 

BoyWonder (@boywonderrocks) által megosztott bejegyzés, Jan 14., 2018, időpont: 5:12 (PST időzóna szerint)

 

  

 

Who created this app? #thatsnotme #yawning #googleartsandculture #philastotle

philastotle (@philastotle2.0) által megosztott bejegyzés, Jan 16., 2018, időpont: 8:25 (PST időzóna szerint)

A fejlesztést egyelőre csak az Egyesült Államokban élők használhatják, az elmúlt két napban a Google Play Store-ban több magyar felhasználó is csalódottan értékelte egyetlen csillaggal a szoftvert az elérhetetlensége miatt. Az Engadget egyik olvasója azonban a cikk alatt megjegyezte, hogy ő pl. VPN-hálózatot használ, így Franciországban is remekül működött nála. Mert egyébként klassz kis alkalmazás úgy ahogy van, bár az algoritmusán lehet még egy picit reszelni: 

 

Szekeres Andrea
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Cél: a reklám- és tágabb értelemben vett kommunikációs ipar gyártói oldalának legkiválóbb megoldásait jutalmazni. Nevezési határidő: október 31.

A novemberi FinTechRadar konferencián bankok, startupok, vállalatok és állami szereplők osztják meg tapasztalataikat és mondják el véleményüket a magyar fintech legaktuálisabb kérdéseiről, és közben bemutatjuk azokat a területeket, ahol a fintechnek még nagy lehetőségei vannak.

2018. november 15. Az Employer Branding alapszabályai konferencia

A Kreatív magazin ismét megrendezi a Nagy Kreatív Napot! Még nagyobb, még kreatívabb: itt a helye minden reklámosnak, kommunikációs szakembernek, marketinggel és PR-rel foglalkozó ügyféloldali megbízónak! Save the date: 11.27.

A HR emberi oldala - hogy még többet tehess másokért! A hrpwr.hu és az Üzlet & Pszichológia konferenciája november 29-én.

A Kreatív év végi médiakonferenciája mindig arra keresi a választ, mi vár a piacra a következő évben. Időpont: december 4.